Hallo lui,
Nou maak ik weer iets geks mee. In de file bij Tilburg afgelopen vrijdag, ging ineens het gele lampje (gloeispiraaltje) knipperen en meteen erbovenop het gele motorstorings/uitlaatgaslampje aan. @ Monteurtje weet dit al middels conversatie. Zaterdagochtend naar garage, uitgelezen, EGR probleem, zoals ook
@Monteurtje zei. Maar omdat het weekend was en ik zondag 170 km moest rijden, vroeg ik "mijn"monteur of ik dat nog kon rijden. Doe maar zei hij maar haal busje roetreiniger, gooi dat in de bijna volle tank en dan gaat het wel weer over. Indien niet terugkomen en evt. vernieuwen. Zondag reed ik die 170 km zonder problemen, nee zelfs veel zuiniger dan anders. Waar hij normaal 3,5 l /100km nodig heeft, had hij nu maar 2,8 a 2,9 l/100km nodig. Mijn tellerstand is nu 386 km en de indicator geeft aan nog 1040 km te kunnen rijden. Hij is net pas naar het 2e kolommetje van boven gezakt. Als het zo door gaat dan lijkt het wel dat ik 1:31 ga rijden en echt 100 km/u. Dus ik wil, roetmiddel erbij, nog even uitstellen. Hebben jullie ook ooit zoiets gehad? Ik heb nog nooit zo'n toverauto gehad als deze. Maar hij snort en stuurt heerlijk, dat weer wel. Ik vond dat jullie dit toch ook even moesten weten.
Groeten,
Joop.