Eibach verlagingsveren Octavia (Combi) ?

lugolux78

Forumguru
Richting Frankrijk toch? Anders wacht ik geduldig op post. Maar reed niet hard, vrouwlief zat er naast hihihi. Maar genoeg off-topic
 

lada44

Lid
Het zal misschien (mede)aan het soort auto liggen, maar mij bevalt het mindere comfort uitstekend. Ik heb dit vrij stugge veel liever dat dat deinerige. Vond dat ook bij de Yeti prettig, die dat origineel al heeft. En dan krijg je er ook nog eens zoveel voor terug. Sta nog steeds versteld bij het nemen van bekende bochten

Ik vind de auto zelfs met eibach nog erg deinerig. Kan zijn dat dat komt door mijn referentie van audi's met sportonderstel...
 

micky

Forumguru
@lada44 dat heb ik hier ook al geschreven en om eerlijk te zijn wil ik niet weten hoe de standaard vering van de O3 veert, maar van mij mag het echt nog een heel stuk meer "de weg volgen" ik voel zelfs soms de "aanslag" van einde vering bijv op de A6 bij Emmeloord en de A27 tussen Almere en Huizen, mijn V50 met standaard sport onderstel werkte deze bobbels een heel stuk netter weg dan de O3 met Eibach, wat dat betreft had ik er echt wel wat meer van verwacht, mijn A4 uit 2009 (met Eibach) lag ook als een blok, deinen bestond niet, bij de O3 is dat helaas toch echt een stuk minder...
 

micky

Forumguru
@dirkkroneman dat denk ik ook aangezien dat het enige is wat het deinen kan beperken, veren blijven doordansen als we hun hun gang laten gaan :)

Edit: maar stugger veren mag van mij ook, ze veren gewoon te makkelijk diep in...
 

Tom RS

Forumguru
Dat kan ik echt niet beamen. Ik kom uit een Leon Fr die toch wel bekend staat als erg stug en de Rs met Eibach doet daar zeker niet voor onder. Ik denk dus ook dat het aan je dempers zal liggen (misschien overwegen om de Rs dempers te monteren, of Bilstein, ...).
 

lada44

Lid
@lugolux78 @micky er is veel te doen geweest over "bonkende achterassen" en luchtdruk op de oren (ook onderstel gerelateerd). Er zijn verschillende dempers in omloop. MJ14 heeft FQ meen ik en MJ15 heeft HE dempers (starre as). Oudere MJ hebben weer andere heb ik begrepen. Dat wisselen van dempers doet men niet zo maar. Waarschijnlijk is Skoda uitgekomen op een compromis. Opmerkelijk is dat de O3 combi MJ14 van m'n collega zonder eibach en met 17" minder deinerig lijkt te zijn :pieker:

Resultaat is dat ik het gevoel heb (met eibach en Alaris) dat er 4 zakken zand in de achterbak liggen. Moet wel zeggen dat de auto (nu 6.000 km) stukken beter rijdt dan rond de 2.000 km. Went op zich wel en ga er geen andere dempers onder zetten (tenzij ze bij een grote beurt vervangen moeten worden). Bochtenwerk en stabiliteit is overigens prima! Ziet er fraai uit en het stoterige karakter valt m.i. reuze mee. Blijft al met al een heerlijke rijdersauto.
 
Kan iemand mij vertellen welk verlagingsset ik moet bestellen voor mijn octavia combi 1.4 ebl met 17 inch lm velgen? ca. 3 cm verlagen lijkt mij mooi.

Heb al zitten zoeken in deze rubriek maar kom er niet helemaal uit.
 

Joske

Forumguru
Kan iemand mij vertellen welk verlagingsset ik moet bestellen voor mijn octavia combi 1.4 ebl met 17 inch lm velgen? ca. 3 cm verlagen lijkt mij mooi.

Heb al zitten zoeken in deze rubriek maar kom er niet helemaal uit.
contacteer @Antera even anders, hij kan leveren én plaatsen ook indien gewenst. :)
 

Kiekerjan

Forumguru
Het leek me goed toch even te vermelden dat het comfort met Eibach verandert. Voor de ene voelt het beter, voor de andere kan het als storend worden ervaren. Ik heb nu 3 keer een verkeersdrempeltje geraakt met de onderkant van de auto (in het midden). Normaal kon ik hier makkelijk overheen, maar nu is het even oppassen.

Kwestie van wennen. Maar wel even goed over nadenken alvorens tot montage over te gaan.

Ik ben er verder uitermate tevreden over. En dat met de standaard 16 duims wieltjes van de greenline. Moet je nagaan wat er komend voorjaar gaat gebeuren....
 

Antera

Donateur
Tja je kan niet met dezelfde snelheid de drempel over je bodemvrijheid word toch 30mm minder. Maar alleen extreme drempels kunnen lastiger zijn maar verder last dat wel mee. Het idd voor iedereen anders,

Dat het veranderd vermeld ik er ook altijd bij en het is en blijft persoonlijk. Zoals @micky het ervaart zal je idd een paar sportdempers moeten monteren. Maar hij verwoord het super. Het standard sportonderstel van Audi is idd een stuk stugger dan die van de O3 op Eibach.
 

micky

Forumguru
Tja je kan niet met dezelfde snelheid de drempel over je bodemvrijheid word toch 30mm minder. Maar alleen extreme drempels kunnen lastiger zijn maar verder last dat wel mee. Het idd voor iedereen anders,

Dat het veranderd vermeld ik er ook altijd bij en het is en blijft persoonlijk. Zoals @micky het ervaart zal je idd een paar sportdempers moeten monteren. Maar hij verwoord het super. Het standard sportonderstel van Audi is idd een stuk stugger dan die van de O3 op Eibach.

Kijk dat bedoel ik :) andere dempers monteren is geen optie aangezien het een leasel is, maar het is ook zeker niet slecht hoor, ben er echt wel tevreden mee.
 
Dit alles komt mij niet bekend voor. Deinen doet'ie niet met mijn Eibachjes, stuiteren ook niet (wel als je het vergelijkt met de standaard monstertruck vering), stuurt als een tierelier dus helemaal goed!
 
Bovenaan Onderaan