Eibach verlagingsveren Octavia (Combi) ?

micky

Forumguru
de omtrek is gelijk, dus de ruimte tussen het loopvlak en de spatbord-rand zou gelijk moeten zijn, optisch lijkt 18" natuurlijk wel lager..

heusinkveldb

Forumguru
Auto op vlakke ondergrond.
Voor 34cm en achter 35cm
Het is een combi en ik heb gemeten vanaf center wielnaaf tot rand wielkuip.
Achter dus iets hoger, maar dat is volgens mij standaard ook zo. Auto was onbeladen.

Laatst bewerkt:

oct@3C

Lid
zojuist een telefoontje van de dealer.....

auto komt elk moment binnen en wordt afgeleverd op 04.01.2016.

nu schijnt er vanuit PON geen accoord meer te worden gegeven op een eibach verlagingsset icm xenon, omdat het kastje / de sensoren voor de hoogtregeling zouden sneuvelen bij het inveren ......

@Antera kan jij daar wat van zeggen ?

CDK

Forumguru
@oct@3C, daar heeft @Antera al over geschreven :jaja:

Het is een onzin verhaal van Pon :jaja:

Wat een onzin weer. De auto is prima te verlagen met AFS. Dit geeft gen problemen of fouten op het systeem aangezien de sensoren nog steeds binnen de marge's blijven eventueel moeten de koplampen nog iets omhoog gesteld worden maar op zich valt dit ook wel mee aangezien de auto denkt dat die beladen is en de koplampen als op de juiste hoogte gezet heeft

Ed13

Ex-lid
Dan zouden deze ook kapot moeten gaan bij de standaard veren als de wagen helemaal in zou veren ben het helemaal met Corné eens .

• Leuk
Waarderingen: CDK

oct@3C

Lid
@Corné de Kluijver / @Ed13 ,
bedankt voor de reacties.

Ben het ook met jullie eens, maar feit blijft dat de dealer de eibachs niet meer mag plaatsen indien de auto is voorzien van xenon.

Wordt nu teruggekoppeld aan LM :mad:
Hoplijk kan ik toch verlaagd gaan rijden ipv tractorniveau :nono:

CDK

Forumguru
@Ridley +1, gewoon zelf ff met @Antera contact opnemen en buiten de LM om regelen. Desnoods voor inleveren weer wisselen met OEM veren en hier in de bazaar verkopen. Ik weet bijna zeker dat je dan per saldo nog goedkoper rijdt als dat je maandelijks er voor moet aftikken ;)

B@s0302

Senior Member
Begin 2016 toch ook maar eens een retourtje Breda plannen ;) Heb afgelopen week met een Golf R-Line gereden als vervangende auto en vind mn O3 ineens veel te week.. Nadeel aan Eibach via de lease is dat ze gezien worden als accessoire door de LM en dus tot 0,- afgeschreven worden; concreet betaal je ze volledig gedurende de looptijd van het contract.

micky

Forumguru
@B@s0302, ze hebben voor mij zelfs de naam aangepast op de offerte naar "sportonderstel" de kostprijs per maand was gelijk aan een net zo dure andere optie

B@s0302

Senior Member
Dan is ie beoordeeld als fabrieksoptie.. Een schuifdak van 2000eu kost bijvoorbeeld gewoon 40eu per maand.. Oftewel goed voor de bijtelling maar heeft wel gevolg voor je leasetermijn ( En nee werk niet bij een LM.. ;) )

micky

Forumguru
Die bijtelling maakt me niet uit, maar het lijkt erop dat de ene leasemij opties dus anders berekend dan de andere.

Bovenaan Onderaan