Eibach verlagingsveren Octavia (Combi) ?

CoesDoes

Forumguru
Leuk lijstje!
Achterwielaandrijving is zeker leuk, en het verschil wel/geen stuurbekrachtiging kan ook leuk zijn. :D
 

Antera

Donateur
Ze zijn deze week mijn auto in elkaar aan het sleutelen, voelt wel heel voorbarig om nu al andere veren te bestellen, maar ik heb een heel sterk vermoeden dat die veren er wel onder gaan komen! :jaja:

Wat is normaal gesproken de levertijd van de veren en de wachttijd tot je ze kunt plaatsen?
Kun je ook iets betekenen met het meten en plaatsen van de verbreders (wil natuurlijk wel dat ik met mijn auto 'reclame' voor je verlagingen kan maken :D)

Ik kan als het goed is her en der wat sets terug laten halen omdat de levertijd op dit moment 19 september staat. Maar moet daar dan wel even wat moeite voor doen. Normaal gezien zouden ze anders binnen een dag of 2 a 3 zijn.


Spoorverbreders kan ook maar moeten wel van te voren bekijken welke we nodig hebben want die heb ik allemaal niet standaard liggen helaas. Dat is niet te doen en kosten dan te veel voorraad voor de keren dat het gevraagd cq gebruikt word

Bij vragen gewoon whatsappen 0615228709
 

Antera

Donateur
mijn combi komt week 27 (2.0 TDI) heb ik net te horen gekregen, kan ik de veren al bestellen of heb je meer gegevens nodig ? En wat kosten ze zonder montage eventueel ?


Prijzen heb ik al diverse malen geplaatst maar nog een ker

€ 195 voor de veren excl verzending
€ 75 voor de montage

bestellen kan als eht goed is valt de 2.0TDI op de aslasten van:
vooras tot 1070 KG
achteras tot 1030 KG
 

Wesly

Senior Member
Nog even een vraagje over de KW's. Begrijp ik het goed dat de "streetcomfort" een afstelbare demping en veerdruk heeft en de versie "V1" een door de maker gekozen beste compromis tussen veerdruk en demping?

Is de versie "V1" alsnog beter/comfortabeler dan de Eibach veren met originele dempers van Skoda?
 

Majefloti

Forumguru
Maar was weer geslaagde dag...was wel pas om 16.00 uur weer thuis, maar goed ben dik tevreden (nu alleen nog de naafdoppen van Škoda of anders een vijl :deuk:)

Dennis, kun je wat meer vertellen over het rijverschil standaard en de Eibachs? Mijn collega heeft nl een O3HB en geeft aan dat op ruw wegdek er wel sprake is van klappering of stuiterig gedrag. Voor zijn gevoel lijkt het wel of eerst de carrosserie zakt voordat de vering wat gaat doen, soort "lege ruimte" effect.
Wat zijn jouw bevindingen en heb je al met belading gereden? Graag ff een uitgebreidere rij impressie, thnx :thumbsup:
 

CDK

Forumguru
Nog even een vraagje over de KW's. Begrijp ik het goed dat de "streetcomfort" een afstelbare demping en veerdruk heeft en de versie "V1" een door de maker gekozen beste compromis tussen veerdruk en demping?

Is de versie "V1" alsnog beter/comfortabeler dan de Eibach veren met originele dempers van Skoda?
mits je de demping op comfortabel instelt wel ja, maar ga je volledig omlaagschroeven en stel de de dempers is op minimaal comfort dan is het natuurlijk 'keihard' dat is het mooie van een schroefset, dat je zelf je rijhoogte en je dempcomfort kan aanpassen.

Greetz Corné
 

MaRco2

Forumguru
Nog even een vraagje over de KW's. Begrijp ik het goed dat de "streetcomfort" een afstelbare demping en veerdruk heeft en de versie "V1" een door de maker gekozen beste compromis tussen veerdruk en demping?

Is de versie "V1" alsnog beter/comfortabeler dan de Eibach veren met originele dempers van Skoda?

