Ik kan hier heel kort over zijn. Ik heb tijdje geleden ook een foute set gemonteerd
en daar zat wel degelijk verschil in kwa hoogte. Dat verschil was ook wel degelijk duidelijk te zien en heb dat naderhand dan ook opgelost.
Heel simpel voorstellen natuurlijk. En veer die meer gewicht aan kan drukt dus ook harder omhoog en zijn de windingen of de staal samenstelling anders van. Dit omdat het verschil in draagvermogen te compenseren. Te lichte veren zullen ervoor kunnen zorgen dat de schokdempers tot hun eind elke keer worden ingedrukt omdat de veren het zwaardere gewicht niet kunnen houden. Daarnaast te zware veren zullen ervoor zorgen dat de auto niet echt wil inveren omdat de veren te hard omhoog drukken omdat ze gemaakt zijn voor de zwaardere aslasten dit kan een stuiterig gevoel gaan geven.
Tja niet alleen mijn mening maar voornamelijk de ervaringen die ik van sommige klanten heb meegekregen die ook verkeerde veren hadden en die later zijn gerolen voor de juiste.
Dit heb ik ook mee mogen maken bij een klant met de verkeerde achterveren van een golf 7 ipv o3 combi en zo zijn er wel meer voorbeelden
Waarom zou Eibach dan andere veren maken voor 2 verschillende aslasten? Voor de lol????
Ieder zijn ding maar ik ben ervoor om de juiste set voor elke auto te monteren en niet te gaan schipperen omdat ik niet anders heb of om de boel voor de gek te houden.
Maar je moet doen wat je goeddunkt ongeacht wat ik zeg