Eibach verlagingsveren Octavia (Combi) ?

Wildor

Actief lid
@Wildor,

Bedankt voor je duidelijke toelichting.
Ik ga volgende week toch eerst nog eens met de dealert op de mat.
Als hij MAD-veren wel als alternatief zou kunnen / willen aanbieden zonder restricties, dan heb ik idd een duidelijke troef in handen.:thumbsup:
Mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar Eibach, maar dan mag hij uitleggen waarom het één wel kan en het ander niet.

Het liefst wil ik de LM er nog even buiten laten en er eerst met de dealert uit komen....
Ik heb mij met het ondertekenen van het leasecontract accoord verklaard met de voorwaardes.
Door het eventueel (later) laten uitvoeren in 076, neem ik wel een risico....

Graag gedaan, en succes bij de dealert ;)
 

XX_Alexander_XX

Actief lid
Vandaag langs Mark @Antera geweest om de door de dealer verkeerd gekozen en aangebrachte Eibach verenset te vervangen naar de juiste verenset. Ik heb het ook meteen laten uitlijnen.

De voor mij slecht stuiterend gedrag en vage rijeigenschappen in de bochten zijn nu verdwenen en het rijd nu zoals een auto moet rijden. Ik ben weer blij! :thumbsup:
 

Wildor

Actief lid
Gewoon even nieuwsgierig, je had Eibach af dealer besteld, en zij hebben de verkeerde veren gemonteerd?
Of hebben ze veren verkeerd gemonteerd?

Heb je tips waar ik op moet letten als mijn auto door de dealer wordt afgeleverd?
 

XX_Alexander_XX

Actief lid
Even vanaf het begin :)

Ik heb bij het bestellen van mijn nieuwe (lease) auto meteen Eibach veren laten monteren door de dealer. Ik heb de dealer nog vantevoren gewaarschuwd dat er vaak verkeerde veren worden gemonteerd en dat ze goed moesten kijken naar de aslasten etc. De dealer gaf aan dat het helemaal goed zou komen. Nou bij aflevering bleek dus mooi dat er toch verkeerde Eibach set eronder is gezet. :sterretjes::banghead:

Ik heb met de dealer toen overeengekomen dat ik de set graag door Antera wilde laten vervangen en dat is vandaag gebeurd.

Tips....... klinkt flauw maar wil je 100% zekerheid zou ik vragen of de dealer kontakt wilt opnemen met @Antera om de Eibachs te regelen en te monteren..

Bij mij stond de auto achter hoger op de poten dan voor en de rij-eigenschappen waren slecht. Ik vraag me ook af of ze de auto bij de dealer hadden uitgelijnt want er zat behoorlijk toe out op de voorwielen wat ik vandaag bij de uitlijner te horen kreeg.
 
Laatst bewerkt:

Wildor

Actief lid
Ik heb inzicht gehad in de interne communicatie van mijn dealer met de werkplaats. Hier werd direct door de monteurs genoemd dat voor de Combi de aslasten gecontroleerd moesten worden i.c.m. Eibach. Hierna is de juiste verenset doorgeven en geoffreerd. Ik zal tegen de dealer zeggen dat er extra aandacht aan besteed moet worden om problemen te voorkomen. Dan heb ik er alles aan gedaan :D

Mochten er dan nog problemen opduiken, dan weet ik hem te vinden. Ergens eind feb/begin maart.

Dank voor delen van de bevindingen! :bloemen:
 

oct@3C

Lid
@Wildor
Van de week nog bij mijn leverende dealer langs geweest om de restrictie op het leveren en monteren van een verlagingsset icm xenon te bespreken, echter het antwoord is en blijft negatief.
Er staat op dit moment vanuit PON blijkbaar een hold op elke verlagingsset, dus niet alleen de Eibach......

Ik zou het voor de zekerheid toch nog navragen, of deze echt wel geleverd en gemonteerd worden door jouw dealer...
 

Antera

Donateur
Er zijn enkele dealer bang voor Pon maar ook genoeg deales die weten dat er niks aan de hand is met verlagen. er is btw geen enkele garantie dat de juiste set eronder gaat al dan niet de contacten met de werkplaats enz. Wat ze door pon aangeleverd krijgen word klakkeloos gemonteerd en niet gekeken of het echt wel de juiste zijn.

