Eibach verlagingsveren Octavia (Combi) ?

CoesDoes

Forumguru
die nieuwe band is iets hoger...
Dat had ik inderdaad al gezien, maar ik had eerlijk gezegd ook het idee dat ze verder naar buiten stonden, wat volgens mijn berekening dus niet het geval zou zijn...
ik heb gelijk al beladen gereden, de 4 velgen/banden lagen achterin dus al behoorlijk gewicht en ik merkte er niks van, ook nauwelijks inveren. van stuiteren en of klapperen is geen sprake met de Eibachs, ik merk wel dat ik nu harder de bocht door ga want het weggedrag is strakker geworden (heb nu al zo' n 1000 km ermee gereden, ja ik rij zoveel in de week). Het weggedrag is strakker geworden en ik heb nauwelijks merkbaar comfort ingeleverd. En ik kan nog steeds fatsoenlijk de drempels bij me in de straat over zonder allerlei rare dingen uit te halen.
Dat klinkt heel goed :thumbsup:
Ik straks moet wel een uit gaan kijken want ik raak nu regelmatig een drempel met een of andere vage strip onder de auto (wat absoluut geen kwaad kan) dus schrik niet van een schurend geluid, dat zal ik straks wel moeten doen :pardon:

Dennis Nijholt

Forumguru
is persoonlijk, maar mij viel het mee...ja ik weet Antera en Corné hebben andere standaarden. Dus voor hoefde het niet die spacers...maar de antaris velgen komen er zo ie zo weer onder alleen met winterbanden

• Leuk
Waarderingen: CDK

CoesDoes

Forumguru
is persoonlijk, maar mij viel het mee...ja ik weet Antera en Corné hebben andere standaarden. Dus voor hoefde het niet die spacers...maar de antaris velgen komen er zo ie zo weer onder alleen met winterbanden
Goed om te horen dat de standaard velgen ook goed (en niet te ver naar binnen) staan! Dat zou betekenen dat ik ook gewoon zonder spacers met mijn Golus zou kunnen rijden. :thumbsup:

Antaris... Is dat een speciale velg van @Antera ? ;)

Flem_nl

Forumguru
Goed om te horen dat de standaard velgen ook goed (en niet te ver naar binnen) staan! Dat zou betekenen dat ik ook gewoon zonder spacers met mijn Golus zou kunnen rijden. :thumbsup:

Antaris... Is dat een speciale velg van @Antera ? ;)
Nope, de 18"Alaris is een "standaard" velg van Skoda die je in de optie lijst kan selecteren. Meerprijs op de EBL tov de standaard 17" Teron (die ze niet kunnen leveren) was slechts €190,-

Flem_nl

Forumguru
Goed om te horen. dan ga ik mijn dealer ook niet lastig vallen met overbodige vragen over spacers! :D Die wil hij denk ik best plaatsten als ik maar ff bijbetaal....:maakmegek:

Antera

Donateur
Ik vraag me nu ineens af of spacers, andere bandenmaten etc. met hulpmiddelen zoals parkassistant doen.

helemaal niets. Hij gebruikt nog steeds zijn sensoren om te parkeren en dan maakt het niet uit welke wielen enz je eronder zet. mist het niet spontaan ofroad maten worden

CoesDoes

Forumguru
Dat is waar, maar zijn stuurbeweging heeft we een iets ander effect dan dat hij verwacht.
Denk alleen dat dat effect misschien wel relatief verwaarloosbaar is.

CoesDoes

Forumguru
Nice! Worden er zo steeds meer. Lopende band werk straks voor Antera! :D
Jij hebt ook Eibach, is die af fabriek? Volgens mijn dealer konden ze er zelf nog niet aan de veren komen (wat op zich natuurlijk ook weer vaag is..) Ik ga er tenminste van uit dat het dezelfde veren zijn.

Flem_nl

Forumguru
Jij hebt ook Eibach, is die af fabriek? Volgens mijn dealer konden ze er zelf nog niet aan de veren komen (wat op zich natuurlijk ook weer vaag is..) Ik ga er tenminste van uit dat het dezelfde veren zijn.
Zet de dealer erop! De eerste test veren zaten op de. O3 hb van mijn dealer. Mijn verkoper is een groot voorstander. En staan ook gewoon op de prijslijst van de O3 zelf bij de accessoires!

CoesDoes

Forumguru
Zet de dealer erop! De eerste test veren zaten op de. O3 hb van mijn dealer. Mijn verkoper is een groot voorstander. En staan ook gewoon op de prijslijst van de O3 zelf bij de accessoires!
Dan had je op die HB kunnen zien hoe de originele velgen bij verlaging in de wielkasten vallen, blijkbaar lagen ze niet opvallend diep anders had je het wel gezien ;)

Flem_nl

Forumguru
Dan had je op die HB kunnen zien hoe de originele velgen bij verlaging in de wielkasten vallen, blijkbaar lagen ze niet opvallend diep anders had je het wel gezien ;)
Heb je helemaal gelijk in, maar.... Ik heb de verlaagde hb niet gezien! En toen ik wilde kijken was de demo hb al verkocht! Verkopen haalde nog wel ff zn Turini velgen eraf.. Haha

Bovenaan Onderaan