Even nog een update. Inmiddels circa 3500 km er op zitten, dus stukje bij beetje de motor wat meer 'los' gaan rijden. Wat een geweldige motor i.c.m. DSG ! In begin een beetje wennen omdat 'ie vrij snel opschakelde, maar de DSG is learning by doing en rijdt nu als een speer (wel een risico met de bekende flitsers). Tot op heden nog geen negatieve punten kunnen ontdekken aan de Combi. Baal wel behoorlijk van al het opspattende steen tegenwoordig op de snelweg, vanwege de vorst. Heb al meerdere putjes op de voorruit, wat natuurlijk weer niet gemaakt kan worden. Het enige wat mij soms opvalt en ik las ook hierover op een Duits forum is dat het af en toe lijkt alsof er achter / ter hoogte van de linker uitblaasopening in het dashboard (dus links van het stuur) iets ruist c.q. heel licht resoneert. Op het Duitse forum werd dit meestal gemeld bij dezelfde combinatie die ik heb (2.0 TDI CR 170 PK icm DSG). De oorzaak zou zijn, net als bij bijvoorbeeld een aantal andere auto's uit de VAG-Groep (o.a. Passat) dat het luchtfilter direct achter de accu licht zou resoneren en aangedrukt moest worden o.i.d. Men had het daar verholpen door een rolletje zach schuim tussen de accu en het luchtfilter te plaatsen. Kan iemand mij aangeven of dit ook mogelijk is en of dit inderdaad op die plaats zit c.q. heeft iemand hier ervaring mee ? Ben benieuwd!