Eibach verlagingsveren Octavia (Combi) ?

micky

Forumguru
Heb je die set er onder laten zetten omdat je klachten had met het rijden met de caravan en zware belading of puur cosmetisch?
Direct besteld omdat ik in het verleden al klaar was met het doorhangen, dus ik verlaag elke auto die ik bestel. Ik wil niet het hele jaar met hulpveren rijden.
 

Ridley

Forumguru
Mijn Fabia afgeladen vol tijdens de vakantie vorig jaar: kofferbak stampensvol, dakkoffer vol, twee kids achterin (6 en 10) en vrouw voorin:

87ea0babe4e0782f22f2cae73713658a.jpg
 

Rickm

Senior Member
Ik heb er inmiddels ruim 6000 km opzitten met m'n Octavia. De auto is bij de dealer verlaagd met de Eibach 30/30 verlagingsveren.

Ik ben echter nog niet helemaal tevreden. Het voelt een beetje alsof de schokdempers het niet helemaal kunnen bijbenen.
Met name op drempels en bij flinke hobbels op de snelweg deint de auto behoorlijk na, alsof de schokdempers aan vervanging toe zijn.

Iemand anders die deze ervaring ook heeft?
 

DannyG

Forumguru
@Rickm : nadeinen lijkt mij op een niet werkende schokdemper en kan je best zo snel mogelijk laten nakijken.

Ik heb dit vroeger ooit bij één van m'n vorige auto's gehad: had hulpveren laten installeren en daarbij is er iets mis gegaan met de schokdempers waardoor die ook een fel verminderde demping gaven. Als ik over een verkeersdrempel reed, voelde je de wagen vanachter twee tot drie keer door wiegen. Dit is toen nagekeken en onder garantie zijn de achterste schokdempers allebei vervangen.

Als je deze beschrijving herkent in wat jij nadeinen noemt, dan zou ik het zeker laten nakijken.

Succes ermee. Hoop dat het vlug opgelost wordt :jaja:.

Groetjes,

Danny
 

DannyG

Forumguru
Gisteren was de periode van wachten (van eind januari te beginnen) voorbij: set door Mark laten plaatsen. Ziet er even spectaculair uit dan al die andere OIII's die hij onder handen heeft genomen ... alleen véééééél beter ... want deze mocht ik mee naar huis nemen, die anderen niet :laugh:.

Rijgedrag is inderdaad stabieler dan voorheen. In de bochten helt de wagen nog amper over. Grote verrassing is echter wel hoe hij verkeersdrempels neemt. De ene keer lees je dat je problemen mag verwachten, de andere keer niet ... dus eigenlijk weet je niet wat het mag verwachten. Welnu ... alle drempels hier in de buurt kan ik op dezelfde manier blijven nemen als voor de verlaging :thumbsup: (ik ben wel geen rallypiloot).

Ik kan dus alleen maar bevestigen wat tientallen mensen hiervoor ook al beweerd hebben: als je over de verlaging zit te twijfelen? Niet doen. Het is echt de centen waard :jaja:.

En als je er niet uitgeraakt waar je dit het beste kan laten doen? Dan kan ik Mark ( @Antera ) zeker aanbevelen. Voor de Belgen onder ons: hij voorziet je naast het montageattest ook het nodige GOCA-attest voor de keuring én hij maakt je attent waarop je moet letten.

Fotootjes (ook al in een ander rubriek terug te vinden):

Origineel:
:

Situatie voor de verlaging maar wel al met andere velgen en banden:

Situatie na de verlaging door Antera :


En wat het met belading doet, zullen we over een kleine maand kunnen zeggen wanneer we vol beladen naar Frankrijk gaan. Maar zoals Skoda liefhebber het voor mekaar heeft, denk ik niet dat we ons zorgen moeten maken :).


Groetjes,

Danny
 

Der Einser

Forumguru
Waarom?
Omdat het er niet uit ziet zo :nono:
Ze lijken zoooo klein onder die mooie witte O3.
Die verdienen mooie 19" !

Waarom slechts 17" ?
 

DannyG

Forumguru
Waarom?
Omdat het er niet uit ziet zo :nono:
Ze lijken zoooo klein onder die mooie witte O3.
Die verdienen mooie 19" !

Waarom slechts 17" ?


Eenvoudig: omdat smaken verschillen :). Jij ziet waarschijnlijk graag dunne pelletjes van banden terwijl ik toch graag wat meer rubber zie ... zo simpel als dat. Ik had net zo goed een 18" of 19" kunnen kiezen ... qua prijs kwam dit niet zo veel duurder uit ... maar dat was dus niet onze keuze.

Het leven kan soms simpel zijn :dankje:

:) Groetjes,

Danny
 

DannyG

Forumguru
@DannyG hoe gaat het in zijn werk hier in België? Moet je met die papieren dan een herkeuring gaan doen in een bepaald centrum?

Inderdaad, zoals Anilv zegt moet je laten herkeuren specifiek voor verlaging. Dat doen ze niet in ieder keuringscentra. Als je ten noorden van Antwerpen woont, kan je terecht in Brasschaat/Sint Job.

Zorg wel dat je een montageattest én een specifiek GOCA-attest van de plaatser krijgt. Anders geraak je nooit door de keuring.

Meer hierover in een topic dat Joske op het forum heeft geplaatst. Is erg nuttig.
http://www.skodaforum.nl/forum/i/keuring-na-verlaging-belgië-dos-and-donts.26252/

Binnenkort ga ik naar de keuring en zal dan wel laten weten hoe het gegaan is, als er interesse voor is.

Groetjes,

Danny
 
Laatst bewerkt:

dieselslurper

Senior Member
Ik heb er inmiddels ruim 6000 km opzitten met m'n Octavia. De auto is bij de dealer verlaagd met de Eibach 30/30 verlagingsveren.

Ik ben echter nog niet helemaal tevreden. Het voelt een beetje alsof de schokdempers het niet helemaal kunnen bijbenen.
Met name op drempels en bij flinke hobbels op de snelweg deint de auto behoorlijk na, alsof de schokdempers aan vervanging toe zijn.

Iemand anders die deze ervaring ook heeft?

Jep, ook hier deint de auto behoorlijk na, maar dan een 1.6 TDI DSG met dezelfde km-stand. Heb de doos met de originele veren nog op zolder liggen, wil nog steeds de veernummers checken of ze wel kloppen, maar komt er niet van.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Waarom?
Omdat het er niet uit ziet zo

Wellicht had dit beter wat anders gefraseerd kunnen worden, in de trant van: ik vind dat....enz
Dat kan natuurlijk. Nu is het net of dat een vaststaand feit is, quod non. Lang niet iedereen is aanhanger van de "hoe groter hoe mooier" filosofie. Dat blijkt maar weer
 
Bovenaan Onderaan