Eibach verlagingsveren Octavia (Combi) ?

Ik heb nog een beetje zitten kijken en kom uit op het volgende:
De velgbreedte wordt in inches aangeduid (en aan de 'binnenzijde' dus de opstaande randen komen daar nog bij) en de ET in mm voor de stand naar buiten.
Als ik dan kijk naar het verschil tussen de standaard Octavia velg: 7,5Jx18 ET51 en de Audi RS velg van @Dennis Nijholt : 8Jx18 ET45.
De ET even niet meenemen levert op dat de nieuwe velg 1,27 cm breder is (0,5*2,54) en dus 0,635 (1,27/2) verder naar binnen én verder naar buiten zal staan, daar komt bij dat door de ET de velg 0,6 cm verder naar binnen wordt verschoven wat er neer zou komen op dat de buitenkant van het wiel slechts 0,035 cm verder naar buiten staat. (en dus 1,235 cm dichter tegen de schokbrekers aan).

Als ik naar de foto's kijk lijkt het toch alsof het wiel verder naar buiten staat, doe ik iets verkeerd of komt het doordat de nieuwe band hoger is en dus die wielkast nog iets meer vult?

(ik zal ook even @Antera noemen omdat die misschien ook wel een idee heeft ;) )

Een lagere et betekent verder naar buiten. Het wiel staat dus 1,1 cm meer naar buiten dan de oude velg. Als je dit effect wilt zul je dus een spacer van 11 of 12 mm moeten monteren bij een standaard Alaris velg.
 

CoesDoes

Forumguru
Een lagere et betekent verder naar buiten. Het wiel staat dus 1,1 cm meer naar buiten dan de oude velg. Als je dit effect wilt zul je dus een spacer van 11 of 12 mm moeten monteren bij een standaard Alaris velg.
Ik had al het vermoeden dat ik iets verkeerd deed...
Die 1,2cm dichter tegen de schokbrekers had iets moeten triggeren, nu hopen dat die cm naar binnen bij 'standaard' velgen het beeld niet teveel verstoord
 

Flem_nl

Forumguru
Ik had al het vermoeden dat ik iets verkeerd deed...
Die 1,2cm dichter tegen de schokbrekers had iets moeten triggeren, nu hopen dat die cm naar binnen bij 'standaard' velgen het beeld niet teveel verstoord
Ik zeg eerst de standaard verlagen en dan kijken hoe het eruit ziet. Later kan je er altijd nog spacers tussen zetten!
 
Ook de standaard 18" volgens jou?

Echt wel. Kijk eens hoe ver die naar binnen staan.
Is overigens bij alle modellen met het mqb platform zo. Snap niet waarom dat is, want ziet er echt niet uit.

Zelfde met de standaard hoogte. Dat ding lijkt wel een tractor. Als mijn lm geen verlaging toe staat dan gaat de o3 snel van mijn shortlist af.
 

Flem_nl

Forumguru
Echt wel. Kijk eens hoe ver die naar binnen staan.
Is overigens bij alle modellen met het mqb platform zo. Snap niet waarom dat is, want ziet er echt niet uit.

Zelfde met de standaard hoogte. Dat ding lijkt wel een tractor. Als mijn lm geen verlaging toe staat dan gaat de o3 snel van mijn shortlist af.
Die van mij wordt verlaagd icm 18" maar eerst zien of spacers wel nodig zijn. Blijft een zakelijke auto!
 

CoesDoes

Forumguru
Het verschil naar buiten tussen de standaard en de RS van Dennis is de 12mm die we (met dank aan @Nielz) berekend hebben. Hopen dat het meevalt en dat er nog mooie foto's van verlaging met standaard velgen volgen voordat ik zelf aan de beurt ben.
 

Flem_nl

Forumguru
Het verschil naar buiten tussen de standaard en de RS van Dennis is de 12mm die we (met dank aan @Nielz) berekend hebben. Hopen dat het meevalt en dat er nog mooie foto's van verlaging met standaard velgen volgen voordat ik zelf aan de beurt ben.
Zal ze direct posten...
 
Bovenaan Onderaan