Pas geleden laten monteren door @Antera, gekeurd (in belgie). Geen enkel probleem.Iemand bekend met het feit dat Octavia's met af fabriek Xenon niet meer zomaar van Eibach voorzien kunnen worden, vanwege een gewijzigde sensor voor de koplampverstelling?
Pas geleden laten monteren door @Antera, gekeurd (in belgie). Geen enkel probleem.
Verstuurd vanaf mijn SM-G928F met Tapatalk
Iemand bekend met het feit dat Octavia's met af fabriek Xenon niet meer zomaar van Eibach voorzien kunnen worden, vanwege een gewijzigde sensor voor de koplampverstelling?
Iemand bekend met het feit dat Octavia's met af fabriek Xenon niet meer zomaar van Eibach voorzien kunnen worden, vanwege een gewijzigde sensor voor de koplampverstelling?
Ik lees hier allemaal positieve berichten over alleen veren. Wat is dan het voordeel van een schroefset (behalve soms de mogelijkheid om de hoogte aan te passen)? Gaat een schroefset langer mee omdat de dempers en veren op elkaar afgestemd zijn?
Als je het topic verder doorleest kom je de reden wel tegen waarom de dealer het niet meer mag bij auto's met xenon. Maar kan je dit wel een keer vertellen. Ze zijn bang geworden omdat er ergens en monteur niet wist hoe hij de hoogteregeling terug moest monteren waarna het asje krom is geraakt. En dit door onjuiste montage. Iedereen hier op het forum met eibach mag onder zijn auto duiken en kijken naar de hoogteregelaar. ( weet dat er nu diverse het gaan doen) en oordeel zelf. De dealer hier verlaagt ze nog wel amar besteld de veren bij mij.
En anders kom je gezellig naar mij ben je goedkoper uit ook nog :-)
Sorry dat ik even een oud berichtje terug citeer, maar dat puntje van de spacers klopt niet echt meer. Via een boardsponsor van een ander forum te weten gekomen dat KW(denk ik) spacers heeft mét goca-attesten. Kan je deze wettelijk monteren zonder problemen voor de keuring.Zoals beloofd hierbij het vervolg van de keuring voor verlaging in België .
Deze morgen om 7u in het keuringsstation van Brasschaat/Sint Job op afspraak ter keuring langs geweest. Benodigde documenten correct ingevuld en bij hebben:
- GOCA attest (bij installatie te bevragen)
- Montageattest
- Gelijkvormigheidsattest
- Inschrijvingsbewijs
Je begint eerst met de reguliere keuring (alsof je met een auto van minstens 4 jaar oud naar de controle gaat).
Daarna wordt de uitlijning volledig nagemeten. Dit neemt een klein half uurtje in beslag.
Er wordt blijkbaar niet meer over een balkje gereden.
En tenslotte betalen: 104€
Verdict: alles is in orde en goedgekeurd .
Enige wat bijgesteld moet worden, zijn de lichten. Deze staan op hun maximum door de verlaging dus moeten ze iets lager schijnen.
Nog enkele bijkomende tips waar ik in het verleden naar gezocht heb, maar geen antwoord op vond:
- Verlagingen tot 3cm geven geen problemen, mits bovenstaande goed voorbereid is.
- Wanneer je graag ziet dat de velgen bijna gelijk komen met de rand van de wielkappen, kan je best niet voor spacers kiezen. Deze zijn wettelijk verboden (B). Ik heb nu geopteerd met 7.5J velgen en ET35. Deze combinatie van breedte met einpresstiefe geven hetzelfde effect en is volledig wettelijk in orde. Ook 8J en ET42/45 zou dit zelfde effect hebben, maar dit heb ik maar van horen zeggen. Kies voor deze optie en je zit niet met het gedoe van spacers verwijderen als je naar de controle gaat .
Na de keuring en als je in orde bent moet je pas na de wagenleeftijd van 4 jaar terug naar de keuring, tenzij je een trekhaak hebt, dan is het blijkbaar jaarlijks terug laten controleren.
Tot zover mijn relaas
Doe er je voordeel mee
Idd gaat over dit topic :-)http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=47531.0 had ik het ook gezien maar hoe en wat met Goca weet ik ook niet helaas
Blijkbaar biedt PSG ze aan met goca-attest en dus wel wettelijk. Al de rest is idd verboden.Op de keuring in Alken (B) werd mij gezegd is !Verboden! Om spacers te monteren. Per direct afkeur. Van de keurmeester himself.
Verstuurd vanaf mijn SM-G928F met Tapatalk
Die keurmeesters weten op gebied van "tuning" ook niet alles. Mijn broer heeft met zijn vorige wagens redelijk wat veranderingen gedaan. Heeft ook veel moeten uitleggen.Nee, geen enkele is toegestaan werd mij medegedeeld. Maar ik had een zeer nauwkeurige keurmeester voor de geometrie. Allicht kun je het proberen. Ik hoef ze niet, maar das eigen keus.
Verstuurd vanaf mijn SM-G928F met Tapatalk