Eibach verlagingsveren Octavia (Combi) ?

030

Forumguru
@ibmd: Dat gedweil wat jij noemt herken ik gedeeltelijk, echter rij ik meestal alleen in mijn O2 en is dit dus minimaal geweest met de Eibachs die ik eerst had.
Sinds montage van de schroefset 1,5 maand geleden, geen gedweil meer waargenomen :D

Welke set heb je genomen? Ik ben me ook aan het orienteren op een schroefset. Ik weet zeker namelijk dat ik spijt krijg van die Eibachs na verloop van tijd.
 

Tom RS

Forumguru
Ik ben momenteel zelf op vakantie in Italië. Ben er naartoe gereden met de koffer helemaal vol en 3 personen erin. Op de autobahn 400 km op cc tegen 180 en enkele stukken op topsnelheid (243 gps km/u) en niet het minste last van gedweil, ligt op de weg alsof hij op rails staat! Lijkt me dus niet aan de Eibachs te liggen. Ben er vrij zeker van dat ik er geen spijt van ga krijgen. :-)
 

Tom RS

Forumguru
Wel nog een toevoeging: In de streek waar we zitten, in de buurt van Bologna (supercarvalley :jaja:), is het leggen van asfalt niet echt tot een kunstvorm verheven, om het zachtjes uit te drukken. Verschrikkelijke wegen met veel putten en echte gaten. Wanneer je met de combinatie Eibach en 19 inch zo‘n gat te laat gezien hebt geeft dat een enorme knal. Al enkele keren gestopt om te zien of ik geen velg of band aan flarden heb gereden, gelukkig tot nu toe nog niet. Moest ik hier wonen zou ik deze combinatie nooit nemen. Ik begrijp plots veel beter waarom de Panda 4x4 hier zo gewild is...
 

Antera

Donateur
De veren zijn inderdaad door mij geleverd. Ook weer aan de hand van de aslasten stikker en zouden dus moeten voldoen daaraan.

920 vooraslast en 960 achteraslast en dus de E10-79-010-03-22


Wil je voor een schroefset gaan @030 dan is KW zeker degene die ik je ook zou adviseren als je budget het toe laat. Is dat net te veel van het goed is ST(weitec) (zijnde oude KW basic dempers) een zeer goede 2de keus
 

030

Forumguru
#adviesmoduson# KW #adviesmodusoff#

Ik heb een KW schroefset onder een wat oudere Audi zitten en die is best hard. Al moet ik zeggen dat de set al een aantal jaar oud is.

Wil je voor een schroefset gaan @030 dan is KW zeker degene die ik je ook zou adviseren als je budget het toe laat.

Kom je met een VAR 1 set al een heel eind of moet je richting 2? Prijs voor VAR 1 vind ik wel te doen voor een goede set.

Ik ben namelijk bang dat de hoogte van de Eibachs me na verloop van tijd tegen gaan staan, dan beter in 1 keer goed.

@030: Ik heb een AP schroefset. Super setje en comfortabeler als de Eibach veren (vind ik)
Beste alternatief buiten de KW imo.

Hoe laag gaan die?

Thanks voor de tips, guys.
 

Skodatek1

Forumguru
Deze AP sets gaan tussen de 35 en 65 mm.
AP komt trouwens ook van KW (sub-concern) een paar straten verder op.
KW's gaan in de regel iets lager max. 75 mm.
Verschil tussen KW 1 en KW 2 is, dat je de KW 2 nog de rebound kunt instellen, in principe heb je genoeg aan een KW 1 als je er voor kiest.
Mijn ervaring met AP is zeer goed, maar wil toch nog lager en ga dan ook voor een gepfeffert.com versie ook van KW alleen met andere domlagers, en je kunt zeer laag gaan tot ca 140 mm.
Kost ook wat, ca 1850 eurotjes.
 

030

Forumguru
Thanks, ik zit aan een verlaging van 50mm te denken dus dan zou VAR1 prima zijn.

Het blijft ook nog een gezinsvoiture dus er hoeft niets Gepfeffert worden (ik volg ze ook op FB). :)
 

Antera

Donateur
Als je toch maar 50mm wilt zakken is misschien de streetcomfort van KW een optie deze zakt volgens de gegevens 40mm rondom maar kan voor altijd nog iets lager en achter met verwijderen stelring ook tot zon 50mm en je behoud nagenoeg hetzelfde comfort.

