Eerste close-up beelden ŠKODA KODIAQ: opvallend design

tha a

Senior Member
Maar wat is de wielbasis? Die bepaalt meestal de binnenruimte en dus het ruimtegevoel

Op volgorde van grootte:
De Q7 is 5052 mm lang en heeft een wielbasis van 2994 mm,
De S3 is 4856 mm lang met een wielbasis van 2841 mm
De Kodiaq is 4700 mm lang met een wielbasis van ?? mm
de Q5 is 4629 mm lang met een wielbasis van 2807 mm.

De O3 is 4659 mm lang met een wielbasis van 2686 mm, dus langer dan een Q5, maar ook ruimer?

2791mm

• Leuk
Waarderingen: CDK

EdK

Forumguru
Ach cijfertjes zeggen soms zo weinig..........
Wacht wel als die bij de dealers staat, kun je ervaren en genieten zonder cijfertjes op de prijs cijfers dan na.

Had een RR en nu een Yeti, maar in de RR kon ik meer spullen kwijt dan in de Yeti.....

Bakkertje

Forumguru
Dan is de wielbasis gelijk aan die van de huidige Touran..
Hij is echter wel langer dan de Touran..

Skoda-Kodiaq-2017-1024-50.jpg

De rest van de foto's op: https://www.netcarshow.com/skoda/2017-kodiaq/

De touran, voor het vergelijk:
touran.jpg

• Leuk

CDK

Forumguru
Ik was van plan om een youngtimer aan te schaffen volgend jaar, maar m'n voorliefde voor VAG zou me wellicht met dit model kunnen weerhouden tot vreemdgaan met een Benz, aangezien ik geen geschikte kandidaat van 15 jaar of ouder met voldoende vermogen kan vinden binnen VAG :bloos: Voorwaarden voor een Kodiaq zijn een geschikte DSG bak die 500/600NM koppel aan kan, 4x4 en een motor die met (eventueel meerdere stages) te tunen is naar het dubbele van een O3 RS ;)

EdK

Forumguru
Verneem net uit goede bronnen dat @Corné de Kluijver na de uitdraai van @Noord26 persoonlijk contact heeft met de familie PON om de eerste Kodiaq bij hem voor de deur neer te zetten......mits meneer PON wel even persoonlijk de Kodiaq bij JD laat opfokken....

Het schijnt nu alleen nog op de kleur te blijven hangen daar mevr de Kluijver twee kleuren wel erg mooi vind........:nailbiting::D:cheers:

• Leuk

CDK

Forumguru
Haha @EdK, @Fabi3 is een groot fan van de Kodiaq en heeft zelfs live een uur lang de onthulling zitten kijken. Maar de kleurkeuze zal aan mij zijn deze keer :jaja:

EdK

Forumguru
Maar de kleurkeuze zal aan mij zijn deze keer :jaja:
Tsja dan word het wit of zwart..........

Maar een uur lang naar die onthulling zitten kijken........ pffffff waar haalde ze het geduld vandaan ??
Uurtje terug op You Tube zitten kijken, na 30min begint er eindelijk eens beweging in te komen....
Daarna mogen alle BOBO's nog eens hun sjoemelverhaaltjes vertellen over Kodiaq en dan dan dan krijg je dat karretje eens te zien.

Was ineens erg blij met autoweek en blog , meteen to the point en in paar minuten weet je genoeg over de wagen...

Voor mij te groot, te duur en teveel VW...
Wat met de UP / MI I en de CitiGo is gebeurd gaat nu ook met de Skodiaq gebeuren....

• Leuk

CDK

Forumguru
Jep daar heb je een punt @EdK :jaja: het zijaanzicht van de Tiguan, Ateca en Kodiaq is (vrijwel) identiek. Front interieur en kont wijkt wat af. De isolatie en de afwerking zal in de Tiguan wat beter zijn en de Ateca wellicht wat sportiever of fleuriger? De Kodiaq met wat simply clever details en verder een flinke dosis saaiheid zoals we langzamerhand gewoon worden van Skoda :deuk:

Shabba

Forumguru
Ik ga zeker kijken of ik een goed voorstel krijg. Ben heel benieuwd naar de prijzen. Met 3 kids uiteraard voor de 7 zitter.....

Bovenaan Onderaan