Eibach verlagingsveren Octavia (Combi) ?

octavia-gek

Actief lid
is een voorstel van Lowering.nl in overleg met Eibach
mijn vraag was aan Lowering. ik wil mijn nog te leveren Octavia verlagen maar ik rij bijna dagelijks met 250 tot 350 KG geladen rond kan ik mijn auto zonder problemen verlagen.
Leverancier (Eibach) heeft gezegd dat het niet erg lekker is voor de veer en vermoedelijk dat die dan 2 a 3 jaar mee gaat en dan misschien op is. Het kan lang goed gaan maar ze denken hetzelfde als mij het kan op de langere termijn wat problemen geven. Je kan eventueel kiezen uit 2 oplossingen eventueel.
1. zwaardere achter veren van eibach maar dan is de kans dat als je zonder belading zou gaan rijden dat hij dan achter wat stuiterig gaat worden.
2. Mad hulpveren er tussen en indien nodig deze inkorten mochten deze te lang zijn.

B.Stuurder

Forumguru
Tja, volgens mij zijn hulpveren normaal gesproken niet zo kort als verlagingsveren, deze laatste zijn namelijk progressief om veren tot op het einde te voorkomen. Dus er zal vast geen standaard oplossing zijn.

JvE67

Lid
Heb na 3 jaar O3C weer lekker een nieuwe besteld! Wat een heerlijke auto, heb alleen wel op 16" gereden en nu 18" op de nieuwe besteld. Wie kan mij vertellen hoe de verlaging bevalt i.c.m. 18" velgen i.p.v. niet verlagen i.c.m. 18" velgen en wat dit ongeveer zou kosten vóór afleveren bij de dealer? Behoudt de auto dan nog wel garantie? Ik vind het wel mooier maar ben best benieuwd naar mijn voorgaande vragen hierover...

JvE67

Lid
Dank voor je reactie. Ik heb gelezen dat jij de auto's ook lager op de poten laat staan. Wat kost dit en e.e.a. in combinatie met xenon, wat ook al wel problemen geeft? Ik wil graag nog door een woonwijk rijden en wat comfort behouden. Wat is hierop jouw advies?

B.Stuurder

Forumguru
@JvE67 dat van die Xenon is een BS verhaal. Er is eens een dealer geweest die de sensor voor de niveaumeting tbv de Xenon verkeerd gemonteerd heeft en de eigenaar heeft toen de sensor van de wagen af gereden. Daarbij doet PON geen zaken meer met Eibach na een meningsverschil waardoor de dealer nu zelf direct moet bestellen. Dat vinden sommige moeilijk en vervelend dus spelden ze je wat op de mouw.
Ik weet niet of je al een dealer hebt, maar Van BEYNUM Skoda in Gouda, Joost of Tim, hebben mijn auto helemaal geregeld en ze doen dit meer.
Ze verkopen zich ook blind aan auto's.

Als je het door de dealer laat uitvoeren ben je €600 kwijt, bij @Antera een stuk minder. Ik wist niet van Antera, maar had sowieso voor de dealer gekozen omdat ik alles door de dealer wil laten doen aan grote wijzigingen om gezeik achteraf te voorkomen en om alles in de lease te krijgen. Maar desondanks kan ik je Antera wel aanbevelen als jou dat beter past.
Klik op de spoiler onder dit bericht om te zien wat Van BEYNUM heeft geregeld op mijn auto.

JvE67

Lid
Dank je B. Stuurder! Ja het gaat bij mij om een privé-auto dus dat wil zeggen dat ook ik hier achteraf geen gezeur over wil hebben of krijgen. Het is geen broodje kaas en wil graag mijn garantie behouden. Ik zal het de dealer eens vragen wat de kosten bij nieuw zijn. Ik geloof dat de combi met 18" wel oké is en ik niet in een stuiterbal terecht kom want zoals ik al aangaf...ik wil nog wel comfortabel kunnen genieten.

B.Stuurder

Forumguru
Ik heb zelf een proefrit in een RS gemaakt, om de stoelen te proberen maar ook de combinatie van verlagen en 19".
Nu is de RS maar 15 mm verlaagd, maar hij was comfortabeler dan mijn onverlaagde Megane Estate met 17" wielen, dus ik maak me niet zo'n zorgen. Het ligt wel strak op de weg.
Ik zou verder niet weten waarom je garantie zou vervallen bij verlaging achteraf. Garantie waarop? Volgens mij hebben meer mensen achteraf verlaagd en bij problemen gewoon hun dealer aangesproken. Er is een heel topic over problemen met Eibach bij de Superb3, wat later een probleem met de OEM dempers bleek te zijn. Maar Antera kan je daar vast meer over vertellen.

Antera

Donateur
Dank je B. Stuurder! Ja het gaat bij mij om een privé-auto dus dat wil zeggen dat ook ik hier achteraf geen gezeur over wil hebben of krijgen. Het is geen broodje kaas en wil graag mijn garantie behouden. Ik zal het de dealer eens vragen wat de kosten bij nieuw zijn. Ik geloof dat de combi met 18" wel oké is en ik niet in een stuiterbal terecht kom want zoals ik al aangaf...ik wil nog wel comfortabel kunnen genieten.

Als we over garantie gaan hebben dan mag je nog geen schroefje uit de auto draaien en vervangen voor een andere. Dan vervalt technisch de garantie al. De ene dealer gaat er makkelijker mee om dan de ander. Diverse dealers bestellen bij mij en monteren ze zelf. Dan nooit geen gezeur met garantie.

Andere dealers vinden het niet erg als je heem elders laat verlagen. In principe zijn alleen de veren anders waardoor ze geen garantie op de veren kunnen geven.

En sommige dealer lopen al te zeuren als ze alleen al zien dat er andere onder zitten.

De regel wat niet weet wat niet deert gaat voor 99% op. Die ene procent tja dat is het risico wat je zelf zal moeten willen nemen.

Het vreemd is wel dat ze ooit de Eibach verlaging als optie op de prijslijsten hadden staan :-) . Omtrent de xenon. dit is geen probleem met verlagen zolang je zorgt dat de armpjes goed terug worden gezet van de regelaars. Doe je dit niet dan krijg je wat @B.Stuurder vermeld heeft.

kosten bij mij zijn € 399 incl alles

innocenti

Forumguru
Ik heb ook mijn dealer aan Antera gekoppeld voor de bestelling. Als het goed is hebben ze afgelopen dagen Eibach veren besteld voor een Combi 1,4TSI DSG. Met dank aan dit topic.

Daarnaast is het niet aanbieden van verlagingsveren vanuit Skoda een NL actie. In oa Zwitserland kan of kon je in de optielijst gewoon een verlaagd onderstel aanvinken.

Miez1

Forumguru
Ik geloof dat de combi met 18" wel oké is en ik niet in een stuiterbal terecht kom want zoals ik al aangaf...ik wil nog wel comfortabel kunnen genieten.

@JvE67, de banden zijn platter dan jouw eerdere 16" velgen dus daar lever je al iets aan comfort in. Daarnaast blijft het een subjectief verhaal, comfort heeft voor iedereen een eigen definitie (for the record, ik reed op 19" met een schroefset en vond het comfort nog steeds prima) Verder adviseer ik @Antera, hij de autoriteit op dit gebied.

Bovenaan Onderaan