Eerste week SII Combi 2.0 TDI DSG CR
Zoals beloofd mijn eerste reactie op een weekje touren in de SII Combi
Beetje afgezaagd maar....wat een ruimte! Ik heb ook steeds het gevoel dat iedereen naar mijn auto zit te kijken, maar dat zou ik mijzelf zomaar kunnen verbeelden
Motor
Ik kom van een een OII Combi 1.9TDI DSG pomnpverstuiver en ik vind de 2.0 TDI DSG CR een ware verademing. Lekker stil en genoeg power om lekker met het verkeer mee te komen. Nu had ik bij de 1.9 TDI DSG al niet te klagen maar je merkt het verschil zeker!
Vering
Deze is beduidend comfortabeler (lees minder stug) dan de Octavia. Ik kan me voorstellen dat ik hem nog wel laat verlagen omdat ik wel van strakke vering houd. Ik had voorheen 16 inch velgen en deze 17 inch geven de oneffenheden in de weg toch iets meer door. Niet vervelend overigens, maar je merkt het wel.
Rijgedrag
Daar moet ik op terug komen. Heb er net 900 kilometer opzitten en doe nog even rustig aan....
Interieur
De witte verlichting van de klokken bevalt mij prima, Ik had wel liever alles in witte verlichting gekozen in plaats van de combinatie groen en witte interieurverlichting..
Alle knoppen zitten wel op een plek waar je het zou verwachten.
Stoelen zitten ook goed. veel zijdelingse steun. Ik had zelf het Dynamic pakket in mijn OII en was bang dat in de SII de stoelen minder steun zouden hebben...maar het zit prima. Alleen het zitvlak is volgens mij iets korter waardoor ik (met mijn redelijk lange benen) mij afvraag hoe dat in de lange ritten gaat.
Navigatie
Ik heb de Amundsen 'omgeruild' voor een Zenec. Helemaal top! navigatie, DVD, Radio, carkit...het werkt allemaal prima. Ik ben de TomTom gewend en moet wel wennen aan de nieuwe look. De dame die mij de weg wijst is ook niet meer de dame die mij 's-morgens vraagt of ik lekker heb geslapen. Ze is wat afstandelijk...maar je we kennen elkaar net een week...ik zal haar maar even het voordeel van de twijfel geven.
Goed aan de buitenkant weten we natuurlijk allemaal dat dat prima in orde is!
Dit was hem even voor nu. Waarschijnlijk zal ik in de komende weken eens kritischer naar de rijeigenschappen kijken.. ben nu nog in een feeststemming