Eibach verlagingsveren Octavia (Combi) ?

B.Stuurder

Forumguru
Pas geleden laten monteren door @Antera, gekeurd (in belgie). Geen enkel probleem.

Verstuurd vanaf mijn SM-G928F met Tapatalk

Ik heb echt begrepen dat auto's die nu besteld worden met Xenon, niet meer voorzien kunnen worden van Eibach veren, in zoverre, bestellen op typenummer gaat niet. Door een aanpassing in de bevestiging van de sensor die de stand van de auto meet, waar de lampen dan weer op worden gesteld, kan toch zonder problemen met de verlaging worden gereden.
 

DannyG

Forumguru
Iemand bekend met het feit dat Octavia's met af fabriek Xenon niet meer zomaar van Eibach voorzien kunnen worden, vanwege een gewijzigde sensor voor de koplampverstelling?


Eerder in deze zelfde thread is het "probleem" van Xenon icm Eibach ook al aan bod gekomen en het blijkt geen probleem te zijn maar eerder onwetendheid langs de zijde van sommige dealers. Je moet maar eens lezen in de buurt van dit ankerpunt http://www.skodaforum.nl/forum/i/wa...iii-combi-geleverd.19358/page-462#post-578998

En anders even op het forum zoeken met de termen "Xenon Eibach" en dan vind je er ook genoeg over :jaja:
 

s-line

Forumguru
De dealers zitten vaak niet op dit soort dingen te wachten. Het is gewoon niet hun werkterrein,auto's verlagen. Hun zijn meer van de "gewone" reparatie's, daar hebben ze tegenwoordig al hun handen aan vol zeg maar..
 
Laatst bewerkt:

B.Stuurder

Forumguru
@s-line Bij 1 van de dealers had ik wel dat idee ja. Gewoon je auto standaard afnemen en verder je bek houden. Opties tegen belachelijke prijzen en zo. Daarom heb ik meerdere dealers over heel Nederland offertes laten maken. ;)
 

Antera

Donateur
Iemand bekend met het feit dat Octavia's met af fabriek Xenon niet meer zomaar van Eibach voorzien kunnen worden, vanwege een gewijzigde sensor voor de koplampverstelling?


Als je het topic verder doorleest kom je de reden wel tegen waarom de dealer het niet meer mag bij auto's met xenon. Maar kan je dit wel een keer vertellen. Ze zijn bang geworden omdat er ergens en monteur niet wist hoe hij de hoogteregeling terug moest monteren waarna het asje krom is geraakt. En dit door onjuiste montage. Iedereen hier op het forum met eibach mag onder zijn auto duiken en kijken naar de hoogteregelaar. ( weet dat er nu diverse het gaan doen) en oordeel zelf. De dealer hier verlaagt ze nog wel amar besteld de veren bij mij.

En anders kom je gezellig naar mij ben je goedkoper uit ook nog :-)
 

Antera

Donateur
Ik lees hier allemaal positieve berichten over alleen veren. Wat is dan het voordeel van een schroefset (behalve soms de mogelijkheid om de hoogte aan te passen)? Gaat een schroefset langer mee omdat de dempers en veren op elkaar afgestemd zijn?


voordeel van schroefset is niet meer dat je de hoogte zelf kan instellen. Als je een eigen hoogte wilt dan is dat de oplossing. ben je tevreden met de vaste verlaging is veren op een nieuwe auto prima maar hoe ouder de dempers zijn voor je gaat verlagen hoe meer kans op lekkage maar meer ook niet
 

B.Stuurder

Forumguru
Als je het topic verder doorleest kom je de reden wel tegen waarom de dealer het niet meer mag bij auto's met xenon. Maar kan je dit wel een keer vertellen. Ze zijn bang geworden omdat er ergens en monteur niet wist hoe hij de hoogteregeling terug moest monteren waarna het asje krom is geraakt. En dit door onjuiste montage. Iedereen hier op het forum met eibach mag onder zijn auto duiken en kijken naar de hoogteregelaar. ( weet dat er nu diverse het gaan doen) en oordeel zelf. De dealer hier verlaagt ze nog wel amar besteld de veren bij mij.

En anders kom je gezellig naar mij ben je goedkoper uit ook nog :-)

( weet dat er nu diverse het gaan doen) :maakmegek:

@Antera ik zou het je graag gunnen, maar het moet ineens in het leasecontract. Ik zal wel de dealer wijzen op de mogelijkheid om het door jou te laten doen. Mocht hij er problemen mee hebben, dan heeft hij een uitweg, want ik heb al gezegd dat hij een probleem heeft als de auto niet verlaagd wordt, bij het gunnen van de order.
Ik zal hem ook jouw uitleg vertellen. Ze moeten sowieso sleutelen aan de auto voor aflevering.
 

