Eerste eigenaar ervaringen met de SII Combi

Skody

Actief lid
@Superb-MH: Hartstikke leuk om elkaar even op deze wijze te ontmoeten :-). Heb vandaag de Superb Combi opgehaald. Wat duurt de tijd lang voordat je 'm dan eindelijk kan gaan ophalen. Stond helemaal met een hoes afgedekt in de showroom te wachten en de kids mochten m onthullen. Had m achteraf laten verlagen met de originele Skoda verlagingsveren die ook vanaf de fabriek als sportonderstel worden gemonteerd. Scheelt ongeveer 2 cm en i.c.m. de Trifids rijdt het helemaal TOP ! Niet stug / hard, maar comfortabel en toch lekker strak. Voor het eerst kennisgemaakt met DSG in combinatie met de 170 CR TDI. Mag m de eerste 1000 km niet in de S(portstand) zetten en niet de volledige kickdown gebruiken om e.e.a. netjes op elkaar in te laten gaan werken. De DSG in combinatie met deze motor is geweldig en schakelt naadloos! Ik lette op een zeker moment even niet op en reed op een weg waar je 80 km mag opeens 130 zonder dat je de motor ook maar hoort. Snel dus ff de ankers er in. De DSG schakelt behoorlijk snel op, waardoor je soms t idee krijgt dat ie eigenlijk één versnelling lager zou mogen zitten, maar zodra je iets gas bijgeeft pakt 'ie m gelijk op. Dit komt door de softwarematige programmering in het kader van het 'nieuwe rijden'. Als je 'm in S zou zetten zou dit echter niet gebeuren want dan trekt 'ie m verder door in de versnelling (maar dat mag nog effies niet..). Zoals ik al aangaf is de motor echt ontzettend stil, maar je voelt de power absoluut. Heb de Elegance BL uitvoering en kan niet anders zeggen dat het interieur luxe uitstraalt en zonder enig kraakje is. Het viel zowel Superb_MH als mij op dat beiden kennelijk Sunset hebben maar dat de ruiten bij mij achter donkerder zijn / lijken. Superb-MH heeft de Ambition BL uitvoering met screens achter en ik heb deze niet, dus misschien dat ze dan de combinatie screens en sunset de ruiten minder donker maken (???). Beiden hebben inderdaad Trifids, hele mooie velg in combinatie met een verlaging! Superb-MH heeft m achteraf laten verlagen met MAD-veren die voor 4 cm verlagen en achter 3 cm. Hij geeft aan dat dit wel strak rijdt, maar soms te veel van het goede is waarbij je moet oppassen met drempels. Bij het zien van de foto's lijkt t net of deze wat vertekenen (Blackberry :-)). Op foto 1 lijkt de sedan een stuk groter dan de combi, op foto 2 is dit net andersom. Op foto 3 lijkt de neus van de sedan ook stukken groter dan de neus van de combi terwijl dit toch echt dezelfde neuzen zijn :-). Maar goed, maakt niet uit uiteraard.

Superb-MH heeft ff een paar fotootjes geschoten. Ik zal zelf z.s.m. zelf ook een paar foto's maken en deze gaan toevoegen aan m'n album. Ik ga eerst maar 's ff de manual doornemen en kijken wat er nog allemaal te ontdekken valt!

superbee

Nieuw lid
op een of andere manier vindt ik de sedan dan toch precies mooier dan de combi.

Kan het met je eens worden! Krijg, net als tijdens de preview bij PON, bij het zien van deze foto's geen spijt dat ik de sedan heb genomen.

@ Superb-MH, dank voor de foto's

Foto geeft inderdaad een vertekend beeld.
Feit is dus wel dat ze beide even lang zijn, dus het is echt optisch bedrog.

Eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat ik de Hatchback en de Combi toch allebei (even) mooi vindt. Op de foto zie je dat de voorste is verlaagd met 4cm voorkant en 3cm achterkant, en de Combi op de foto is in zijn geheel verlaagd met 2cm. Persoonlijk zie ik liever mijn Hatchback in zijn geheel 3 cm verlaagd.
De verlaging van 4cm aan de voorzijde is mooi, maar wel uitkijken geblazen.
Ik sta nog te dubben of ik dit zal veranderen van 4cm naar 3cm.
Laten we zeggen : ik ben er nog niet helemaal over uit.

Vanmiddag was een zeer aparte verschijning als je deze 2 wagens achter elkaar ziet staan. Gewoon : top.

Skody

Actief lid
Helemaal mee eens ! We gaan elkaar zeker nog zien en wellicht moeten we maar's een keer met een 'glossy' camera ff een paar foto's maken met beide Superb's.

