Eibach verlagingsveren Octavia (Combi) ?

Jstruijk

Senior Member
Gisteren in een Octavia combi TSI en TDI greenline gereden, beide met Eibach verlaagd. Onder beide auto's zit dezelfde set aangezien de aslasten dat voorschrijven(voorasbelasting onder 985kg dacht ik).
Wat mij opviel was dat de TSI iets minder stug geveerd was. De TDI heeft dan ook een voorasbelasting welke z'n 40kg hoger ligt. Ook viel mij op dat de voorzijde iets verder verlaagd is bij de TDI, vermoedelijk ook door het iets hogere gewicht. Ik vond de TSI net iets fijner geveerd. Bij sommige hobbels leek de TSI deze beter te verwerken, het voelde iets minder stuiterig aan. Voor mijn gevoel lijkt het erop dat de TDI met zijn hogere gewicht tegen de limiet van de Eibachs aan zit. Op de TSI lijken de Eibach veren beter in balans te zijn.
Op de TDI een fijne set, op de TSI net wat comfortabeler.

Trouwens ook een fijne motor die TSI. Had niet verwacht dat die 1.2l nog zo sterk zou zijn.

serum

Forumguru
@Jstruijk; hier dezelfde ervaring; ik heb de officieel juiste set op de greenline (de TSI/TDI mess-up van PON, heb nu dus de TSI veren gemonteerd gekregen wat de juisten zijn voor de greenline tav de aslasten) en hij ligt behoorlijk laag aan de voorzijde. (wat nog wel eens tot een schrapende neus leidt bij het nemen van een steil drempeltje) Vind het persoonlijk heerlijk rijden, maar er is duidelijk verschil.

Als ik de foto's her en der op internet bekijk zie je ook duidelijk verschil in verlaging tussen de ene en de andere O3.

hberg

Actief lid
@Jstruijk en @serum Hier nog eentje met de juiste veren volgens de aslasten van PON. Dat is inderdaad de TSI set. Bij mij staat voor ook iets lager dan achter en heb inderdaad best wel eens dat het plastic randje aan de onderkant schraapt. Heb zelfs 1 drempel hier in de woonplaats waarbij het niet uitmaakt hoe ik hem neem. Het is altijd raak.

Desalniettemin rijd het fantastisch, heb ook een tijdje zonder gereden maar zou niet meer terug willen en denk dat ik ook verziekt ben bij aankomende auto's.

hberg

Actief lid
Ik rij de 1.6 TDI GLBL maar dan met de zoals PON ze noemt TSI veren. Volgens Eibach zijn dit de juiste voor mijn auto. Tevens ook bevestig door de anderen hier.

PatSch

Nieuw lid
Paar vraagjes voor de O3 Greenline Business Combi 1.6 TDI:
1-Zijn er nog verschillen met de 2015 uitvoering?
2-Zorgen de Eibachs voor beter weggedrag onbeladen?
3-Kan je met Eibachs de auto nog net zo vol laden? Vakantie vol?
4-Rijdt ie dan ook beter?

Alvast bedankt...

PatSch

Nieuw lid
Thx. Wat is het verschil dan met een 2014 en 2015 uitvoering?

Kreeg trouwens vandaag te horen dat een trekhaak even niet kan. Stekker aansluiting schijnt anders te zijn.

Bovenaan Onderaan