Eibach verlagingsveren Octavia (Combi) ?

Flem_nl

Forumguru
mijn combi komt week 27 (2.0 TDI) heb ik net te horen gekregen, kan ik de veren al bestellen of heb je meer gegevens nodig ? En wat kosten ze zonder montage eventueel ?
Ik neem aan dat je week 37 bedoeld! Week 27 is de 1e week van juli jl.!
 

MaRco2

Forumguru
In de toekomst zal de Superb III misschien als topmodel een 4 cilinder kunnen krijgen en het gros een 3 cilinder (zie Ford, BMW)... daar moet je niet aan denken?

Zelfs de befaamde Volvo 5 pitter (ook Focus ST is nu een 4 pittetje) is op zijn retour... Golf R>4 cilindertje.

Is een kwestie van wennen, ben ik bang.

De geweldige Honda VTEC motoren (Type R e.d.) worden kleine turbomotoren.... notabene! Met dank aan de CO2 rage.

Zelf via 2.0>1.3>1.6>2.0>2.4 nu bij een 1.4 uitgekomen.

De enige die aan het upgraden blijft is mijn zwager. Na diverse normalere Toyota's (Avensis 2.0 en 2.4) is hij nu bezig met zijn tweede Tundra CrewMax TRD (5.7 V8).

Misschien is zoiets wel wat voor Corne in de toekomst (grijs kenteken) voor erbij, V8 voor weinig? Superb als hobby-auto houden?
 

CoesDoes

Forumguru
Zelf via 2.0>1.3>1.6>2.0>2.4 nu bij een 1.4 uitgekomen.
Bij mij is de stijgende lijn al een tijdje geleden doorbroken 1.3 > 1.6 > 2.0 > 2.8 > 2.0 D > 1.3 D > 1.4
Tegelijk met de 2.8 ook nog wat speelgoed gehad (een 2.0):

Passat en Spider.jpg

Van de ene in de andere stappen kon nog wel eens spannende momenten in de bochten opleveren... :D
 

MaRco2

Forumguru
Het hobbysegment (veel overlap) in het sportwagendeel ging het: 3.0 (Supra)>2.0 (MR2)>3.0 (dezelfde MR2)>2.0 (S2000 met meer vermogen dan die 3.0, maar wel veel minder koppel).

Het (vroegere) oude spul (Toyota Corona Mark II e.d.): 2.0>2.3 V6>2.0>2.0>2.0>2.0>2.0. Die laatste 2.0 versies hadden net zoveel vermogen als de basis 1.2TSI (86 pk).:)

Beetje offtopic dat weer wel.

Ja, achterwielaandrijving is leuk!
 
Bovenaan Onderaan