Eibach verlagingsveren Octavia (Combi) ?

JEGTA

Lid
Reactie van Eibach binnen:

----------------------------------------------------------

Thank you for your inquriy.

Regarding your question:

E10-79-010-03-22 is enbaled for Hatchback and Station wagon. See below on the Screenshot

If there is any further quesation feel free to ask.


1



Mit freundlichen Grüßen | Best regards


Heinrich Eibach GmbH | Am Lennedamm 1 | D-57413 Finnentrop

T + 49 27 21 . 511 - 342 | F + 49 27 21 . 511 - 49 - 101

sales@eibach.de

eibach.com

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Conclusie: in dit geval zit er verschil in aslast tussen de versie met torsi-as (1030 kg achter) en de versie met onafhankelijke wielophanging (1075kg achter). De Octavia hatchback met 1.2 TSI krijgt achter dezelfde veren als de combi, de Golf Variant, de Golf Sportsvan en de Leon Station.

upload_2015-11-16_9-19-9.png
 

JEGTA

Lid
Zo, de Eibach veren zitten er onder:

IMG_20151124_090119.jpg

Eerste indruk: veel strakkere wegligging met behoud van voldoende comfort dus missie geslaagd!!

Valt me wel op dat de auto minder gezakt is dan verwacht (slechts 1 a 2 cm ipv de 'beloofde' 3 a 4 cm). En dat hij voor nog steeds iets hoger staat dan achter. En tot slot dat er een klein verschil tussen links en rechts achter is (0,5 cm).

Zullen de veren nog verder inzakken / nog moeten 'zetten'? En zou het kunnen dat de Greentech Active uitvoering al iets verlaagd was/is?

Overigens had ik voor montage ook verschil tussen links en rechts en stond de voorkant ook al iets hoger.

PS ik vind wieldoppen heel erg mooi :nono:
 

JEGTA

Lid
PS hier nog een foto van voor de verlaging toen de auto net nieuw was (juli van dit jaar, helaas niet van de zijkant):

IMG-20150717-WA0011.jpeg
 

JEGTA

Lid
Ja, scheelt wel maar vooral bij het rijden :-)

Heb achteraf toch spijt dat ik niet naar @Antera ben gegaan voor de verlaging. Dan had ik iig uit kunnen sluiten dat het niet aan een verkeerde montage ligt.

Was vorige week bij de banden boer voor de winterbanden. Viel me toen op dat aan de achterzijde de onderste veerschotels niet horizontaal staan. En dat links en rechts het draadeinde op een andere plek zat (90 graden verschil). Wat het hoogte verschil tussen links en rechts zou kunnen verklaren?

Overigens moet ik nog uit laten lijnen maar kan me niet voorstellen dat dat invloed heeft op de hoogte.
 

Antera

Donateur
www.facebook.com/tuningcenterlowering

daar staan afbeeldingen genoeg van O3 verlaagt. Kijk en vergelijk. Ik kan zo niet oordelen in ieder geval. DE verlaging zakt zeker gen cm verder in door ermee te rijden. Wel moet voor het uitlijnen ene stukje gereden worden om de boel te laten zakken maar dat is na 5km al gebeurd.

10155973_634923796577952_2357889996556158515_n.jpg


1461472_631531573583841_2390593296552806340_n.jpg
 

micky

Forumguru
En daar is de dealer weer die het afraad en weer met een andere reden. Ze durven het niet meer aan omdat er heel vaak de verkeerde word gemonteerd. Maar de sets zijn altijd ietsjes stugger dan de standaard vering maar zeker niet hard. Als dat zo zou zijn dan zouden alle 100+ verlaagde O3's door mij vast wel iemand zijn geweest die zich daarover zou beklaagd hebben.

Ik denk dat je vrees te groot is. Daarnaast zeg ik altijd. Als de auto fabrieksaf erop geleverd was geweest dan wist je niet beter.

Maar goed het gevoel is voor ieder anders en een goed advies is om eens in een )3 te rijden of mee te rijden met een Eibach set

je kunt rustig stellen dat een Octavia met Eibach nog altijd zachter veert dan een standaard Audi A4.
 

micky

Forumguru
Zo, de Eibach veren zitten er onder:

Bekijk bijlage 44007

Eerste indruk: veel strakkere wegligging met behoud van voldoende comfort dus missie geslaagd!!

Valt me wel op dat de auto minder gezakt is dan verwacht (slechts 1 a 2 cm ipv de 'beloofde' 3 a 4 cm). En dat hij voor nog steeds iets hoger staat dan achter. En tot slot dat er een klein verschil tussen links en rechts achter is (0,5 cm).

Zullen de veren nog verder inzakken / nog moeten 'zetten'? En zou het kunnen dat de Greentech Active uitvoering al iets verlaagd was/is?

Overigens had ik voor montage ook verschil tussen links en rechts en stond de voorkant ook al iets hoger.

PS ik vind wieldoppen heel erg mooi :nono:
hier klopt iets niet hoor, hij is veel te hoog.....

zo was hij bij mij nieuw bij aflevering, de volgende foto is na ongeveer 1 jaar niet heel duidelijk door slechte lichtinval, maar een betere heb ik niet helaas, hij zakt wel wat verder in hoor dan nieuw bij aflevering, dat heb ik bij al mijn Eibach's nog gehad. IMG_4313.JPG IMG_4427.jpeg
 

micky

Forumguru
@micky Wauw wat een mooie uitvoering heb jij!

PS voor lijkt bij jou ook iets meer speling te hebben dan achter? Of optisch bedrog?
Dankje, hij is ongeveer full option, op 230 volt en ene paar kleine dingen na :) hij staat voor en achter gelijk, normaal, je bedoelt waarschijnlijk de 2de foto, daar ligt wel iets in de kofferbak, alhoewel niet veel :)
 
Bovenaan Onderaan