Eibach verlagingsveren Octavia (Combi) ?

lugolux78

Forumguru
Brainwash vanuit Luxemburg. Daar laat je auto niet zo snel zonder handrem staan.
Zeker waar ik woonde destijds... (om dorp uit te komen heb je 4 mogelijkheden en allemaal hebben minimaal 8% stijging... :) )

Jstruijk

Senior Member
Komt bij mij nog uit de tijd dat de handremkabel vast vroor in de winter ;)

Bij flinke helling kan het gewicht van de auto door de compressie van de motor heen duwen en gaan rollen idd.

Antera

Donateur
De aslasten van de vooras zijn gelijk. Zou het mogelijk zijn alleen de achterveren om te ruilen/bouwen? :pieker:

Daar gaat ie weer

Idd dan zijn de verkeerde veren weer gemonteerd en mogen niet op ene auto met starre as gemonteerd worden. Alleen achterveren vervangen word nooit gedaan en losse veren zijn vaak niet leverbaar of tegen een aardige meerprijs. Heb heel misschien een oplossing voor je probleem maar eigenlijk moet de dealer dat oplossen.

Antera

Donateur
@MaXt0r heb van alles gezien maar voornamelijk Lease en zonder problemen. Al zet je hem tussen al je andere collega octavia´s geen hond heeft het in de gaten tot je er iets van zegt..

@lugolux78 dat piepen bedoel je toch met de handrem dit kan verminder of zelfs weg genomen worden door aanpassing met VCDS

micky

Forumguru
Als ik de auto in de versnelling laat staan start vrouwlief de auto en eindigt binnen 1 seconde tegen de muur.... :eek::oops:
Valt wel mee, tegenwoordig moet je de koppeling intrappen om te kunnen starten, 1e versnelling is een betere keuze dan de handrem, gezien de kans op vastvriezen in de winter.

hbk

Nieuw lid
Daar gaat ie weer

Idd dan zijn de verkeerde veren weer gemonteerd en mogen niet op ene auto met starre as gemonteerd worden. Alleen achterveren vervangen word nooit gedaan en losse veren zijn vaak niet leverbaar of tegen een aardige meerprijs. Heb heel misschien een oplossing voor je probleem maar eigenlijk moet de dealer dat oplossen.
De dealer en Pon hebben ingezien dat het niet de juist set is en er zullen andere veren geleverd en geplaatst gaan worden. Lijkt er op dat het goed komt, zonder dit forum had ik van niets geweten.

lugolux78

Forumguru
@MaXt0r heb van alles gezien maar voornamelijk Lease en zonder problemen. Al zet je hem tussen al je andere collega octavia´s geen hond heeft het in de gaten tot je er iets van zegt..

@lugolux78 dat piepen bedoel je toch met de handrem dit kan verminder of zelfs weg genomen worden door aanpassing met VCDS
Piepen is toch mechanisch? Hoe kan je dat via VCDS weghalen. Tis een ouderwetse handrem...

Antera

Donateur
Bij het loslaten van de handrem zorgt de druk op de zuigers voor de minimale speling van blokken op de schijven. Met VCDS kan je de (voor)druk op de zuiger verminderen waardoor de blokken iets verder van de schijven komen te staan. Dit kan verzorgen dat je er minder of geen last meer van zal hebben

Michiel2011

Nieuw lid
De dealer en Pon hebben ingezien dat het niet de juist set is en er zullen andere veren geleverd en geplaatst gaan worden. Lijkt er op dat het goed komt, zonder dit forum had ik van niets geweten.
Precies. Dat geldt trouwens voor wel meer mensen. Mijn auto, O3 GL, moet nog geleverd worden, maar heb ze wel gevraagd de juiste set te monteren op basis van de aslast zoals dat hier duidelijk is besproken.

Ben benieuwd. Ze wilden gewoon het aanbevolen setje volgens Pon monteren. Iets anders zou op eigen risico zijn? Doe mij nou maar de Eibachs die goed zijn. Anders kom ik toch weer terug.:eek:

micky

Forumguru
Precies. Dat geldt trouwens voor wel meer mensen. Mijn auto, O3 GL, moet nog geleverd worden, maar heb ze wel gevraagd de juiste set te monteren op basis van de aslast zoals dat hier duidelijk is besproken.

Ben benieuwd. Ze wilden gewoon het aanbevolen setje volgens Pon monteren. Iets anders zou op eigen risico zijn? Doe mij nou maar de Eibachs die goed zijn. Anders kom ik toch weer terug.:eek:

Ik heb het ook op de bestelbon laten zetten, ook dat ik de oude veren en de doos in de auto gelegd worden, dan kan ik na aflevering direct even controleren of de juiste set gemonteerd is.

Antera

Donateur
Vandaag eens 15mm op de vooras gemonteerd:

voor:
10447130_660990633971268_4222399689239218823_n.jpg

Na
10426594_660990647304600_4015777376949057130_n.jpg

En het oogt veel beter nu ook aan de voorzijde met vebreders

Tuur71

Senior Member
@Antera kunnen die 15 mm spacers ook achter? En wat kost een setje van 4? Zouden er dan nog steeds maggi trek sneeuwkettingen op passen of wordt het dan te spannend?

micky

Forumguru
Maggi trek en spike spiders kunnen altijd lijkt mij, gezien het feit dat de auto nog steeds redelijk hoog staat met de Eibachs.

Tuur71

Senior Member
Alleen wordt de afstand tussen band en spatbord rand met 15 mm teruggebracht. Kan me voorstellen dat bij sturen en inveren het kritisch wordt. Weet niet hoe makkelijk de pacers te verwijderen zijn, anders zou dat ook kunnen voor de wintersport....

Bovenaan Onderaan