Eibach verlagingsveren Octavia (Combi) ?

Rataplan

Forumguru
Dan zal dus 18" Gemini niet misstaan...
DSD_8581_zps89b72793.jpg

Verlaagd?

19" onder een gewone Octavia met enkel SFW... :pieker:
IMG_45641.jpg

Soms denk ik er ook om BBS CH's te bestellen... 18" of 19"
Ik denk alleen dat 19" niet zo mooi is onder een niet verlaagde Octavia. SFW noem ik namelijk niet verlaagd...

Laatst bewerkt:

thekawa

Forumguru
goeie velgen doen ook een hoop. Een aftermarket zoals b.stuurder komt verder naar buiten. Die is namelijk op de J al een stuk breder beide kanten op. Ook ET45 komt zon 7mm verder naar buiten dan stock skoda 18". Als de wielen mooi alignen met de spatborden lijkt de wheelgap ook nog kleiner.

Vind het raar dat skoda vaak de achterwielen meer naar binnen zet dan voor. Als je dit vergelijkt met golf 6/7 kom je met een setje 18" 8J et45 al perfect uit, zowel voor als achter. Bij de o3 is dit niet zo.. Ik heb twee setjes spacers klaar liggen, vrijdag eens monteren (ik heb 18" aftermarket 8J et45).

B.Stuurder

Forumguru
Vreemd genoeg valt bij mij het achterwiel (optisch) niet echt meer naar binnen. Zowel voor als achter vallen net binnen de spatborden. Als ik de wielen verder naar buiten laat komen, dan wordt het een petjes-auto waar het lijkt alsof de wielen buiten de kasten komen met van die sterk getrokken banden erop. Ik vind dat op de foto's niet zo goed uitkomen, als je naast de auto staat dan ziet het er anders uit.
Dat geld vaker met foto's vind ik, het interieur lijkt wit maar is in werkelijkheid echt lichtgrijs en de wielen zijn blauwig.

B.Stuurder

Forumguru
Ik draag overigens graag petjes
Lucky you, ik zie er alleen maar erg idioot uit met een petje op, terwijl het best lekker kan zijn in de zomer.;)
Overigens zie ik op jouw foto's geen dramatische verschillen, al is 10 mm ook lastig te zien op een foto, in werkelijkheid zul je het beter kunnen zien. Maar ja, jij moest zo nodig BMW gaan rijden, dus we kunnen ook niet meer kijken nu ;):maakmegek:

B.Stuurder

Forumguru
Ik heb wel gekeken voor spacers, maar 10 mm moet je nog goed naar zoeken hoor, vanaf 20 mm per stuk is gebruikelijker. Uiteindelijk vind ik het wel goed zo. Ik ga de winterbanden er op laten zetten van de week

CDK

Forumguru
De facelift van de O3 heeft een andere spoorbreedte, oppassen dus als je met spacers zou willen gaan werken. Wat op de O3 wel past zou op de O3FL zomaar wel eens niet meer kunnen passen....

thekawa

Forumguru
Ik vond de spacers (10mm) net een vollere aanblik geven bij mijn auto (ET48), helemaal als je er achter rijdt. Het is nuance, dat weet ik, maar ik ben nou eenmaal zo'n kniesoor.

Voor de beeldvorming het verschil;

zonder

en met

Ik draag overigens graag petjes ;)

jah dit maakt het meer af! netjes!

thekawa

Forumguru
dit zijn mijn wintervelgen, maar vind achter best ver naar binnen staan.
full

op mijn petjes golf stonden dezelfde velgen veel beter aligned (zonder spacers).
QWclBTz.jpg

O12srsI.jpg

zoals ik zei, vrijdag eens passen wat voor spacer achter goed staan.

Nog dit winterseizoen, daarna mogen de velgjes en bandjes een nieuwe baas gaan zoeken. De o3 zijn laatste jaartje wordt dit.

hetzelfde offset geldt voor de zomervelgen
8LNlm2H.jpg

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan