Eibach verlagingsveren Octavia (Combi) ?

Kiekerjan

Forumguru
Vanochtend vroeg uit de veren (leuk me een leuke uitdrukking in dit topic :D) om de trip naar Parijs te maken.

Eerste stuk behoorlijk slecht weer met veel regen en allerlei zooi op de weg. Ik kreeg de indruk dat door de lagere stand van de auto er meer weerstand was van het opspattende water. Nou was het ook echt wel k*tweer ook hoor. Hopen dat de terugreis beter zal zijn...

Verder ben ik uitermate tevreden over de verlaging. Ik moet wel eerlijk zeggen dat het comfort er iets op achteruit gegaan is. Een putje of kuiltje in het wegdek wordt feilloos doorgegeven aan je kont, terwijl de Octavia voorheen iets vergevingsgezinder was. Maar goed, daar krijg ik een strakker sturende, beter in de bocht hangende auto voor teug.

De volgende stap zal een set lichtmetaal worden. Ik had al die tijd 18 inch in mijn hoofd en dan specifiek de Santiago velgen van de VW Golf 7 GT. Van dat idee stap ik af. Het wordt maximaal 17 inch, vanwege het comfort. Welke precies, laat ik nog wel weten in een ander topic.

Maar om voor nu af te sluiten: topproduct dat via @Antera tegen een mooie prijs geleverd kan worden!

:thumbsup:

intruder1400

Actief lid
Herkenbaar! De teruggang in comfort viel mij stevig tegen. De wegligging (en de look) ging er zwaar op vooruit. Onder aan de streep: dikke plus!

Rosinfield

† In Memoriam
Het zal misschien (mede)aan het soort auto liggen, maar mij bevalt het mindere comfort uitstekend. Ik heb dit vrij stugge veel liever dat dat deinerige. Vond dat ook bij de Yeti prettig, die dat origineel al heeft. En dan krijg je er ook nog eens zoveel voor terug. Sta nog steeds versteld bij het nemen van bekende bochten

Laatst bewerkt:

lugolux78

Forumguru
Ik ben ook van stuggere vering alleen grens bij Gent via Mouscron is pijnlijk. WAT EEN GATEN. Halleluja. Ik dacht dat mijn auto uitelkaar knalde. Voor de rest heerlijk die eibachjes

micky

Forumguru
Ik snap het niet, ik vind mijn verlaagde O3 nog steeds te week, het enige wat ik merk is bonken van de achteras als je over een richel of zo rijdt, maar dat is te danken aan
18? Das beetje klein hahah. Zomer 19" en winter 17".

Ps speel graag met lego maar mijn nickname is lugolux78 :tongue::tongue:

Nou, dat is dan gemiddeld 18" net als ik :tongue:

peterrapid

Forumguru
En zeggen dat ik iedere dag die baan doe naar Moeskroen :mad: Maar op de duur weet je die gaten liggen en kan je er wat omheen

peterrapid

Forumguru
Het is België :arghh: op dat vlak lopen we eeuwen achter tov alle buurlanden maar we zijn het gewoon geworden en iedere keer ik in Frankrijk of Nederland ben is het gewoon heaven om te rijden

Joske

Forumguru
Ford noemt dit een trainingsparcours voor het onderstel van nieuwe modellen te testen... ik noem het gewoon mijn dagelijkse route :laugh:

Ford-Lommel-proving-ground.jpg

Bovenaan Onderaan