MaRco2
Forumguru
Mijn Octi heeft nu zo'n 60.000 km gereden op een Eibach Pro Verlagingsset icm 18" lichtmetaal. Nu had ik twee maanden geleden een repeterend tikkend geluid in de voortrein op het moment dat ik het stuur maximaal naar links en rechts draaide. De dealer heeft in eerste instantie vastgesteld dat het een kapotte veerlager rechts betrof. Deze onder garantie vervangen, maar het getik bleef. Vervolgens de veerlager links vervangen. Getik werd minder, maar bleef. Tenslotte is de gehele stuurkolom vervangen. Het getik was daarna een paar weken weg, maar is recentelijk weer terug gekomen. De dealer legt de oorzaak nu bij de verlaging icm de 18" velgen. Hoe kijken jullie hier tegenaan? Zijn er meer Octi-bezitters die hier last van hebben (gehad)?
Nergens last van, rij inmiddels bijna 100.000 km sinds de Eibachs gemonteerd zijn.
Gaat even niet zo hard... voorheen 50-60.000 km per jaar met de Octavia, dit jaar nog maar net 6.000 km gereden.
Tja, met een extra werkpaard (die overigens het verschil lang niet compenseert) en regelmatig wat andere auto's (verkoop) om mee te nemen, scheelt het nogal.
Blijft hij langer goed en kan langer blijven (normaal zat ik nu bijna aan de dubbele kms en was druk bezig met een nieuwe).