Eibach verlagingsveren Octavia (Combi) ?

Gaat de onderstaande combinatie lekker werken op de O3 combi (1.2TSi DSG-7)?

> 18" Mak Ringe Ice Black (5x112, ET50) Goodyear Eagle F1 (Asymmetric) 3 - 225/40/18 92Y
> Eibach 30/30 set

SileX

Senior Member
30 a 35mm zakt deze daarnaast doe ik voor 375 de auto ( o3/s3) verlagen en word hij uitgelijnt. En daarnaast mag je er nog op wachten ook onder genot van een bakkie koffie

Hoe zit het met afstellen van de xenon verlichting ?
Mijn Octa wordt week 7 geleverd - even kijken hoe 'hoog' hij staat en of verlaging nodig is.

Ik heb wel 2 kleine kinderen op de achterbank, wil niet comfort inleveren; kan dat ook ? (staat op 18")

Antera

Donateur
De hoogte sensoren op de auto stellen zich af als hij lager komt te staan. Dit gaat vanzelf hoef je niks aan aan te passen. Mocht het dan toch niet naar je zin zijn dan zal je ze hoger kunnen laten stellen. Kwa comfort lever je altijd wel iets in. Als je verlaagt word de veerweg verkort .

Eibach is progressief en iets stugger dan standaard maar zonder hard te worden. Dat is de ervaringn die ik ermee heb

Brains75

Actief lid
Ik zit een beetje met zelfde "comfort" dilemma. Toch denk ik dat het deze keer ga proberen. Ik rijd eerst eens 5 tot 10.000km en beslis dan uhhh ik bedoel neem dan contact op met Antera

Oke, 375 om hem te laten verlagen, all in, hoe zit dit verhaal voor een leaseauto? mag dit zomaar?
hoe lang duurt zo'n ombouw Antera?

JEGTA

Lid
Inmiddels ruim een maand ervaring met de Eibach veren.

+ wegligging in bochten is flink verbeterd
+ lager = mooier
+ comfort op goed wegen (snelweg) prima
- comfort op hobbelige wegen toch wat 'stoterig' geworden (als de auto dieper in veert, worden de progressieve veren automatisch stugger)
- combi met de standaard dempers voelt niet optimaal, net alsof de dempers de veren niet kunnen bijbenen

De pluspunten wegen m.i. zeker op tegen de nadelen. Wel wat vaker misselijke kids op de achterbank de laatste tijd maar dat kan ook komen omdat ik vlotter ben gaan rijden ;)

Bovenaan Onderaan