Eibach verlagingsveren Octavia (Combi) ?

Joske

Forumguru
En dan terug wel gemonteerd.. Niet? :pieker:

Probeer het maar bij te houden.. Die veranderingen in grasmaaier-land :laugh:
 

Antera

Donateur
Heren zoals gezegd aslastenplaatje geeft duidelijkheid over de set die gemonteerd moet worden.

Als er bij 1. een waarde staat lager dan 985KG dan moet je de 03-22 hebben. Heb je daar en waarde hoger dan 985KG staan dan moet je de 04-22 hebben. Dit geld alleen voor de auto's met starre achteras/


Omtrend het trekhaak verhaal. Een O3 met eibach zakt minder ver in dan een O3 met origineel onderstel.

Dit getest door een O3 met volle belading achterin ( dozen vol met boeken) eerst op te meten zoals deze er standaard staat. Daarna hetzelfde gedaan maar dan met de Eibach verlaging. En wat was het resultaat. De auto stond net zo hoog/laag met Eibach als dat hij op de OEM schokkers stond
met belading.

Dit kan EIbach erg goed aan


Omtrend de Nieuwe Green-line. Deze staan niet meer op een 15mm verlaagt onderstel maar net zo hoog als alle andere standaard O3's. Er word beweert dat het onderstel dusdanig is aangepast dat de 15mm verlaging niet meer nodig was. Deze was eigenlijk om de rijweerstand wat te verlagen en daarmee wat minder uitstoot te creeren waardoor de auto in de toen nog geldende 14% bijtelling kwam.
 

micky

Forumguru
Inderdaad @micky kom er maar in want jij hebt ook al een grote autotransporter achter je verlaagde O3 gehangen en naar wat ik van je begreep ging dat prima :D

Druk geweest vandaag:) IDD dat ging heel prima ;) Ik heb hem juist ook bewust verlaagd voor de caravan, dat doe ik eigenlijk altijd, de auto hangt daardoor veel minder door en met een caravan rij je toch al uiterst voorzichtig over drempels omdat je de spullen in de kastjes wilt houden, is ook gewoon zo door de dealer aan mij aangeboden waarbij bekend was dat ik met caravan ga rijden.
Wat betreft de Greenline, na verlagen maakt dat geen verschil met een gewone 1.6 TDI, mijn broer heeft die en laten verlagen bij @Antera , maar die trekt geen caravan maar een surfkar is de bedoeling.

Wat ik me wel af vraag is welke caravan er getrokken moet worden, aangezien verreweg de meeste caravans meer wegen dan 1000kg (max trekgewicht voor een GL).
 

hberg

Actief lid
Super uitleg @Antera dan heb ik en de goede veren en komt het helemaal goed met die trekhaak!

Wat mij wel verbaasd is ondanks de goede veren de voorkant van de auto toch duidelijk iets lager is dan achter.

@micky er zijn behoorlijk wat caravans die een max gewicht van 1000kg hebben. Bijv Delta en Caravalair daarnaast zijn we maar met zijn 3en dus hebben ook geen vrachtwagentrailer nodig :)
 

Tom RS

Forumguru
Join the club :D. De Rs veren van Eibach hebben dat ook (ik bedoel dan niet de set die Antera zelf samenstelt). Op zich niet erg en veel minder zichtbaar met een kleine spoorverbreder achter of velgen met een kleinere ET-waarde.
 

Antera

Donateur
En je kan wel een zware caravan erachter hebben maar je moet toch rekening houden zoals altijd met de maximale kogeldruk en die blijft gelijk verlaagt of niet :-)
 

rouwehand

Senior Member
Bij mijn OII had ik hulpveren i.v.m. caravan.
Nu op mijn OIII Eibach verlaging, ben benieuwd straks (in de zomer) met 1300 kg beladen Caravan en 75-80 kg kogeldruk. LET OP; te weinig kogeldruk heeft een negatieve invloed op het rijgedrag, dit gebeurt al bij 60-65 kg)

Tot nu toe veel rijplezier met de Eibach!
 

Jstruijk

Senior Member
Hier ook eibach onder onze greenline. Afgelopen jaar op vakantie geweest naar hongarije met een volle auto en een fietsendrager achterop. De fietsendrager met fietsen weegt ongeveer 70kg.
Kan niet anders zeggen dan dat het super reed!! Absoluut geen problemen mee gehad.
 

hberg

Actief lid
De afspraak voor het monteren van de trekhaak is inmiddels gemaakt. Verkoper gaf aan dat hij er voor moet waarschuwen maar dat het prima gaat inderdaad.
 

micky

Forumguru
Bij mijn OII had ik hulpveren i.v.m. caravan.
Nu op mijn OIII Eibach verlaging, ben benieuwd straks (in de zomer) met 1300 kg beladen Caravan en 75-80 kg kogeldruk. LET OP; te weinig kogeldruk heeft een negatieve invloed op het rijgedrag, dit gebeurt al bij 60-65 kg)

Tot nu toe veel rijplezier met de Eibach!
Ik zit zelfs altijd op ongeveer 85KG, formeel te veel voor de caravan (5kg) maar ik blijf liever op de weg dan dat ik eraf vlieg, een te lage kogeldruk is gewoon enorm riskant..
 
Ik heb dus mooi de verkeerde set geleverd gekregen mijn aslast is 990 kg
en ze hebben mij de E10-79-010-03-22 geleverd maakt dit zoveel verschil @Antera ?

ik vind hem veel te laag en veel de stug en stuiterig, wat adviseer je terug naar de dealer ?
of is er wat anders aan te doen, note ik heb de set zelf lokaal laten installeren ivm drukte bij dealer
en de leverdatum op 2 januari !
 

micky

Forumguru
Ik heb dus mooi de verkeerde set geleverd gekregen mijn aslast is 990 kg
en ze hebben mij de E10-79-010-03-22 geleverd maakt dit zoveel verschil @Antera ?

ik vind hem veel te laag en veel de stug en stuiterig, wat adviseer je terug naar de dealer ?
of is er wat anders aan te doen, note ik heb de set zelf lokaal laten installeren ivm drukte bij dealer
en de leverdatum op 2 januari !

dat veel te laag en stuiterig, dat gaat niet veel verschillen ben ik bang, met de andere set.....

Wie mooi wil zijn moet pijn lijden hahaha
 
Ja maar dit is niet fijn , de dealer zou het toch moeten weten !!!???
ga maar weer eens klagen het zal toch omgewisseld moeten worden
ben benieuwd wat hun antwoord zal zijn , houd jullie op de hoogte...
 

peterrapid

Forumguru
@Moonshine RS verkeerde set is verkeerde set maar hou er gewoon rekening mee dat standaard de RS al vrij hard afgeveerd is en met Eibach het niet harder wordt enkel bij wegen in slechte staat (minder veerweg) maar kijk ook eens je bandenspanning na want bv bij mij was die afgeleverd met 3 bar .... Erna was de ride veel zachter. En nu met de Eibach set heb ik de perfecte mix tussen comfort en sportiviteit en ik doe 150km per dag ... in België ...
 
Ik heb geen RS meer (werd te duur, bijtelling enzo) nu dus een 1,6 tdi dsg elgb
standaard erg hoog de RS ging nog was ook nog wel hoog maar verders fijn om te rijden
met deze set is ie gewoonweg te laag, bij elk drempeltje moet je echt oppassen anders raakt ie de grond
al rijd je nog zo voorzichtig op en inritten idem dito , zit er al te denken alles weer origineel te maken.
 
Bovenaan Onderaan