Ze zijn deze week mijn auto in elkaar aan het sleutelen, voelt wel heel voorbarig om nu al andere veren te bestellen, maar ik heb een heel sterk vermoeden dat die veren er wel onder gaan komen!
Wat is normaal gesproken de levertijd van de veren en de wachttijd tot je ze kunt plaatsen?
Kun je ook iets betekenen met het meten en plaatsen van de verbreders (wil natuurlijk wel dat ik met mijn auto 'reclame' voor je verlagingen kan maken )
mijn combi komt week 27 (2.0 TDI) heb ik net te horen gekregen, kan ik de veren al bestellen of heb je meer gegevens nodig ? En wat kosten ze zonder montage eventueel ?
Maar was weer geslaagde dag...was wel pas om 16.00 uur weer thuis, maar goed ben dik tevreden (nu alleen nog de naafdoppen van Škoda of anders een vijl )
mits je de demping op comfortabel instelt wel ja, maar ga je volledig omlaagschroeven en stel de de dempers is op minimaal comfort dan is het natuurlijk 'keihard' dat is het mooie van een schroefset, dat je zelf je rijhoogte en je dempcomfort kan aanpassen.Nog even een vraagje over de KW's. Begrijp ik het goed dat de "streetcomfort" een afstelbare demping en veerdruk heeft en de versie "V1" een door de maker gekozen beste compromis tussen veerdruk en demping?
Is de versie "V1" alsnog beter/comfortabeler dan de Eibach veren met originele dempers van Skoda?
Nog even een vraagje over de KW's. Begrijp ik het goed dat de "streetcomfort" een afstelbare demping en veerdruk heeft en de versie "V1" een door de maker gekozen beste compromis tussen veerdruk en demping?
Is de versie "V1" alsnog beter/comfortabeler dan de Eibach veren met originele dempers van Skoda?
Leuk lijstje!
Achterwielaandrijving is zeker leuk, en het verschil wel/geen stuurbekrachtiging kan ook leuk zijn.
Dat is inderdaad zoals het in mijn oude Alfa Spider wasOf heel puur: achterwielaandrijving, geen sb, geen ABS e.d.
De auto wordt deze week gebouwd, ik weet op dit moment dus nog niet wanneer ik de auto daadwerkelijk zelf zal hebben, maar zal waarschijnlijk 2e week september zijn.Ik kan als het goed is her en der wat sets terug laten halen omdat de levertijd op dit moment 19 september staat. Maar moet daar dan wel even wat moeite voor doen. Normaal gezien zouden ze anders binnen een dag of 2 a 3 zijn.
Spoorverbreders kan ook maar moeten wel van te voren bekijken welke we nodig hebben want die heb ik allemaal niet standaard liggen helaas. Dat is niet te doen en kosten dan te veel voorraad voor de keren dat het gevraagd cq gebruikt word
Bij vragen gewoon whatsappen 0615228709
Er wordt hier nu gesproken over spoorverbreders. Is dit enkel nodig wanneer je er ook andere velgen onder legt of zal de dealer dit bij mij ook al moeten doen wanneer ze de Eibach set plaatsen?De auto wordt deze week gebouwd, ik weet op dit moment dus nog niet wanneer ik de auto daadwerkelijk zelf zal hebben, maar zal waarschijnlijk 2e week september zijn.
Had je al meer foto's van verlaagde Octavia's, en dan vooral voor en na in dezelfde 'pose' op standaard velgen, zodat we een goed beeld van de diepte van de velgen kunnen zien ivm evt spoorverbreders?
Het is niet nodig, maar door het zakken van de auto lijken de wielen optisch verder naar binnen te staan doordat het spatbord (wat normaal gesproken iets buiten de wielen uitsteekt) dichter bij het wiel komt, met spoorverbreders kun je de wielen iets verder naar buiten zetten wat optisch beter kan zijn.Er wordt hier nu gesproken over spoorverbreders. Is dit enkel nodig wanneer je er ook andere velgen onder legt of zal de dealer dit bij mij ook al moeten doen wanneer ze de Eibach set plaatsen?
Ah thnx, zover was ik nog niet op de hoogte. Ga dit zeker bij mijn dealer navragen!Het is niet nodig, maar door het zakken van de auto lijken de wielen optisch verder naar binnen te staan doordat het spatbord (wat normaal gesproken iets buiten de wielen uitsteekt) dichter bij het wiel komt, met spoorverbreders kun je de wielen iets verder naar buiten zetten wat optisch beter kan zijn.
Hoe de dealer daarmee omgaat weet ik niet, maar dat kun je uiteraard navragen.
Dennis, kun je wat meer vertellen over het rijverschil standaard en de Eibachs? Mijn collega heeft nl een O3HB en geeft aan dat op ruw wegdek er wel sprake is van klappering of stuiterig gedrag. Voor zijn gevoel lijkt het wel of eerst de carrosserie zakt voordat de vering wat gaat doen, soort "lege ruimte" effect.
Wat zijn jouw bevindingen en heb je al met belading gereden? Graag ff een uitgebreidere rij impressie, thnx
ik heb gelijk al beladen gereden, de 4 velgen/banden lagen achterin dus al behoorlijk gewicht en ik merkte er niks van, ook nauwelijks inveren. van stuiteren en of klapperen is geen sprake met de Eibachs, ik merk wel dat ik nu harder de bocht door ga want het weggedrag is strakker geworden (heb nu al zo' n 1000 km ermee gereden, ja ik rij zoveel in de week). Het weggedrag is strakker geworden en ik heb nauwelijks merkbaar comfort ingeleverd. En ik kan nog steeds fatsoenlijk de drempels bij me in de straat over zonder allerlei rare dingen uit te halen.