Eibach verlagingsveren Octavia (Combi) ?

Tuur71

Senior Member
Toch wel een nadeel van die 40mm verlaging aan de voorkant met die harde opgevroren sneeuw: in de straten schraapen de lippen onder de voorbumper regelmatig met veel kabaal over de dikke korsten. En bij drempels is de speling nu nog minder. Een 10/15 mm meer speling was fijner geweest.

nietje72

Forumguru
Maar ja, hoe vaak hebben we hier nu met sneeuw te maken, laat staan opgevroren? Misschien hebben ze daarom de Scout ontworpen ;)

micky

Forumguru
Toch wel een nadeel van die 40mm verlaging aan de voorkant met die harde opgevroren sneeuw: in de straten schraapen de lippen onder de voorbumper regelmatig met veel kabaal over de dikke korsten. En bij drempels is de speling nu nog minder. Een 10/15 mm meer speling was fijner geweest.

Dit soort geluiden bevestigen mij juist dat ik een lekkere lage auto heb, ik kan hier heel goed mee leven :)

Pas geleden naar de ardennen geweest. De navi loodste mij over een binnendoorweg... lees zandpad waarover alleen tractoren reden. Hierdoor was het spoor erg diep waardoor mijn Octa met veel kabaal het pad volgde. Was de eerste keer dat ik problemen had met de verlaging. Maar ja, hoe vaak rijd je nu over een binnendoorweg richting de Ardennen.... ;)

micky

Forumguru
Bol staande klinkerweggetjes in Oost Vlaanderen geven ook heerlijk schurende geluiden bij een (te) hoge snelheid, ga je dan wat naar rechts dan is het over :)

canth

Actief lid
Vandaag was de grote dag, ik mocht mijn Eibach verlagingsset gaan passen bij Antera gaan ophalen.
Antera en zijn zoon hadden in no time mijn veren vervangen. Top werk heren! Nog wat VCDS aanpassingen gedaan en de wagen laten uitlijnen.
De wagen rijdt een stuk beter en ik vind de vermindering van het comfort echt meevallen. Ik heb nog foto's proberen te maken, maar zowel de voor als na foto's doen niet echt recht aan de verschillen. Antara, hartelijk dank voor je moeite!

Bovenaan Onderaan