Eerste eigenaar ervaringen met de SII Combi

Op zich best goed geslapen :)

Jaa. hij staat voor de deur!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!. Dit weekend even een paar mooie plaatjes schieten. Wat een feestje...

Eerste week SII Combi 2.0 TDI DSG CR

Zoals beloofd mijn eerste reactie op een weekje touren in de SII Combi

Beetje afgezaagd maar....wat een ruimte! Ik heb ook steeds het gevoel dat iedereen naar mijn auto zit te kijken, maar dat zou ik mijzelf zomaar kunnen verbeelden :)

Motor
Ik kom van een een OII Combi 1.9TDI DSG pomnpverstuiver en ik vind de 2.0 TDI DSG CR een ware verademing. Lekker stil en genoeg power om lekker met het verkeer mee te komen. Nu had ik bij de 1.9 TDI DSG al niet te klagen maar je merkt het verschil zeker!

Vering
Deze is beduidend comfortabeler (lees minder stug) dan de Octavia. Ik kan me voorstellen dat ik hem nog wel laat verlagen omdat ik wel van strakke vering houd. Ik had voorheen 16 inch velgen en deze 17 inch geven de oneffenheden in de weg toch iets meer door. Niet vervelend overigens, maar je merkt het wel.

Rijgedrag
Daar moet ik op terug komen. Heb er net 900 kilometer opzitten en doe nog even rustig aan.... :)

Interieur
De witte verlichting van de klokken bevalt mij prima, Ik had wel liever alles in witte verlichting gekozen in plaats van de combinatie groen en witte interieurverlichting..
Alle knoppen zitten wel op een plek waar je het zou verwachten.
Stoelen zitten ook goed. veel zijdelingse steun. Ik had zelf het Dynamic pakket in mijn OII en was bang dat in de SII de stoelen minder steun zouden hebben...maar het zit prima. Alleen het zitvlak is volgens mij iets korter waardoor ik (met mijn redelijk lange benen) mij afvraag hoe dat in de lange ritten gaat.

Navigatie
Ik heb de Amundsen 'omgeruild' voor een Zenec. Helemaal top! navigatie, DVD, Radio, carkit...het werkt allemaal prima. Ik ben de TomTom gewend en moet wel wennen aan de nieuwe look. De dame die mij de weg wijst is ook niet meer de dame die mij 's-morgens vraagt of ik lekker heb geslapen. Ze is wat afstandelijk...maar je we kennen elkaar net een week...ik zal haar maar even het voordeel van de twijfel geven.

Goed aan de buitenkant weten we natuurlijk allemaal dat dat prima in orde is!

Dit was hem even voor nu. Waarschijnlijk zal ik in de komende weken eens kritischer naar de rijeigenschappen kijken.. ben nu nog in een feeststemming :)

Bijlagen

• SuperB1.jpg
    SuperB1.jpg
    18,3 KB · Weergaven: 90
  • SuperB2.jpg
    SuperB2.jpg
    21 KB · Weergaven: 98
Zwart mica..

Als ie zo mooi in het zonnetje staat zit er een donkerpaarse gloed over...Moet ie overigens wel net gewassen zijn. Zo niet...gewoon zwart :)

quorumz

Actief lid
wat zijn jouw ervaringen met verkeersdrempels die zo'n 1.5 meter lang zijn...met mijne moet ik er met 30km over heen anders golf/dein ik er helemaal overheen, werkelijk niet gezond meer

Roel

Lid
Dat van mensen die naar je kijken: dat heb ik ook. En dan zit ik me toch te glimlachen:D.

sitechris

Donateur
@Septavia: mooie bak, ik moet zeggen dat ik de Combi een buitengewoon mooie verschijning vind. 17 inch velgen zijn bij deze optie trouwens prima, dit itt de sedan waar ik eigenlijk 18 inch een must vind.

quorumz: Met mijn Octavia kon ik met een gangetje van 80 over iets grotere drempels maar dat is met de Superb uit den boze inderdaad. maximaal 60 nu.

Lijkt me toch iets soepelere vering? Meer gewicht?

quorumz

Actief lid
ik denk bij mij ook nog eens de extra verlaging..
en ik word er zelf nog reisziek van ook over dit soort drempels

Zie mijn eerdere posting, inmiddels een aantal weken met de verlaging en zeer tevreden...auto blijft comfortabel....over een paar weken naar Ziptunning en dan ben ik klaar.

Goedemiddag allemaal,

Heb eindelijk van de week onder mijn Superb Combi 1.8 een verlagingsset gemonteerd gekregen.
De auto inmiddels al een maand in bezit en stap nog steeds met een grote glimlach de wagen in.
Ik moet zeggen dat mij de verlaging en andere vering uitstekend bevalt, eerst had ik een gevoel dat de wagen wat deinsten en in de bochten een beetje naar buiten wilde uitbreken.
Nu na een aantal dagen in de slechts 20mm verlaagde auto te hebben rondgereden moet ik zeggen dat het mij ( persoonlijk) beter bevalt dan de standaard.
Auto is nog steeds comfortabel alleen ligt deze nu wel beter en strakker op de weg.
Wanneer ik nu met een beetje goede snelheid door de bocht ga, voel ik me een stuk veiliger en neemt hij de bocht scherp en strak zonder probleem aan het stuur.
Vering ook geen probleem alleen ligt de auto na een drempel of hobbel eerder stil en ook dat bevalt goed.

Met andere worden zeer tevreden met deze aanpassing qua rijeigenschappen alleen de verlaging is opties minimaal voor mijn gevoel.

Grt Marco.

Eerste ervaringen na 5000km

De eerste weken en kilometers zitten erop, ca. 5000 km's staan er nu op de teller, tijd voor een eerste evaluatie.
Afwerking: De auto ziet er gewoon strak uit. Gebruikte materialen voelen degelijk aan. De stoelen (hoewel het leer verdomd heet wordt als het in de zon staat) zitten prima en laten zich prima afstellen. Achterin hebben mijn passgiers ook een goede zit en het panoramadak geeft daarbij een extra dimensie. De Mocca Brown kleur is zeer geslaagd.
Rijgedrag: Nog wel wat kort om er een heel goed oordeel over te geven, maar ook hier zijn de eerste indrukken meer dan goed. Het rijdt als een limo, het is geen scheurijzer om eens ff haaks een bocht in te duiken. Oneffenheden worden netjes weggewerkt en het geluid binnen rijdend over een klinkerweg is minimaal. Volgende week wordt de S2 getest met een rit naar Kroatië (met sleurhut erachter). Daarover zal ik na terugkomst iets posten.
Gebruiksgemak: De auto is goed doordacht als het om gemak gaat. Alle meest belangrijke functies zitten onder handbereik (veel via het stuur bedienbaar). De opbergmogelijkheden zijn ruimschoots voor handen en ruimbemeten. Kom tegenwoordig bv. nog maar eens om een fatsoenlijk opbergvak in de portieren voor de achterpassagiers. De bagagescheidingsmiddelen in de kofferbak werken uitstekend.

Algemeen oordeel: voldoet aan alle verwachtingen!

kwaazaar

Actief lid
De stoelen (hoewel het leer verdomd heet wordt als het in de zon staat) zitten prima en laten zich prima afstellen.

Heb je de standaard stoelen van de Ambition of de elektrische?

Ik heb redelijk wat commentaar gelezen over de standaard niet-Elegance stoelen. Jou review sluit daar dus niet echt bij aan, vandaar deze vraag.

Bovenaan Onderaan