Eibach verlagingsveren Octavia (Combi) ?

Antera

Donateur
@vw125 was gezellig en leuk kennis gemaakt met je te hebben. Daarnaast heb ik hier de fotos van de andere RS die later op de ochtend langs kwam

Voor:
10389359_649965751740423_9220579128593608235_n.jpg

Na:
10365913_649965768407088_2897196254440499299_n.jpg

Auto is rondom 1,7mm gezakt tov het standaard onderstel. Daarnaast is de auto vlak na verlaging.

Vandaag heeft @Antera mijn O3 RS verlaagd. Ik zag al wat foto's hierboven maar ach hierbij mijn foto's.

Voor verlaging:
Voor verlaging 1.jpg Voor verlaging 2.jpg Voor verlaging 3.jpg

Na verlaging:
Na verlaging 1.jpg Na verlaging 2.jpg Na verlaging 3.jpg

Standaard staat de O3 RS 15mm lager plus nu rondom ca. 17mm.

Qua comfort heb ik er niets op ingeleverd, ik heb zelfs de indruk dat het voor mij vrij harde onderstel nu minder ''stuiterig'' is geworden. Slecht wegdek wordt beter opgevangen, rustiger.
Bochtwerk moet ik nog gaan uitvinden maar dat zal vast ook beter zijn :D

@Antera en @fastpeter bedankt voor jullie eerdere uitzoekwerk. Ik ben erg blij dat deze set beschikbaar is gekomen!

Antera

Donateur
Heb net wel begrepen dat de Veren zoals deze zijn samengesteld voor de RS niet door Eibach in de prijslijsten gezet. Eibach houd zich vast aan de verlaging voor de RS van 17/00

VWim

Forumguru
waarom zou je er bewust voor jouw voertuig verkeerde veren onder leggen? Die 1 cm verschil maakt ook niets uit, het rijgedrag zal er namelijk nadelig door beïnvloed worden.
Verschil van 30%... Toch wel redelijk de moeite.

En stel dat het geen verschil maakt, hoe kan het dan wel een verschil maken in rijgedrag?

CDK

Forumguru
Verschil van 30%... Toch wel redelijk de moeite.

En stel dat het geen verschil maakt, hoe kan het dan wel een verschil maken in rijgedrag?
Stel dat..... Ik zou het risico gewoon niet nemen, als die veer niet bedoeld is voor deze auto is de kans gewoon groot dat het rijgedrag er niet beter op wordt....

RaceVrs

Banned
Ik heb van eibach de 20/10 veren. Het werkelijke effect tov wat eronder zat is 22/13. Beide met zelfde tankvolume. Perfect gezicht en geweldig rijgedrag.

VWim

Forumguru
Laten we wel zijn, ben er echt wel van overtuigd dat goede veren belangrijk zijn.

Maar het kan toch niet zo zijn dat het op het ene moment geen verschil maakt en op het andere moment wel. Dat is in feite wat @Corné de Kluijver schreef.

Misschien is het een beetje in de categorie op iedere slag zout leggen, maar goed ;)

VWim

Forumguru
waarom zou je er bewust voor jouw voertuig verkeerde veren onder leggen? Die 1 cm verschil maakt ook niets uit, het rijgedrag zal er namelijk nadelig door beïnvloed worden.

Je schrijft eerst dat 1 cm geen verschil maakt, vervolgens schrijf je dan het rijgedrag er nadelig door wordt beïnvloed. Dat spreekt elkaar toch tegen? Of begrijp ik je nu echt verkeerd.

Verder begrijp ik die aslasten wel, maar in feite zou het rijgedrag slechts afhangen van het werkelijk gewicht bij normale belading. Hoe vaak rij je tenslotte met de maximale aslast? Zit daar echt verschil als je kijkt naar het rijklaar gewicht + de standaard rommel die in de kofferbak ligt?

CDK

Forumguru
@VWim, de reden waarom ik schreef dat 1cm verschil niet uitmaakt, was de reden die aangegeven werd om voor die veren te kiezen, namelijk meer bodemvrijheid creëeren! Als je met die ene cm hoger staan het rij en veergedrag negatief beïnvloed is het dat uiteraard niet waard! En 1 cm hoger of lager ga je niet of nauwelijks merken qua bodemvrijheid.

Bovenaan Onderaan