Superb combi 1.8TSI 4x4 ambition
nu twee dagen rond gereden in de nieuwe superb combi. In een woord: ongelofelijk. hiervoor rondgereden in chrysler grand voyager, en wat een verschil. ten eerste de afwerking van het intrieur, ontzettend strak en mooi afgewerkt. En dan de achterbank. Ik ben zelf niet de kleinste met 1,93, maar ik kan gewoon lekker relaxed achter mezelf plaats nemen (dat hoef ik in mijn fabia niet te proberen)
En dan voor het eerst rijden. toch even op de toerenteller kijken of de motor echt gestart is (het was verdacht stil binnen
). het eerste wat dan opvalt is de souplesse van alles (op de versnellingsbak na, soms moet ik zeker bij de eerste 2 versnellingen echt zoeken). De "echte" rijbeleving mis ik wel een beetje, ondanks dat de auto mooi vlot optrekt heb je dat niet echt door. dit komt in mijn geval doordat ik niet gewent ben om met een turbo te rijden (ik mis de boost bij 4000 toeren
). en de motor is goed geisoleerd. wat ik dan wel jammer vindt is dat het bandengeruis, zeker op snelweg, wel weer duidelijk te horen is, maar het is stukken beter dan de vorige auto. En over optrekken gesproken, de 4x4 werkt echt uitstekend.
en ten slotte het uiterlijk. de combi is pearl black met mooie chromen details. het lijkt echt een dikke zakenauto, met hier en daar iets weg van een bmw of een mercedes. Onlangs kwam ik in Frankfurt nog een Superb tegen met chauffeur maar zonder de skoda logo's :biggthumpdown:.
hopelijk kan ik nog lang genieten van deze geweldige auto!