In de toekomst zal de Superb III misschien als topmodel een 4 cilinder kunnen krijgen en het gros een 3 cilinder (zie Ford, BMW)... daar moet je niet aan denken?
Zelfs de befaamde Volvo 5 pitter (ook Focus ST is nu een 4 pittetje) is op zijn retour... Golf R>4 cilindertje.
Is een kwestie van wennen, ben ik bang.
De geweldige Honda VTEC motoren (Type R e.d.) worden kleine turbomotoren.... notabene! Met dank aan de CO2 rage.
Zelf via 2.0>1.3>1.6>2.0>2.4 nu bij een 1.4 uitgekomen.
De enige die aan het upgraden blijft is mijn zwager. Na diverse normalere Toyota's (Avensis 2.0 en 2.4) is hij nu bezig met zijn tweede Tundra CrewMax TRD (5.7 V8).
Misschien is zoiets wel wat voor Corne in de toekomst (grijs kenteken) voor erbij, V8 voor weinig? Superb als hobby-auto houden?