Eibach verlagingsveren Octavia (Combi) ?

Darkside

Forumguru
Mag ik vragen wat de prijs was voor de alaris. En welke dealer. Kreeg van de week namelijk te horen dat men geen 18" mochten monteren onder een Greenline. Max was 17". Was voor het eerst dat ik dit hoorde. Verkoper was ook niet de slimste maar toch.....

mikoning

Nieuw lid
Dealer is Ames Dordrecht. Aangezien het (natuurlijk) een lease auto is, weet ik niet waar deze besteld zal worden (lease offertes moeten nog worden opgevraagd). Leasemaatschappij zal waarschijnlijk Dutchlease worden. De velgen kosten € 1.300,- incl. inruil.

ibmd

Nieuw lid
Octavia.jpg Tot 3 weken geleden heb ik super gereden met de eibachs eronder (begin mei eronder gezet). Echter ben ik onlangs op vakantie geweest naar Italie, en daarbij is de auto me eigenlijk wel tegengevallen. Tot aan mijn vakantie heb ik altijd alleen of met zijn tweeën in de auto gereden en de auto niet echt zwaar belast.

Ik wil niet zeggen dat het aan de eibach set ligt. Misschien dat het wel aan het lage eigengewicht van de auto ligt.

Voor de vakantie had ik de auto redelijk beladen. We hebben als echte Nederlanders zelf wat eten en drinkwaren vanuit Nederland meegenomen. Een dakkoffer erop en met 2 volwassen en een kind van 3,5 op de achterbank.

Ik dacht in Duitsland met een gangetje van 140-150 te kunnen rijden (deed ik met mijn vorige auto ook, Opel Astra 1.4 Turbo 140 pk), echter begon de auto boven de 110 km/h te dweilen. Tot aan 120 km/h was het redelijk te doen, maar hierboven was het echt niet meer ontspannen rijden. Heel de vakantie dus niet meer boven de 120 km/h geweest.
Toen we terug waren van vakantie ben ik nog een keer met 5 (stevige) volwassen erin op route geweest. Hierbij was het boven de 120 km/h ook echt drama.

Ik hoef geen 180 te kunnen rijden, maar 140 a 150 is toch wel lekker. Mijn vorige auto had bijna 200 kg meer eigengewicht, misschien dat dat een reden kan zijn.

Heeft iemand dergelijke ervaring met zijn auto? Ik heb Antara ook al benaderd, maar hij heeft ook geen idee wat dit kan zijn.
http://www.skodaforum.nl/forum/dial://140-150

CDK

Forumguru
@ibmd, waar heb je de veren vandaan, ook bij @Antera? Omdat je hem gecontacteerd had? Hoe was het voor de verlaging? Heel apart dat je niet boven de 120 uit kan omdat mee dan gaat dweilen...., met slappe veren voor verlaging kan ik me er iets bij voorstellen, maar met de progressieve Eibach's niet, tenzij er een verkeerde set onder zou zitten.

Joske

Forumguru
+1 @Corné de Kluijver

ik ging er gemakshalve van uit dat de veren idd door @Antera geplaatst zijn?
Indien niet bij Mark gebeurd, wie heeft de uitlijning dan verzorgd? (diegene die samen met Mark werkt levert topwerk imo dus daar kan het volgens mij dan niet aan liggen)

ibmd

Nieuw lid
Veren zijn inderdaad door Antera gemonteerd. Het zijn dus de juiste veren. Ik heb de auto bij Profile uit laten lijnen, omdat Mark zijn vaste uitlijner die dag aan het verhuizen was.
Bandenspanning was goed, die heb ik net voor vetrek naar Italie, in Italie zelf en na thuiskomst gecontroleerd.

Uitlijning lijkt in orde. Sinds de vakantie bijna 5000 km gereden. Ik zie geen verkeerde bandenslijtage. Auto trekt niet naar links of rechts. Kan dan de uitlijning alsnog verkeerd zijn?

Op de Astra had ik Michelins liggen en op de Octavia liggen de standaard Continentals op.

CDK

Forumguru
Om dit nu op de Conti's te schuiven zou ik niet durven ondanks dat ik Michelin fan ben ;) Als 100% zeker de juiste verenset gemonteerd is zou ik de uitlijning laten dubbel-checken, bij zware belading moeten je banden harder opgepompt worden hè, ik neem aan dat je die regel in acht genomen hebt?

ibmd

Nieuw lid
Ik heb inderdaad de banden op de juiste spanning gezet. Ik heb net een afspraak gemaakt bij de dealer om de uitlijning na te kijken. Ik hoop dat ik geen problemen krijg met de leasemaatschappij, omdat ik de eibachs er op eigen kosten onder heb laten zetten.

Borrie1973

Actief lid
Ritje normandie gehad met volle achterbak en geen problemen. Vandaag ritje leeg naar le mont saint michel vanaf het park (130km) met mooie hoogtemeter s en dalingen en hij zoefde er lekker overheen

Skodatek1

Forumguru
@ibmd: Dat gedweil wat jij noemt herken ik gedeeltelijk, echter rij ik meestal alleen in mijn O2 en is dit dus minimaal geweest met de Eibachs die ik eerst had.
Sinds montage van de schroefset 1,5 maand geleden, geen gedweil meer waargenomen :D

Enige rijd geleden met volle bepakking incl. fietsendrager met 2 fietsen op vakantie geweest. Omdat de achterkant iets meer doorveert dweilt de auto iets meer. Maar daarvoor zonder Eibach met volle bepakking en fietsen op vakantie geweest.... Niet normaal, alsof ik eerst opsteeg en daarna de complete ijsbaan dweilde...... Met Eibach een stuk beter!

Bovenaan Onderaan