Eibach verlagingsveren Octavia (Combi) ?

XX_Alexander_XX

Actief lid
Ik heb geen contact met de dealer gehad behalve voor de aflevering (en zelfs dat was een externe transporteur). De LM is in dit geval mijn eerste contact.

Antera

Donateur
Ik gaat dit even ophelderen en let maar op hier kunnen ze niet onderuit.

Dit zijn de mogelijke sets op de auto:

http://web2.carparts-cat.com/defaul...7CD066B166BA42028AC10840499163F2241001&12=130

2 sets:

Multilink as E10-79-010-01-22 met maximaal vooraslast 985KG en achteraslast 1075KG met de volgende veernummers:

Voorzijde: F11-15-021-01-VA
Achteras: F11-15-007-15-HA

================================================

Torsie as
E10-79-010-03-22 met maximaal vooraslast 985KG en achteraslast 1075KG met de volgende veernummers:

Voorzijde F11-15-021-01-VA
Achterzijde: F11-70-012-01- HA

================================================

De set die jij eronder hebt zitten is de E10-79-010-02-22. deze set is voor auto's met een Multilink achteras en met een aslast tussen de 985KG en de 1075 KG

Veernummers van de E10-79-010-02-22 zijn als volgt:

Voorzijde: F11-15-021-02-22-VA
Achterzijde: F11-15-007-15-HA

Veernummers kan je zelf aflezen op de veren

Aslasten van de auto volgens het aslastenplaatje zijn:

vooras: 910
Achteras: 940

Conclusie. De set die eronder zit is de verkeerde set. Deze is te zwaar voro de voorzijde waardoor de auto aan de voorzijde te veel tegendruk heeft en daarmee een stuiterig gedrag aan de voorzijde gaat krijgen. Daarnaast zijn de achterveren niet geschikt voor een starre as. De veren voor een starre as zijn anders kwa samenstelling en kwa lengte en ook dit gaat een slecht veercomfort geven op de achteras. In deze hoedanigheid zal de auto gevaarlijk weggedrag kunnen veroorzaken door onjuiste veren op deze auto.

Advies deze sets te verwijderen en een juiste set onder deze auto te monteren.

Mijn naam mag genoemd worden en ze mogen ook mij bellen indien gewenst of de Eibach importeur en laat ze dan ook mijn naam maar gebruiken

ps. succes met de afhandeling meer info mag je altijd bellen of whatsappen

Vandaag de Skoda dealer bezocht en advies ingewonnen m.b.t. de Eibach verlagingset.

Ik vond de Octavia Style Bnsline 1.6 TDi zonder Eibach, tijdens de proefrit, al vrij stevig afgeveerd.

De dealer had zelf de Eibach ervaren als ZEER hard en raadde mij deze accessoire af.

Dit brengt mij natuurlijk sterk aan het twijfelen.

Wie durft het aan om zo kritisch mogelijk zijn/haar ervaringen te delen?

Mototommy

Actief lid
Is inderdaad onzin. Rij er nu meer dan een jaar mee en bevalt heel erg goed. Mn reverentie is BMW met sportonderstel en dan is eibach voor de Skoda octavia echt comfortabel.

CDK

Forumguru
Zelf ervaren is de beste remedie, kennelijk is wat voor de 1 stug is voor de ander acceptabel. Ik ken niemand met het formaat auto Octavia / Superb die klachten heeft over de Eibach veren. Hoe lichter het voertuig des te eerder zal het een stuiterbak worden, maar een Ovtavia zit ruim boven de 1000kg onbeladen, dus don't worry.
Vraag of je met een medeforumlid uit je omgeving een stukje mag meerijden??

CDK

Forumguru
@s-line dubbelpost is verwijderd, kan via tapatalk helaas niet de post zelf verwijderen, daarom deze tekst....

Laatst bewerkt:

s-line

Forumguru
Zelf ervaren is de beste remedie, kennelijk is wat voor de 1 stug is voor de ander acceptabel. Ik ken niemand met het formaat auto Octavia / Superb die klachten heeft over de Eibach veren. Hoe lichter het voertuig des te eerder zal het een stuiterbak worden, maar een Ovtavia zit ruim boven de 1000kg onbeladen, dus don't worry.
Vraag of je met een medeforumlid uit je omgeving een stukje mag meerijden??
Leuk feestje gehad @Corné de Kluijver?:deuk:

• Leuk
Waarderingen: CDK

Harrynak63

Actief lid
Je levert uiteraard een beetje comfort in. Je moet er een beetje aan wennen, maar je leert vanzelf hoe je een drempel neemt hoor.
Ik wil niet anders meer. Stuurt fantastisch en ziet er prachtig uit. Wil nooit meer terug naar de tractorlook en heb inmiddels 30000 km's ervaring met de set.
Laat je niets wijsmaken door de dealer. Die krijgen doorgaans jeuk van alles dat ze niet kennen. En dat ze het niet kennen bewijst de hoeveelheid verkeerd gemonteerde sets.
Niet over twijfelen, niet meer met de dealer over praten en naar Antera gaan. Succes.

Antera

Donateur
De Eibach set is dus niet significant stugger dan de standaard (@Antera)?
Is dit eventueel te onderbouwen?

En daar is de dealer weer die het afraad en weer met een andere reden. Ze durven het niet meer aan omdat er heel vaak de verkeerde word gemonteerd. Maar de sets zijn altijd ietsjes stugger dan de standaard vering maar zeker niet hard. Als dat zo zou zijn dan zouden alle 100+ verlaagde O3's door mij vast wel iemand zijn geweest die zich daarover zou beklaagd hebben.

Ik denk dat je vrees te groot is. Daarnaast zeg ik altijd. Als de auto fabrieksaf erop geleverd was geweest dan wist je niet beter.

Maar goed het gevoel is voor ieder anders en een goed advies is om eens in een )3 te rijden of mee te rijden met een Eibach set

Bovenaan Onderaan