Eerste eigenaar ervaringen met de SII Combi

Skody

Actief lid
Marco, vroeg het omdat ik m bij Rijnwoud achteraf heb laten verlagen met het standaard sportonderstel (circa 2 cm). Ik weet dat Superb-MH bezig is geweest om met PON en Rijnwoud er uit te komen welke verlaging er ook nog op kan. 4 cm voor en 3 achter is (in ieder geval voor de voorzijde) te veel. Deze veren waren van het merk MAD uit Veenendaal. PON heeft de samenwerking met MAD beeindigd en nu worden er Eibach's onder gemonteerd die rondom 30 mm verlagen. Hoor graag hoe e.e.a bevalt !

Gr,
Skody
 
Op dit moment zijn dit de erkende mogelijkheden:

Vanaf fabriek het sportonderstel :
2cm voorzijde en 2cm achterzijde (of 1,5 cm ?)

Vanaf dealer en erkend door PON :
2cm voorzijde en 2cm achterzijde (ofwel het sportonderstel)
3cm voorzijde en 3cm achterzijde (PON erkend EIBACH set)

Zeer binnenkort wordt mijn auto terug gezet van:
4cm voorzijde en 3cm achterzijde (MAD)
naar:
3cm voorzijde en 3cm achterzijde (EIBACH)

Reden is dat de 4cm aan de voorzijde mooi, maar toch een tikkie te laag is.
 
Skody,

Ik zal je zeker melden hoe de verlaging qua rij eigenschappen en comfort bevalt. Ik moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik zelf nog nooit een auto heb gehad die verlaagd was, maar volgens de dealer staat dat net wat beter bij de superb omdat hij vrij hoog op z'n wielen staat waardoor er een enorme ruimte zichtbaar is tussen de banden en de wielkas.
Vergelijkings materiaal heb ik dus niet maar verwacht wel dat het gewoon goed zal rijden, iets stugger maar wat voor mij het belangrijkste is dat wanneer ik er met m'n gezin in zit ( 2 volwassenen en drie kids ) de auto nog steeds goed rijd.

Het ziet er dus na uit dat Superb-MH gewoon gelijk heeft met de juiste verlaging, in ieder geval heeft Rijnwoud Rotterdam dit advies overgenomen.

Grt Marco.
 

michelover

Forumguru
@Superb-MH , en wie gaat dat betalen?? PON of de dealer of moet je het zelf betalen. Én geld dit nu voor iedereen die MAD veren eronder heeft of alleen voor jouw modeljaar??
 
Eibach
Meer dan 50 jaar geleden heeft Heinrich Eibach, vader en grootvader van de huidige
eigenaren Wilfried en Ralph Heinrich Eibach de fundatie
gelegd voor de huidige wereldwijd bekende en gerespecteerde Eibach Group.
Het is een lange weg geweest van de eerste industriele veren geproduceerd in een
oude schuur naar de hedendaagse status van marktleider
op gebied van ondersteltechniek.
De traditie van kwaliteit in combinatie met een progressieve denkwijze heeft
de historie gevormd en bepaald de toekomst.
Sinds decennia is Eibach niet alleen succesvol in de autosport maar zeker ook
toegewijd aan de technische mogelijkheden in combinatie met
de verbetering van weggedrag op de openbare weg en circuit.
Eibach bezit en vergroot zijn ervaring door de activiteiten in de
Formule 1, WRC, Indy, NASCAR ,DTM en vertaald deze kennis naar de veer en
onderstel producten van vandaag.

http://eibach.verlagings-veren.nl/contents/nl/d265.html
 
@michelover
Het geld uitsluitend voor model 2010 waarvoor ik zelf achteraf heb gekozen om te verlagen.
Kortom...uit eigen portemonnee.
Over het verlagen van Superbs is trouwens al een lijntje op dit forum : zie hier.
 

pierken

Nieuw lid
music maestro

Beste :680:-ervaringsdeskundigen,
nog geen centje berouw over de Swingradio met MDI-kit in onze combi. Heb ik net getest met een oudere USB memory stick en wat muziek voor de kindjes :cheer:
Speelt geweldig, toont de titels, je kan browsen door de folders, allerhande mp3-tags opvragen, allemaal mogelijk... Alleen, mijn oude stickje van 512Mb zat direct vol en ik moet het vrouwke ook nog tevreden stellen. :2133:
Iemand een idee hoe groot de USB stick mag zijn die je op de MDI van de Swingradio aansluit?
Thx,
Pierken.
 