Falcon

Donateur
Ik denk dat er op de meeting in de showroom Skoda Center Utrecht wel een SuperB station aanwezig is.

pierken

Nieuw lid
mini-superb meeting

Mistig weertje Superb-MH! :D
Prachtige karretjes zijn het anders wel. Waarschijnlijk ben je met de handleiding wel eventjes zoet.
@skody: Ik veronderstel dat je met "sunset" verduisterde ruiten achteraan bedoeld. Op de foto heb ik de indruk dat deze achteraan nog vrij doorzichtig zijn. Klopt dat?
Fijn om eens een foto te zien met trifid velgen. Zo heb ik hem ook besteld.
En de belangrijkste vraag: zit de paraplu erbij? :winkie:

Skody

Actief lid
Yep, de paraplu zit er gewoon bij! Bij mij zijn de sunsets in ieder geval behoorlijk donker. Je kijkt als je er naast staat niet zomaar naar binnen, dus perfect tegen t zonnetje en nieuwsgierige blikken :-))

Rolle

Senior Member
Tegen nieuwsgierige blikken wel, tegen het zonnetje kan je best nog een setje zonneschermen voorzien als je kinderen hebt.

Ik heb in mijn O2 ook de af-fabriek verduisterde ramen en bij sterke zon is dit niet voldoende. Een setje sonniboys of car shades lost dit wel op.

LenK

Forumguru
voorste is verlaagd met 4cm voorkant en 3cm achterkant, en de Combi op de foto is in zijn geheel verlaagd met 2cm. Persoonlijk zie ik liever mijn Hatchback in zijn geheel 3 cm verlaagd.
Dan staat ie standaard wel hoog op de poten want die Combi kan nog wel iets meer hebben, dus die 3cm is een goede keus.

Skody

Actief lid
Dan kom je dus uit op de Eibach's. Deze verlagen rondom 30 mm, maar is niet zeker of deze ook onder de Combi kunnen..

pierken

Nieuw lid
@de nieuwe combi eigenaars
nog altijd vrolijk door het verkeer beste combi-eigenaars? Ik veronderstel dat jullie toch wel wat aandacht trekken op de weg.
Zijn er nog bepaalde zaken die jullie opgevallen zijn aan de wagen tijdens de eerste dagen? Rijgedrag, in- of exterieur, comfortfuncties, aangenaam of minder aangenaam, we kunnen er tegen hoor! :winkie:

Wat ik mij ook nog afvroeg: hoe zit de uitlaat van de elegance er uit, zit daar een sieruitlaatstuk op?

Skody

Actief lid
Heb er inmiddels iets meer dan 1000 km opzitten. Gedurende de eerste 1000-1500 km is me aangeraden door de dealer niet in de S-stand van de DSG te rijden of door te trekken in het toerental. Heb me daar dus keurig aangehouden. Vandaag voor het eerst in de S-stand gereden. Met de 170 pk's wordt 'ie dan toch wel heeeel gretig :-). Heb 'm achteraf verlaagd met de veren van het sportonderstel icm Trifids. Rijdt echt heerlijk. Comfortabel en sportief, absoluut niet stug! Heb zelf de indruk dat de vering cq onderstel van de Combi ook meer op comfort is afgesteld. Kan niet anders zeggen dat ik super tevreden ben over het interieur, de afwerking en de luxe. 's Ochtends ff de stoelverwarming aan is toch wel erg lekker in een dan nog koude auto. Op de weg zeker de nodige bekijks (ook van Audirijders...). @Pierken: op de BL Elegance (maar volgens mij ook op de andere uitvoeringen) zit een sieruitlaatstuk op. Toont zeker mooi en je hebt geen gebogen uitlaateinden meer... Heb helaas nog geen tijd / gelegenheid gehad om foto's te maken, maar die gaan zeker komen..

pierken

Nieuw lid
@Skody
Ik zie dat Skody een man van zijn woord is :xyxthumbs:
Intussen is zijn profiel al voorzien van een album met prachtige fotos van de S2 versus de S2C. Allen daarheen! (bedankt Skody!)

Zijn er intussen nog eigenaars van een nagelnieuwe S2C die hun bevindingen willen delen met ons? Of zijn er tenminste nog op komst?

Skody

Actief lid
Vanavond er nog een paar extra fotootjes aan 't album toegevoegd voor de liefhebbers..

OrbitZ

Lid
Ziet erg goed uit zeg, echt gaaf om ze zo naast elkaar te zien :)

Ze zijn allebei mooi, ik vind de lijn van de combi mooier maar ik vind de achterlichten van de sedan weer sjieker.

Roel

Lid
Als ik ze zo naast elkaar zie, zijn het beide plaatjes van auto's.
Echter ben ik blij dat ik voor de Combi heb gekozen: deze is toch echt mooier dan de sedan.

pierken

Nieuw lid
verbruik + eenzaam

Wat denken jullie van onderstaand filmpje. Is zo'n laag verbruik mogelijk?
Skoda Superb II 2.0 TDI CR :shocked:

Halloooooo....ooooo...ooo...oo...o..... Waar blijven al die nieuwe eigenaars van een S2 Combi?? Merwe en Skody, jullie rijden blijkbaar echt wel met iets exclusiefs rond! ;)

Wasmachineman

Forumguru
Niet mogelijk !
Als je je BC reset, gelijk daarna op de motor afremt, heuveltje af en gelijk stilstaan en motor uitzetten en dan de BC uitlezen dan kan het makkelijk. Maar dit lage verbruik is nooit te halen als je de BC normaal zijn gang laat gaan.

Bovenaan Onderaan