Eibach verlagingsveren Octavia (Combi) ?

hberg

Actief lid
Heb hem laten verlagen bij de dealer. Moest van de LM. De veren zitten bij mij ook gewoon in de lease als dealeraccessoire. Wel met dank aan @Antera de juiste veren laten monteren. PON laat anders standaard de verkeerde veren monteren.

Hij is voor en achter inderdaad 30mm verlaagd. Hij staat voor iets lager dan achter. Denk voor bijna 35mm.
 

MaXt0r

Actief lid
Ik heb geen idee hoe mijn LM er mee om gaat als ik het door een andere partij laat uitvoeren. Zal het eens navragen. Een vriend van mij is VAG monteur dus een los setje aanschaffen is waarschijnlijk de goedkoopste oplossing. Ik zit 10 cent onder mijn lease budget, dus extra's bij de LM gaat hem niet worden. Andere LM waren +/- 50 euro PM goedkoper in de offerte, maar wij hebben helaas geen keuze :banghead: anders had ik de 18" gekozen incl Eibach. In de bijtelling doet dat niet zo heel veel namelijk.
 

micky

Forumguru
Het lijkt er bijna op dat alle auto's die Eibach's hebben laten plaatsen bij Antera 18 inch hebben. Mijn LM rekende helaas 25€ pm extra voor één maatje groter :banghead:. Anders had ik ze zeker genomen! Is het ook echt een meerwaarde om ze te plaatsen met 17 inch velgen? Heeft iemand misschien voorbeelden (voor en na montage) met de standaard 17 inch Teron velgen? Alvast bedankt

€25,- maar:arghh: bij mij is het een stuk duurder:sterretjes:
 

Gizzmo

Forumguru
@ joske, je heb gelijk, moet mij even voorstellen, was al even druk aan het meelezen ivm bestellen nieuwe auto, weet nog niets zeker dus vandaar, maar dit kon eigenlijk niet wachten ;)
 

raymondv

Actief lid
Even omtrend uitlijnen. Je sporing klopt voor geen meter meer en zal bij blijven rijden zonder uitlijning scheef afslijtende banden verzorgen. Daarom moet je het laten doen en daarnaast is je wegligging zonder uitlijnen ook bagger.

Ik heb hem naderhand bij een grote bandenboer laten uitlijnen en gevraagd achteraf hoeveel ze veranderd hebben: achter niks,stond alles goed. Voor stond het allemaal behoorlijk scheef en hebben ze het weer in lijn moeten zetten volgens de monteur. Hij gaf aan dat dat komt omdat de hele ophanging daar los geweest is en je deze onmogelijk 'op het oog' ff recht terug kan zetten
 

Antera

Donateur
Klopt idd. Maar aan de voorzijde kan alleen sporing gesteld worden dus het behoorlijk scheef is een beetje overrated. Als ze echt zover gaan dan gaan ze subframe/fusee kogels enz stellen maar die mensen die dat doen zijn zeer zeldzaam.

Achter is bij een auto met starre achteras niks te stellen. Auto met multilinkas achter zeer zeker wel.
 

SkodaManiak

Actief lid
Vanmorgen auto even laten uitlijnen. Mankeerde niet veel aan, sporing moest iets worden bijgesteld. Stuurt voor mijn gevoel mooier nu. Helemaal top nu!!!!
 

Rikki

Nieuw lid
Ondersteboven ben ik ervan! Eibach Pro Set vanochtend geleverd en geplaatst door 'Antera'. Na een rit van een paar honderd verlaagde kms hierbij mijn korte reactie:

Wegligging: van comfortabel naar 'strak en comfortabel'
Besturing: iets zwaarder qua gevoel en iets directer
Uiterlijk: van brave borst (Combi) naar 'snoepje om te zien' (proeven tijdens het rijden...)
Alles wat in dit forum al werd genoteerd over Eibach Pro Set en O3, Antera en vakmanschap: het is allemaal WAAR

Benieuwd: naar effect op brandstofverbruik (lees hier bij niemand over); immers minder luchtweerstand denk ik

Is er dan geen enkel nadeel? Jawel, opa en oma hebben iets meer moeite met in-en uitstappen. Handje helpen dus!

Tenslotte: Mark met dank, tevens dank aan je collega in Breda die het uitlijnen verzorgde.

ANTERA, SIMPLY and CLEVER!!!
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 165
Bovenaan Onderaan