Hoop dat het bij jouw wel goed gaat.

@XX_Alexander_XX als er zoveel afwijking was met de uitlijning lijkt het er idd op dat die niet eens uitgelijnt is. Hoor wel vaker dat men zegt dat dat niet hoeft maar goed.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ed13

Wildor

Actief lid
Het is allemaal wat.. Mijn dealer meldde eerst dat het niet kan i.v.m. Xenon verlichting. Dit staat zo in het portaal van PON. Inmiddels is hij goed geïnformeerd en gaat gewoon Eibach's leveren, hij is dus niet bang voor PON anders had hij wel voet bij stuk gehouden. Ik zal rond de oplevering een herinnering sturen dat hij moet letten op het volgende:

1. Juiste veren conform specificaties voor O3 1.6 TDi Combi - i.v.m. de juiste aslasten
2. Correcte montage en controle verlichting
3. Uitlijnen na montage

Pas als de auto er is zullen wij het weten.
 

Antera

Donateur
12375998_945189415551387_628244221509882980_n.jpg
 
Nou ziet er weer mooi uit, ben ook nog niet helemaal uit mijn veren (ook Eibach), maar rammeltje (hier al besproken?). Maar ik vindt de mijne vrij diep staan voor, en blijft wat weinig veerweg over.

Wat is nu bij deze wagen de afstand van hart wiel rand spatbord.
(bij mij 38,5 cm, laatst stond ik naast een standaard greenline, en kwam ik op 33,5 cm).

Bovenstaand zou dan 36,5 cm kunnen zijn? Als we toch aan het meten zijn graag achter ook eens opgeven.
 

oct@3C

Lid
Vandaag is er een verrassende wending gekomen in "mijn" Eibach probleem.
Gisteren werd ik gebeld door een PON-medewerker n.a.v. een mail welke ik vorige week had gestuurd.
Ik had in de mail verzocht om een duidelijke verklaring van PON, waarom de combi xenon/verlagingsset niet meer mogelijk zou zijn.
Uiteindelijk werd mij verteld dat het nog wel mogelijk was, maar dat de combinatie een licht verhoogd risico zou vormen op schade aan o.a. de sensor voor de automatische hoogteregeling.
Als de LM schriftelijk accoord zou geven op de verlagingsset, waarbij zij wel rekening moesten houden met het eventueel niet onder garantie vallen van schade die duidelijk herleidbaar zou kunnen zijn aan de verlaging, kan er gewoon overgegaan worden tot levering en montage.
Op mijn verzoek heeft de PON-medewerker hiervoor zelf contact opgenomen met de LM.
Vandaag een telefoontje van PON, de LM is gewoon accoord gegaan en op maandag 4 januari 2016 kan ik mijn O3C met Eibach ophalen bij de dealer :tegek:.
Het blijft dus een raar verhaal ........

Nu alleen nog fingers crossed dat ze wel de juiste set monteren :fool:
 

yesRS@

Forumguru
Gisteren is het er eindelijk van gekomen,
Set eibach pro kit gemonteerd.
Voor de veiligheid sensoren AFS losgemaakt van draagarmen en nadien terug vastgemaakt.
Weet er iemand of je een storingsmelding krijgt wanneer de AFS in noodpositie zou staan ?
 

Bijlagen

  • WP_20151217_09_34_31_Pro.jpg
    WP_20151217_09_34_31_Pro.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 161
  • WP_20151217_13_03_12_Pro.jpg
    WP_20151217_13_03_12_Pro.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 157
  • WP_20151217_16_23_05_Pro.jpg
    WP_20151217_16_23_05_Pro.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 169
  • WP_20151218_09_34_33_Pro.jpg
    WP_20151218_09_34_33_Pro.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 173
Ziet er goed uit, kan jij ook eens meten? zie paar posts terug.

En een foto van recht van de zijkant (wielkasthoogte). denk dat mijn we laag staat.
 
Bovenaan Onderaan