Eibach verlagingsveren Octavia (Combi) ?

Antera

Donateur
Beetje laat misschien maar de juiste veren laten plaatsen. De auto ligt iets te laag ( +/- 3 a 4 mm). Er zijn niet voor niets 2 verschillende veren te krijgen tot 985 en tot 1070.

Het KAN met die kleine verschil van 5 KG misschien geen kwaad maar toch zou ik ze omgewisseld willen hebben. Dat de verkeerde veren meer doorslaan zou me niets verbazen vanwege de te zware belasting

Tom RS

Forumguru
Ik vind dit allemaal wat raar. Ik rij nu een jaar rond met mijn verlaagde Rs en heb letterlijk nog nooit over de grond geschraapt, ook niet bij drempels. Ik rij ook niet zoals oma en opa, dus daar kan het niet aan liggen :D

Tuur71

Senior Member
Met name bij korte stijle drempels waar er nog een klein kuiltje/gootje voor zit raken de lipjes voor de voorwielen makkelijk de drempel. De grote lip onder de bumper alleen als de drempel stijl en lang is.

030

Forumguru
Afspraak staat zo goed als zeker bij Antera: Sportlines i.c.m. HR spacers voor en achter.

Ben erg benieuwd naar het eindresultaat!

Goede tip even meten ,
Ik heb even gemeten bij mijn auto en vergeleken met mijn oude RS die nog op de zaak staat !
die van mijn meet vanaf hart naaf 35cm bij de RS is dat 38cm standaard niet verlaagt
Bovenstaand meten de meeste na verlaging 36 cm, dit betekent dus dat ie
1cm lager hangt dan normaal ga ik vanuit!?

micky

Forumguru
@Moonshine RS mijn auto staat nu onbeladen op de oprit, dus heb even opnieuw gemeten, de mijne is 35cm rondom, de eibachs zitten er vanaf het begin onder, dus 24.000km

Ok @micky dat is dus even laag als die van mij, hoe is jouw rijervaring erg stug ?
veel last van korte stijle drempels ? welke set is er bij jouw gemonteerd 03-22 of 04-22
je hebt dezelfde specs als de mijne , ben benieuwd!

micky

Forumguru
@Moonshine RS, eerder in dit draadje vind je mijn post met alle info:
http://www.skodaforum.nl/forum/i/eibach-verlagingsveren-octavia-combi.19270/page-111#post-442019

Ik vind hem niet stug, zoals eerder hier geschreven, eerder te week, maar ik ben een sportieve rijder, korte stijle drempels geven een bonk (achter), maar dat heb je ook met de normale veren, dit komt doordat de 1.6TDi een starre achteras heeft, niet echt prettig, maar heeft niets met de Eibach te maken, wellicht dat je je daar op verkijkt.

Ja misschien is het ook wel wennen, ben natuurlijk de RS gewend die heeft een heel ander onderstel
claim voor de verkeerde set ligt bij de dealer even afwachten wat ze zeggen...

Bovenaan Onderaan