Jstruijk
Senior Member
Gisteren in een Octavia combi TSI en TDI greenline gereden, beide met Eibach verlaagd. Onder beide auto's zit dezelfde set aangezien de aslasten dat voorschrijven(voorasbelasting onder 985kg dacht ik).
Wat mij opviel was dat de TSI iets minder stug geveerd was. De TDI heeft dan ook een voorasbelasting welke z'n 40kg hoger ligt. Ook viel mij op dat de voorzijde iets verder verlaagd is bij de TDI, vermoedelijk ook door het iets hogere gewicht. Ik vond de TSI net iets fijner geveerd. Bij sommige hobbels leek de TSI deze beter te verwerken, het voelde iets minder stuiterig aan. Voor mijn gevoel lijkt het erop dat de TDI met zijn hogere gewicht tegen de limiet van de Eibachs aan zit. Op de TSI lijken de Eibach veren beter in balans te zijn.
Op de TDI een fijne set, op de TSI net wat comfortabeler.
Trouwens ook een fijne motor die TSI. Had niet verwacht dat die 1.2l nog zo sterk zou zijn.
Wat mij opviel was dat de TSI iets minder stug geveerd was. De TDI heeft dan ook een voorasbelasting welke z'n 40kg hoger ligt. Ook viel mij op dat de voorzijde iets verder verlaagd is bij de TDI, vermoedelijk ook door het iets hogere gewicht. Ik vond de TSI net iets fijner geveerd. Bij sommige hobbels leek de TSI deze beter te verwerken, het voelde iets minder stuiterig aan. Voor mijn gevoel lijkt het erop dat de TDI met zijn hogere gewicht tegen de limiet van de Eibachs aan zit. Op de TSI lijken de Eibach veren beter in balans te zijn.
Op de TDI een fijne set, op de TSI net wat comfortabeler.
Trouwens ook een fijne motor die TSI. Had niet verwacht dat die 1.2l nog zo sterk zou zijn.