Superb combi 1.8TSI 4x4 ambition

nu twee dagen rond gereden in de nieuwe superb combi. In een woord: ongelofelijk. hiervoor rondgereden in chrysler grand voyager, en wat een verschil. ten eerste de afwerking van het intrieur, ontzettend strak en mooi afgewerkt. En dan de achterbank. Ik ben zelf niet de kleinste met 1,93, maar ik kan gewoon lekker relaxed achter mezelf plaats nemen (dat hoef ik in mijn fabia niet te proberen)
En dan voor het eerst rijden. toch even op de toerenteller kijken of de motor echt gestart is (het was verdacht stil binnen ;)). het eerste wat dan opvalt is de souplesse van alles (op de versnellingsbak na, soms moet ik zeker bij de eerste 2 versnellingen echt zoeken). De "echte" rijbeleving mis ik wel een beetje, ondanks dat de auto mooi vlot optrekt heb je dat niet echt door. dit komt in mijn geval doordat ik niet gewent ben om met een turbo te rijden (ik mis de boost bij 4000 toeren :D). en de motor is goed geisoleerd. wat ik dan wel jammer vindt is dat het bandengeruis, zeker op snelweg, wel weer duidelijk te horen is, maar het is stukken beter dan de vorige auto. En over optrekken gesproken, de 4x4 werkt echt uitstekend.
en ten slotte het uiterlijk. de combi is pearl black met mooie chromen details. het lijkt echt een dikke zakenauto, met hier en daar iets weg van een bmw of een mercedes. Onlangs kwam ik in Frankfurt nog een Superb tegen met chauffeur maar zonder de skoda logo's :biggthumpdown:.

hopelijk kan ik nog lang genieten van deze geweldige auto!
 
Ik heb mijn S2 nu vier weken …. wat een genot om in te (blijven) rijden .. lekker stil, ruim, relaxed :xyxthumbs:
Het is een enorm verschil met mijn vorige auto een Citroen C4GP. Nu het deze dagen wat meer waait blijft ik als een “blok” op de weg liggen terwijl ik tot voor vier weken terug er bijna vanaf geblazen werd (een beetje overdrijven mag toch ..:winkie:).
Nu ik ook mijn op maat gemaakte ASS stoel er in heb, zit het helemaal perfect. Ook de familie is zeer te spreken over de ruimte die ze hebben.
Het verbruik valt mee. Ik heb de eerste 3100 km een verbruik van 1 op 16,5 (6 liter per 100 km). Daarin zitten ook veel vakantie kilometers met een aanhanger er achter. Vanaf nu worden het weer werk kilometers (bijna alleen snelweg) en dus zal het naar ik verwacht nog zuiniger worden.

Tot nu toe heb ik eigenlijk maar één min punt en dat is de navi. Als je jarenlang een TomTom gewent bent dan doe je met de Amundsen een stap terug in de tijd. Naar mijn mening veel te weinig opties (niet kunnen “scrollen” over de kaart, geen POI’s kunnen toevoegen, maar 1 redelijk irritante stem die ook nog eens veel te veel praat …) met ook nog een redelijk oude (2009) kaarten. De kwaliteit van de radio / MP3 en het soundsystem zijn daarentegen weer dik in orde.

Dan nog de collega's ... bijna allemaal zeggen ze iets in de trant van: is dat nou een Skoda? Nooit gedacht dat daar zoveel ruimte en luxe op / in / aan zou zitten ......
Da's fijn om te horen.:yeah:
 
Ben benieuwd; ik ben ook de Tom-Tom met de nieuwste update gewend, dus dat zal even aanpassen worden. Alhoewel de dealer aangaf dat er 2010 kaarten op SD kaart zouden worden gezet. Was je snel gewend aan de lage instap ten opzichte van de Grand Picasso?
 
Als het goed is krijg ik ook nog de 2010 kaarten, maar die waren er (nog) niet 4 weken terug. Ik hou het in de gaten.
Die lagere instap went behoorlijk snel. Alleen soms even lastig in een krap parkeervak. De deur is groter en je moet van dieper komen ...
 

Wasmachineman

Forumguru
En weer een S2C op de weg. De wasbaas heeft nu na 3 maanden wachten zijn Superb opgehaald bij Skoda Utrecht, een 2.0 tdi 125 kw dsg elegance bl. Cappuccino van buiten en zwart van binnen. Hij is te spotten in de regio Utrecht en Diemen.
Hij moet van mij een review schrijven (o.a. waarom hij in een Superb zit nu) en wordt misschien nog wel lid ook hier !?

Zo blij als een kind is ie wel, sms-te hij nog !
 

Roel

Lid
Ik denk dat iedere volwassen man (al dan niet stiekum) zo blij als een kind is met z'n nieuwe S2 Combi!!!
Ik wel in ieder geval.
 
morgen......

Ik moet nog echt 1 nachtje slapen en dan mag ik hem ophalen. SII Combi Ambition Business Line 2.0 TDI DSG met Trifid velgen EN.......Zenec NC2010 navigatie....

hoe kom ik de nacht nu slapend door.....

Binnenkort vast een eerste reactie...
 
Bovenaan Onderaan