Eibach verlagingsveren Octavia (Combi) ?

Dennis Nijholt

Forumguru
nu we het toch over verlagen hebben....ik heb werkelijk geen idee of de RS O3 (TDI automaat) nog een verlaging nodig heeft.....maar ik vind het toch erg leuk om te lezen dat iedereen (oke overdreven) zijn O3 met eibachs laat verlagen, want inderdaad het stuurt een stuk beter dan zonder die Eibachs eronder (en ja ik vond mijn O3 veel te hoog destijds dus gewoon ff naar Breda gereden naar Mark...en het was zijn eerste O3 die hij deed met Eibachs)

Antera

Donateur
@Antera kunnen die 15 mm spacers ook achter? En wat kost een setje van 4? Zouden er dan nog steeds maggi trek sneeuwkettingen op passen of wordt het dan te spannend?

Dit kan zeker de kosten per as zijn € 125 en monteer ik ze dan eventueel ook nog voor je

@Dennis Nijholt

Er zijn meer foto's van het verlagen van de RS. Deze nog net die 17mm laten zakken rondom maakt het een nog mooiere auto en rijd ook nog eens beter dan het standaard RS onderstel. maar die keus is natuurlijk helemaal ana jouw en ben je graag weer van dienst

• Leuk
Waarderingen: CDK

Skodatek1

Forumguru
Ik kan iedereen adviseren die nu een O3 rijdt en lager wil dan 30 mm, pak een schroefset van AP of ST.
Rij nu zelf een week met de AP setje en het is echt super, niet verwacht dat AP zo een goed setje levert!
Het is zelfs nog comfortabeler als de Eibachs en je kunt nog eens stuk lager zonder kruipend over drempels te moeten bijv. Plus de set is veel goedkoper dan KW en doet zeker niet onder aan de kwaliteit!

Ik heb al eerder bij mijn vorige auto's verschillende verlagingssets/schroefsets gehad o.a. Intrax, H&R, V-Maxx, Vogtland, Koni en natuurlijk Eibach en nu dus AP. Beide laatste zijn het beste bevallen.

Laatst bewerkt:

BSdV

Actief lid
@Antera: enig idee of de eibach veren al een keer voor de 4x4 2.0 tdi verkrijgbaar zijn? Heb zelf weinig kunnen vinden over verlagingsveren voor de 4x4..

Mototommy

Actief lid
Goedemorgen allemaal. Gister mn O3 gekregen die ik door de dealer verlaagd is met Eibach. Nu lijkt hij mij nog steeds wat hoog op de poten te staan. Is er juist verlaagd...??
Asbelasting 950 en 930 kg. Starre achteras. Eibach E10-79-010-04-22.

Heb al gezocht in dit draadje maar kom er niet uit. Wie weet het antwoord?

ertromp

Forumguru
Goedemorgen allemaal. Gister mn O3 gekregen die ik door de dealer verlaagd is met Eibach. Nu lijkt hij mij nog steeds wat hoog op de poten te staan. Is er juist verlaagd...??
Asbelasting 950 en 930 kg. Starre achteras. Eibach E10-79-010-04-22.

Heb al gezocht in dit draadje maar kom er niet uit. Wie weet het antwoord?
Wat staat er op de sticker op je B-stijl aan aslasten?

ertromp

Forumguru
Je hebt veren gekregen: for vehicles without ride height control, Axle Rigid Axle, Axle Load FA to 1070 kg, Axle Load RA to 1030 kg.
Volgens mij had er een andere set: E10-79-010-03-22 onder gekund maar dat kan @Antera hopelijk exact aangeven

Jstruijk

Senior Member
Volgens Eibach (eibach.de):
- Op de sticker in de auto de max toelaatbare voorasbelasting aflezen
- Is de max toelaatbare voorasbelasting minder dan 985KG dan dient set E10-79-010-03-22 gemonteerd te worden.
- Is de max toelaatbare voorasbelasting meer dan 985KG dan dient set E10-79-010-04-22 gemonteerd te worden.
- De max toelaatbare achterasbelasting doet er in dit geval niet toe, deze is bij beide sets max 1030KG.

Bovenaan Onderaan