Eerste eigenaar ervaringen met de SII Combi

Dat moet wel lukken als je echt rustig rijdt... in mijn o2 past 55 liter diesel en als ik 80/90 in z'n 5 rij dan kom je aardig in de richting...

Skody

Actief lid
Even nog een update. Inmiddels circa 3500 km er op zitten, dus stukje bij beetje de motor wat meer 'los' gaan rijden. Wat een geweldige motor i.c.m. DSG ! In begin een beetje wennen omdat 'ie vrij snel opschakelde, maar de DSG is learning by doing en rijdt nu als een speer (wel een risico met de bekende flitsers). Tot op heden nog geen negatieve punten kunnen ontdekken aan de Combi. Baal wel behoorlijk van al het opspattende steen tegenwoordig op de snelweg, vanwege de vorst. Heb al meerdere putjes op de voorruit, wat natuurlijk weer niet gemaakt kan worden. Het enige wat mij soms opvalt en ik las ook hierover op een Duits forum is dat het af en toe lijkt alsof er achter / ter hoogte van de linker uitblaasopening in het dashboard (dus links van het stuur) iets ruist c.q. heel licht resoneert. Op het Duitse forum werd dit meestal gemeld bij dezelfde combinatie die ik heb (2.0 TDI CR 170 PK icm DSG). De oorzaak zou zijn, net als bij bijvoorbeeld een aantal andere auto's uit de VAG-Groep (o.a. Passat) dat het luchtfilter direct achter de accu licht zou resoneren en aangedrukt moest worden o.i.d. Men had het daar verholpen door een rolletje zach schuim tussen de accu en het luchtfilter te plaatsen. Kan iemand mij aangeven of dit ook mogelijk is en of dit inderdaad op die plaats zit c.q. heeft iemand hier ervaring mee ? Ben benieuwd!

joergarms

Senior Member
Wat een schitterende auto heeft Skoda weer op de weg gezet. Ik dacht het al vanaf het begin, en het is nu bevestigd, de Combi is echt supermooi. Vooral vanaf opzij gezien lijkt het wel erg veel op een A6, helemaal niet erg dus.

pierken

Nieuw lid
Yes! Hij is aangekomen. Nog enkele dagen aftellen en dan kan ik er mee rijden :super:
Ik heb dus nog geen rijervaring maar ik hou jullie op de hoogte.
Alvast een teaser van de first encounter.

Bijlagen

• IMG_5357.jpg
    IMG_5357.jpg
    18,2 KB · Weergaven: 130

cvegreen

Forumguru
Dat is een mooi kleurtje zeg . Verder ziet het er super vet uit . Je zult wel niet kunnen wachten tot je eindelijk de sleutels in ontvangst mag gaan nemen .

pierken

Nieuw lid
we zijn ermee vertrokken!

Vandaag 1ste uitstapje gemaakt met onze nieuwe slee.
Wat een zalige auto om mee te rijden (Diesel CR 2.0 103kW). Superstil, dat valt mij het meeste op. Een enorm verschil met mijn oude Octavia 1.9TDi uit de vorige eeuw.
Het verbruik viel reuze mee 5,3l/100km op een ritje van een goeie 300km.
picture.php

quorumz

Actief lid
leuk hoor!, hopelijk binnenkort wat meer foto's van je auto. ik moet nog zo'n 8 weken geduld hebben op mijne. ps op engels in mph's? niet in het nederlands in km/h

pierken

Nieuw lid
Nee, dat kan ik inderdaad niet uitzetten. Nochtans staat alles afgesteld op het metrisch stelsel. Dat is ook het enige van de boordcomputer dat in miles een indicatie geeft. Als er iemand hier een oplossing voor weet, laat het gerust weten. km/uur is natuurlijk ook op de wijzer af te lezen :D
Ook is er blijkbaar ook geen mogelijkheid om nederlands als taal te selecteren. Frans, Engels, en nog wat andere europese talen maar geen nederlands.
Iemand die weet hoe ik de spiegels kan laten inklappen bij afsluiten van de wagen?

Je kunt hem gewoon op KM/h zetten hoor. Via de knopjes op het stuur kan ik alles instellen. Alleen als auto stilstaat btw.

Inklappen spiegels met remote = Slot ingedrukt houden, ramen gaan dan ook dicht als die open staan.

pierken

Nieuw lid
@Ramon
bedankt voor de tip Ramon! Spiegels inklappen bij afsluiten lukt perfect nu.
Nu nog zoeken op de mph indicatie. Ik sla er straks nog eens de manual op na.
Vreemd dat verbruik dan wel in l/km staat. Misschien de mph indicatie samen met de keuze voor de engelse taal...
Will keep you posted.

Skody

Actief lid
Je kan alles aanpassen. L/Km of Km/L, mph of km/u. Gewoon even door t complete menu stap voor stap scrollen

Ben vanmiddag gebeld dat ik mijn Superb Combi 1.8 TSI volgende week vrijdag bij Rijnwoud te Rotterdam kan ophalen, haha heb er nu al zin in.
Zodra ik de auto volgende week ontvangen heb zal ik een aantal foto's hier op het forum zetten.

Superb combi / Amathist / 17"velgen / verlaagd / Sunset / comfort busniss line

hemi24

Forumguru
Misschien de mph indicatie samen met de keuze voor de engelse taal...

Je hebt gewoon de optie "Alternative speed displayed (second speed)" aangevinkthebt: deze is bedoeld voor als je met de auto naar bijv. het Verenigd Koninkrijk gaat, zodat je weet wat je snelheid is in mijlen.

Als je deze deselecteerd, zal de weergave van de buitentemperatuur de plaats innemen.

Skody

Actief lid
Ben vanmiddag gebeld dat ik mijn Superb Combi 1.8 TSI volgende week vrijdag bij Rijnwoud te Rotterdam kan ophalen, haha heb er nu al zin in.
Zodra ik de auto volgende week ontvangen heb zal ik een aantal foto's hier op het forum zetten.

Superb combi / Amathist / 17"velgen / verlaagd / Sunset / comfort busniss line

Op welke wijze heb je 'm bij Rijnwoud laten verlagen als ik vragen mag? Gewoon af-fabriek of achteraf ?

pierken

Nieuw lid
@marco.r
Yep, that did the trick!
Nu heb ik de snelheid ook digitaal.
Is er dan echt niks te vinden dat niet werkt :crazy:
:laugh:

Skody,

Ik laat mijn auto achteraf verlagen door Rijnwoud zelf. In eerste instantie zou de auto aan de voorzijde 4 cm zakken en achter 3 cm, maar nu vertelde de dealer me van de week dat de verlaging wordt aangepast naar 3 cm voor en achter.
Ik vind het prima zodat ik straks op een normale manier over een drempel heen kan komen.
P.S. wat voor vering er onder komt zou ik echt niet weten.....maakt me ook niet zo veel uit aangezien het een lease wagen is en als het niet bevalt laat ik de auto gewoon weer terug zetten naar de standaard.

Grt. Marco.

Bovenaan Onderaan