Maar dat is dan echt maximaal met V1 kan je altijd nog iets meer bijstellen en zal iets stugger zijn dan een verlaging met alleen Eibach veren
 

ibmd

Nieuw lid
Auto is vandaag naar de dealer geweest. Vanochtend had er een monteur mee gereden die er niets aan kom merken. Gelukkig hebben ze hem voor de zekerheid toch maar naar de uitlijner gedaan. Deze heeft er toch nog wat aan af kunnen stellen.

Auto lijkt nu inderdaad weer wat "lichter" te sturen. Ik hoop dat het euvel verholpen is.
 

octaafje IV

Actief lid
Auto is vandaag naar de dealer geweest. Vanochtend had er een monteur mee gereden die er niets aan kom merken. Gelukkig hebben ze hem voor de zekerheid toch maar naar de uitlijner gedaan. Deze heeft er toch nog wat aan af kunnen stellen.

Auto lijkt nu inderdaad weer wat "lichter" te sturen. Ik hoop dat het euvel verholpen is.

Hoop voor je dat e.e.a. nu wel goed is uitgelijnd, het "lichtere" sturen duidt daar wel op.
Voor naar het gevoel te licht sturen, m.n. bij hogere snelheden, heeft Antera nog een uitstekende oplossing!
Tip: bandenspanning standaard wat hoger zetten, bv. 2,6 atm. rondom (liefst met stikstof) en bij zware belasting de achterbanden rustig nog wat hoger.
 

ibmd

Nieuw lid
Antera heeft de stuurbekrachtiging al op dynamisch gezet, maar de auto lijkt nu toch lichter te sturen. Ik hoop niet dat de dealer de instelling terug heeft gezet. Ik zet de banden inderdaad ook altijd wat harder. Vandaag nog niet echt kunnen rijden. De uitlijner heeft de bandenspanning voor terug gebracht naar 2,3 en achter 2,4. Morgen een ritje van +/- 120 km. Ikzal het op de heenweg eens met deze bandenspanning proberen, en op de terugweg weer op 2,6 zetten.
 

Renzo4000

Forumguru
Zijn er hier ook octavia bezitters met de 17" crystal velgen die de eibachs eronder hebben zitten? Dit gaat ook mijn combinatie worden dus ben erg benieuwd hoe dat staat.
 

Majefloti

Forumguru
Net terug van vakantie. Ik heb inmiddels van alles uitgeprobeerd. Wetende dat ik Eibachs zou nemen heb ik eerst met de standaard veren wat grenzen opgezocht en later dezelfde wegen en bochten gereden met Eibachs. Ik heb geen aandelen Eibachs (er zijn immers meerdere goede en wellicht betere veren) maar die Eibachs rijden super en via @Antera 100% tevredenheid.

Ik ben dan ook verrast door de berichten over dweilende auto's met Eibachs. Ik heb met volle bak belading en volwassenen gereden 140-150km/h. Daarnaast met caravan op vakantie, auto bommetje vol en caravan van bijna 1500kg maar zonder dakkoffer. Geen centje pijn en ik ben erg enthousiast.

Hierbij nog wat foto's. De Ford met caravan stond naast ons (mijn auto met caravan staat erachter) en ter vergelijking het verschil in doorzakken. Ze kunnen mij van alles vertellen maar als er één gaat dweilen dan is het die Ford. Tevens onderweg een paar SO2C zien rijden met gezin en belading, zelfs één met fietsendrager en die zakken allemaal minimaal net zover in als de Ford. Helaas geen kunnen spotten op P-plaats.

Wil je nog meer lezen zie dan topic #70 in "Hulpveren Octavia".
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    141,7 KB · Weergaven: 238
  • image.jpg
    image.jpg
    137,8 KB · Weergaven: 234
  • image.jpg
    image.jpg
    127,4 KB · Weergaven: 226
  • image.jpg
    image.jpg
    129,1 KB · Weergaven: 226

derf

Senior Member
morgen ga ik testen met de 03 ambient 1.4 tsi uitgerust met eibach veren. Onze caravan is 1350kg. ben heel erg benieuwd
 
Bovenaan Onderaan