Eibach verlagingsveren Octavia (Combi) ?

Rataplan

Forumguru
dit zijn mijn wintervelgen, maar vind achter best ver naar binnen staan.
...
Op mijn petjes golf stonden dezelfde velgen veel beter aligned (zonder spacers).
Als ik per model de breedte -/- spoorbreedte doe en met elkaar vergelijk, klopt dat ook wel.
Is het trouwens ook niet zo dat FL iets breder komt te staan?

Bijlagen

• vergelijk.jpg
    vergelijk.jpg
    133,4 KB · Weergaven: 33

BartjeB

Senior Member
ik lees alleen dat je van plan bent om nog 18"te gaan kopen? Wil je dan stock skoda velgen of andere aftermarket? Als je J breder gaat en je ET lager, dan weet ik niet of 20mm te veel gaat worden achter.
Als ik 18 inch neem wil ik echte skoda velgen en dan moet het net passen. Ben op zoek naar turini of gimini maar dat valt nog niet mee voor een schappelijke prijs. Alaris vind ik ook prima velgen maar die staan op de derde plek. De auto wordt overmorgen geleverd op de teron velgen en ben benieuwd hoe dat staat. Aangezien het een lease auto betreft en een inch maat groter eigenlijk niet is toegestaan ga ik het zaterdag beslissen na de verlaging met de spacers.

Vandaag bezoekje aan @Antera gebracht... wat is die man snel en goed!
En wat ben ik blij met het resultaat.

Spacers (voor 15mm, achter 20mm), verlaagd (met 30mm) en wat VCDS aanpassingen en dat allemaal binnen anderhalf uur! Als ik iemand kan aanraden is hij het wel :thumbsup:

(ja, de auto kan wel een wasbeurt gebruiken... I know)

Bijlagen

• Na spacers.JPG
    Na spacers.JPG
    1,1 MB · Weergaven: 359
  • Na verlaging.JPG
    Na verlaging.JPG
    1.014 KB · Weergaven: 457
  • Voor spacers.JPG
    Voor spacers.JPG
    933,6 KB · Weergaven: 388
  • Voor verlaging.JPG
    Voor verlaging.JPG
    1.000,9 KB · Weergaven: 369
Laatst bewerkt:

Pendragon

Donateur
@Bucket73 Mooi hoor. Heb het ook zo! 1 tip wil ik je geven, kijk achter of beide wielen even ver naar buiten staan. Bij mij was dat niet zo, daar het wel eens voorkomt bij de O3 dat de as niet 100% in het midden zit. Ik heb toen rechtsachter een iets dunnere spacer laten plaatsen om het verschil op te heffen. Je kunt het meten door even te meten :) Het hoeft niet zo te zijn, maar het kan wel en je komt er meestal pas achter wanneer je zwaar beladen bent.

• Leuk
Waarderingen: CDK

B.Stuurder

Forumguru
Netjes @Bucket73. De wielen vallen ongeveer gelijk als de mijne net binnen de kasten, alleen heb ik geen spacers maar bredere velgen. Mijn wagen staat nog net iets lager. Hij is wel wat gezakt nog dus dat zal bij jou ook wel komen. Vind ik beel beter passen.

B.Stuurder

Forumguru
Alleen de 1.8 en 2.0 tsi hebben een Multilink. Kans is aanwezig dat hij een 1.8 heeft (2.0 zeker niet aan de foto's te zien), maar die kans is klein.

Bovenaan Onderaan