@Superb-MH: Hartstikke leuk om elkaar even op deze wijze te ontmoeten :-). Heb vandaag de Superb Combi opgehaald. Wat duurt de tijd lang voordat je 'm dan eindelijk kan gaan ophalen. Stond helemaal met een hoes afgedekt in de showroom te wachten en de kids mochten m onthullen. Had m achteraf laten verlagen met de originele Skoda verlagingsveren die ook vanaf de fabriek als sportonderstel worden gemonteerd. Scheelt ongeveer 2 cm en i.c.m. de Trifids rijdt het helemaal TOP ! Niet stug / hard, maar comfortabel en toch lekker strak. Voor het eerst kennisgemaakt met DSG in combinatie met de 170 CR TDI. Mag m de eerste 1000 km niet in de S(portstand) zetten en niet de volledige kickdown gebruiken om e.e.a. netjes op elkaar in te laten gaan werken. De DSG in combinatie met deze motor is geweldig en schakelt naadloos! Ik lette op een zeker moment even niet op en reed op een weg waar je 80 km mag opeens 130 zonder dat je de motor ook maar hoort. Snel dus ff de ankers er in. De DSG schakelt behoorlijk snel op, waardoor je soms t idee krijgt dat ie eigenlijk één versnelling lager zou mogen zitten, maar zodra je iets gas bijgeeft pakt 'ie m gelijk op. Dit komt door de softwarematige programmering in het kader van het 'nieuwe rijden'. Als je 'm in S zou zetten zou dit echter niet gebeuren want dan trekt 'ie m verder door in de versnelling (maar dat mag nog effies niet..). Zoals ik al aangaf is de motor echt ontzettend stil, maar je voelt de power absoluut. Heb de Elegance BL uitvoering en kan niet anders zeggen dat het interieur luxe uitstraalt en zonder enig kraakje is. Het viel zowel Superb_MH als mij op dat beiden kennelijk Sunset hebben maar dat de ruiten bij mij achter donkerder zijn / lijken. Superb-MH heeft de Ambition BL uitvoering met screens achter en ik heb deze niet, dus misschien dat ze dan de combinatie screens en sunset de ruiten minder donker maken (???). Beiden hebben inderdaad Trifids, hele mooie velg in combinatie met een verlaging! Superb-MH heeft m achteraf laten verlagen met MAD-veren die voor 4 cm verlagen en achter 3 cm. Hij geeft aan dat dit wel strak rijdt, maar soms te veel van het goede is waarbij je moet oppassen met drempels. Bij het zien van de foto's lijkt t net of deze wat vertekenen (Blackberry :-)). Op foto 1 lijkt de sedan een stuk groter dan de combi, op foto 2 is dit net andersom. Op foto 3 lijkt de neus van de sedan ook stukken groter dan de neus van de combi terwijl dit toch echt dezelfde neuzen zijn :-). Maar goed, maakt niet uit uiteraard.
Superb-MH heeft ff een paar fotootjes geschoten. Ik zal zelf z.s.m. zelf ook een paar foto's maken en deze gaan toevoegen aan m'n album. Ik ga eerst maar 's ff de manual doornemen en kijken wat er nog allemaal te ontdekken valt!