Goede vraag!:)
 

ertromp

Forumguru
Mijn mening is dat een schroefset natuurlijk het optimale is. Veren en dempers zijn op elkaar afgestemd en dan ook nog eens instelbaar.
De veren van Eibach met de originele dempers vind ik al 100% verbetering tov origineel.
Zeker tot 30mm verlaging is het met veren allemaal prima te doen.
Wil je lager dan zijn veelal je originele dempers niet meer geschikt.
Daarnaast natuurlijk het kostenplaatje. Een schroefset zoals Kw kost zeker al aan materiaal al €1200,- waar nog een stuk montage bijkomt. Het is wat meer werk dan alleen veren uitwisselen
 

MaRco2

Forumguru
Klopt of verlagingsveren met bijpassende sportschokdempers (onder de MR2 i.c.m. Koni geel), maar of je dit wil (en lager) bij een dagelijkse auto, is natuurlijk de vraag.

Montage zal toch niet zoveel uitmaken normaliter? Veerpoot wisselen is theoretisch minder werk dan veerpoten demonteren, uit elkaar trekken om de veren te wisselen en weer in elkaar zetten.

Het materiaal scheelt behoorlijk inderdaad.
 

CoesDoes

Forumguru
Ik kan als het goed is her en der wat sets terug laten halen omdat de levertijd op dit moment 19 september staat. Maar moet daar dan wel even wat moeite voor doen. Normaal gezien zouden ze anders binnen een dag of 2 a 3 zijn.


Spoorverbreders kan ook maar moeten wel van te voren bekijken welke we nodig hebben want die heb ik allemaal niet standaard liggen helaas. Dat is niet te doen en kosten dan te veel voorraad voor de keren dat het gevraagd cq gebruikt word

Bij vragen gewoon whatsappen 0615228709
De auto wordt deze week gebouwd, ik weet op dit moment dus nog niet wanneer ik de auto daadwerkelijk zelf zal hebben, maar zal waarschijnlijk 2e week september zijn.

Had je al meer foto's van verlaagde Octavia's, en dan vooral voor en na in dezelfde 'pose' op standaard velgen, zodat we een goed beeld van de diepte van de velgen kunnen zien ivm evt spoorverbreders?
 

Flem_nl

Forumguru
De auto wordt deze week gebouwd, ik weet op dit moment dus nog niet wanneer ik de auto daadwerkelijk zelf zal hebben, maar zal waarschijnlijk 2e week september zijn.

Had je al meer foto's van verlaagde Octavia's, en dan vooral voor en na in dezelfde 'pose' op standaard velgen, zodat we een goed beeld van de diepte van de velgen kunnen zien ivm evt spoorverbreders?
Er wordt hier nu gesproken over spoorverbreders. Is dit enkel nodig wanneer je er ook andere velgen onder legt of zal de dealer dit bij mij ook al moeten doen wanneer ze de Eibach set plaatsen?
 

CoesDoes

Forumguru
Er wordt hier nu gesproken over spoorverbreders. Is dit enkel nodig wanneer je er ook andere velgen onder legt of zal de dealer dit bij mij ook al moeten doen wanneer ze de Eibach set plaatsen?
Het is niet nodig, maar door het zakken van de auto lijken de wielen optisch verder naar binnen te staan doordat het spatbord (wat normaal gesproken iets buiten de wielen uitsteekt) dichter bij het wiel komt, met spoorverbreders kun je de wielen iets verder naar buiten zetten wat optisch beter kan zijn.
Hoe de dealer daarmee omgaat weet ik niet, maar dat kun je uiteraard navragen.
 

