Tot 3 weken geleden heb ik super gereden met de eibachs eronder (begin mei eronder gezet). Echter ben ik onlangs op vakantie geweest naar Italie, en daarbij is de auto me eigenlijk wel tegengevallen. Tot aan mijn vakantie heb ik altijd alleen of met zijn tweeën in de auto gereden en de auto niet echt zwaar belast.
Ik wil niet zeggen dat het aan de eibach set ligt. Misschien dat het wel aan het lage eigengewicht van de auto ligt.
Voor de vakantie had ik de auto redelijk beladen. We hebben als echte Nederlanders zelf wat eten en drinkwaren vanuit Nederland meegenomen. Een dakkoffer erop en met 2 volwassen en een kind van 3,5 op de achterbank.
Ik dacht in Duitsland met een gangetje van 140-150 te kunnen rijden (deed ik met mijn vorige auto ook, Opel Astra 1.4 Turbo 140 pk), echter begon de auto boven de 110 km/h te dweilen. Tot aan 120 km/h was het redelijk te doen, maar hierboven was het echt niet meer ontspannen rijden. Heel de vakantie dus niet meer boven de 120 km/h geweest.
Toen we terug waren van vakantie ben ik nog een keer met 5 (stevige) volwassen erin op route geweest. Hierbij was het boven de 120 km/h ook echt drama.
Ik hoef geen 180 te kunnen rijden, maar 140 a 150 is toch wel lekker. Mijn vorige auto had bijna 200 kg meer eigengewicht, misschien dat dat een reden kan zijn.
Heeft iemand dergelijke ervaring met zijn auto? Ik heb Antara ook al benaderd, maar hij heeft ook geen idee wat dit kan zijn.
http://www.skodaforum.nl/forum/dial://140-150