B.Stuurder

Forumguru
@Antera Ik kom sowieso nog wel even langs voor wat mods denk ik. Een aantal dingen zijn wel handig, ik heb alleen nog niet duidelijk wat alles betekent en/of doet. Maar dat wordt sowieso volgend jaar pas.
 

leon-cupra

Forumguru
Zoals beloofd hierbij het vervolg van de keuring voor verlaging in België :angel:.

Deze morgen om 7u in het keuringsstation van Brasschaat/Sint Job op afspraak ter keuring langs geweest. Benodigde documenten correct ingevuld en bij hebben:
- GOCA attest (bij installatie te bevragen)
- Montageattest
- Gelijkvormigheidsattest
- Inschrijvingsbewijs

Je begint eerst met de reguliere keuring (alsof je met een auto van minstens 4 jaar oud naar de controle gaat).
Daarna wordt de uitlijning volledig nagemeten. Dit neemt een klein half uurtje in beslag.
Er wordt blijkbaar niet meer over een balkje gereden.
En tenslotte betalen: 104€ :pieker:
Verdict: alles is in orde en goedgekeurd :yeehaa:.

Enige wat bijgesteld moet worden, zijn de lichten. Deze staan op hun maximum door de verlaging dus moeten ze iets lager schijnen.


Nog enkele bijkomende tips waar ik in het verleden naar gezocht heb, maar geen antwoord op vond:
- Verlagingen tot 3cm geven geen problemen, mits bovenstaande goed voorbereid is.

- Wanneer je graag ziet dat de velgen bijna gelijk komen met de rand van de wielkappen, kan je best niet voor spacers kiezen. Deze zijn wettelijk verboden (B). Ik heb nu geopteerd met 7.5J velgen en ET35. Deze combinatie van breedte met einpresstiefe geven hetzelfde effect en is volledig wettelijk in orde. Ook 8J en ET42/45 zou dit zelfde effect hebben, maar dit heb ik maar van horen zeggen. Kies voor deze optie en je zit niet met het gedoe van spacers verwijderen als je naar de controle gaat ;).

Na de keuring en als je in orde bent moet je pas na de wagenleeftijd van 4 jaar terug naar de keuring, tenzij je een trekhaak hebt, dan is het blijkbaar jaarlijks terug laten controleren.

Tot zover mijn relaas :koffie:

Doe er je voordeel mee ;)
Sorry dat ik even een oud berichtje terug citeer, maar dat puntje van de spacers klopt niet echt meer. Via een boardsponsor van een ander forum te weten gekomen dat KW(denk ik) spacers heeft mét goca-attesten. Kan je deze wettelijk monteren zonder problemen voor de keuring.
Mijn mailtje is ondertussen verstuurd met vraag of ze deze ook hebben voor skoda.
 

anilv26

Senior Member
Op de keuring in Alken (B) werd mij gezegd is !Verboden! Om spacers te monteren. Per direct afkeur. Van de keurmeester himself.

Verstuurd vanaf mijn SM-G928F met Tapatalk
 

leon-cupra

Forumguru
Op de keuring in Alken (B) werd mij gezegd is !Verboden! Om spacers te monteren. Per direct afkeur. Van de keurmeester himself.

Verstuurd vanaf mijn SM-G928F met Tapatalk
Blijkbaar biedt PSG ze aan met goca-attest:pieker: en dus wel wettelijk. Al de rest is idd verboden.
 

anilv26

Senior Member
Nee, geen enkele is toegestaan werd mij medegedeeld. Maar ik had een zeer nauwkeurige keurmeester voor de geometrie. Allicht kun je het proberen. Ik hoef ze niet, maar das eigen keus.

Verstuurd vanaf mijn SM-G928F met Tapatalk
 

leon-cupra

Forumguru
Nee, geen enkele is toegestaan werd mij medegedeeld. Maar ik had een zeer nauwkeurige keurmeester voor de geometrie. Allicht kun je het proberen. Ik hoef ze niet, maar das eigen keus.

Verstuurd vanaf mijn SM-G928F met Tapatalk
Die keurmeesters weten op gebied van "tuning" ook niet alles. Mijn broer heeft met zijn vorige wagens redelijk wat veranderingen gedaan. Heeft ook veel moeten uitleggen.
Maja, denk dit toch te monteren op korte termijn. Vorige eigenaar had dit ook gedaan, de velgen komen daar toch veel mooier mee uit. En voor de keuring, tja op vijf minuten zijn ze ervanonder en voor mij is het toch maar binnen 4 jaar.
 
Bovenaan Onderaan