Flem_nl

Forumguru
Het is niet nodig, maar door het zakken van de auto lijken de wielen optisch verder naar binnen te staan doordat het spatbord (wat normaal gesproken iets buiten de wielen uitsteekt) dichter bij het wiel komt, met spoorverbreders kun je de wielen iets verder naar buiten zetten wat optisch beter kan zijn.
Hoe de dealer daarmee omgaat weet ik niet, maar dat kun je uiteraard navragen.
Ah thnx, zover was ik nog niet op de hoogte. Ga dit zeker bij mijn dealer navragen!
 
sorry ik had niet alle 12 pagina's doorgelezen...ik heb de bestelling net verstuurd per mail, kan ze maar vast binnen hebben. Plaatsen probeer ik zelf, en zo snel mogelijk voordat ze denken dat ik een 4 wheel drive heb gekocht :-)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CoesDoes

Forumguru
Ik heb nog een beetje zitten kijken en kom uit op het volgende:
De velgbreedte wordt in inches aangeduid (en aan de 'binnenzijde' dus de opstaande randen komen daar nog bij) en de ET in mm voor de stand naar buiten.
Als ik dan kijk naar het verschil tussen de standaard Octavia velg: 7,5Jx18 ET51 en de Audi RS velg van @Dennis Nijholt : 8Jx18 ET45.
De ET even niet meenemen levert op dat de nieuwe velg 1,27 cm breder is (0,5*2,54) en dus 0,635 (1,27/2) verder naar binnen én verder naar buiten zal staan, daar komt bij dat door de ET de velg 0,6 cm verder naar binnen wordt verschoven wat er neer zou komen op dat de buitenkant van het wiel slechts 0,035 cm verder naar buiten staat. (en dus 1,235 cm dichter tegen de schokbrekers aan).

Als ik naar de foto's kijk lijkt het toch alsof het wiel verder naar buiten staat, doe ik iets verkeerd of komt het doordat de nieuwe band hoger is en dus die wielkast nog iets meer vult?

(ik zal ook even @Antera noemen omdat die misschien ook wel een idee heeft ;) )
 

Dennis Nijholt

Forumguru
Dennis, kun je wat meer vertellen over het rijverschil standaard en de Eibachs? Mijn collega heeft nl een O3HB en geeft aan dat op ruw wegdek er wel sprake is van klappering of stuiterig gedrag. Voor zijn gevoel lijkt het wel of eerst de carrosserie zakt voordat de vering wat gaat doen, soort "lege ruimte" effect.
Wat zijn jouw bevindingen en heb je al met belading gereden? Graag ff een uitgebreidere rij impressie, thnx :thumbsup:

ik heb gelijk al beladen gereden, de 4 velgen/banden lagen achterin dus al behoorlijk gewicht en ik merkte er niks van, ook nauwelijks inveren. van stuiteren en of klapperen is geen sprake met de Eibachs, ik merk wel dat ik nu harder de bocht door ga want het weggedrag is strakker geworden (heb nu al zo' n 1000 km ermee gereden, ja ik rij zoveel in de week). Het weggedrag is strakker geworden en ik heb nauwelijks merkbaar comfort ingeleverd. En ik kan nog steeds fatsoenlijk de drempels bij me in de straat over zonder allerlei rare dingen uit te halen.
 

Flem_nl

Forumguru
ik heb gelijk al beladen gereden, de 4 velgen/banden lagen achterin dus al behoorlijk gewicht en ik merkte er niks van, ook nauwelijks inveren. van stuiteren en of klapperen is geen sprake met de Eibachs, ik merk wel dat ik nu harder de bocht door ga want het weggedrag is strakker geworden (heb nu al zo' n 1000 km ermee gereden, ja ik rij zoveel in de week). Het weggedrag is strakker geworden en ik heb nauwelijks merkbaar comfort ingeleverd. En ik kan nog steeds fatsoenlijk de drempels bij me in de straat over zonder allerlei rare dingen uit te halen.

Heb je nog ook nog even met de Alaris gereden of vrij snel de Audi velgen eronder? Ik heb straks de Eibach icm de Alaris velgen. Zou je hier nog spacers (enkel voor zicht lijkt me) tussen zetten of vond jij het wel meevallen?
 
Bovenaan Onderaan