Eibach verlagingsveren Octavia (Combi) ?

Renzo4000

Forumguru
Ik had laatst een leen vw jetta, daar kan ik met gemak en vooral soepel over de drempels heen met 30km hier in de nieuwbouwwijk terwijl met de eibachs max 15 km anders is de kans groot dat de voorkant de grond raakt, daarnaast komen de "klappen" veel harder binnen. Ik vind dat geen probleem, want nogmaals de nadelen wegen niet op tegen de voordelen.

thekawa

Forumguru
Is meer vergelijkbaar aan een seat Leon die zijn vaak ook stuk strakker. De kleine van ons is zowat geboren in de o3 :) nu 1,5 jaar later hoor ik hem nog steeds niet klagen. Nee serieus rijdt gewoon top. Niet te laag voor opritten enzo, das met mn privé auto met schroefset wel anders. Nu van de dealer een nieuwe Fabia met 17" meegekregen maar wat een dweil is dat dan!!

peterrapid

Forumguru
Ik heb Eibach, Multi-link en 20" velgen met heeeeeeel dunne bandjes, is hard maar niet stuiteren, en dochter achteraan klaagt niet hoor. Natuurlijk moet je ze correct opvoeden hé :deuk:, ze houdt nu al van sportieve wagens en wil al een audi R8 als ze 18 is (ze is nu 6jaar). Dus ik heb nog tijd om de nodige fondsen opzij te leggen voor die R8 tweedehandsje :deuk:

Joske

Forumguru
Alleen rijd ik ook wel eens met mijn zoontje van 8 maanden op de achterbank en wil ik niet dat hij zijn Maxi Cosi uit stuitert.
stuiteren? Er gaat echt wel niets gaan stuiteren hoor :)
zegt een vader van 2 kleine kinderen ;)

drempels kan je nog steeds vlot genoeg nemen, even flink remmen nét voor de drempel en loslaten. Dan kan je een drempel makkelijk nemen. In het begin nam ik ze een beetje schuin maar dat is bij een Eibachset echt niet nodig hoor. De gemiddelde BMW staat even laag en die zie ik toch ook geen drempels schrapen.

Snelweg-bocht tegen 100 opdraaien is geen enkel probleem, neus die naar voren duikt bij stevig remmen of omhoog gaat bij optrekken is ook verdwenen.

Ik zou niet anders meer willen :)

deed2k2

Nieuw lid
Dank voor de reacties. Langzaam over drempels moet wel lukken, ben ik ook al gewend van de Golf die ik hiervoor had en er wonen zoveel kinderen in de wijk dat ik wel langzaam wil... ;)
De reactie van @Joske geeft me genoeg onderbouwing om achter de verlaging aan te gaan. Van de LM mag het in ieder geval. :)

Ik werd alleen getriggerd op de vraag door een vriend die klaagde over de hardheid van de vering in een Galf Variant R-Line.

Frenkie

Forumguru
Ik had laatst een leen vw jetta, daar kan ik met gemak en vooral soepel over de drempels heen met 30km hier in de nieuwbouwwijk terwijl met de eibachs max 15 km anders is de kans groot dat de voorkant de grond raakt, daarnaast komen de "klappen" veel harder binnen. Ik vind dat geen probleem, want nogmaals de nadelen wegen niet op tegen de voordelen.
Grappig dat je dit aanhaalt. Ik had tot afgelopen vrijdag een Jetta, en kon daarmee redelijk makkelijk alle drempels in de buurt nemen. Nu met mijn O3 merk ik dat de standaard schokdempers al een stuk stugger zijn dan die van de Jetta. Als het met Eibachs nog erger wordt, zou ik ze wat dat betreft al niet nemen.

Renzo4000

Forumguru
Het was in mijn geval een jetta hybrid, dus wellicht iets anders geveerd maar de 03 is een flink stugger met eibachs. Nogmaals, voor mij geen probleem maar ais je daar niet van houdt zou ik het niet doen.

Antera

Donateur
Let op dat een R-line onderstel en het S-line onderstel stugger zijn dan de Eibach's. Ik hoor klanten alleen maar blij zijn als ze van hun r/s-line onderstel over gaan op een Eibach set. Dit zegt toch ook al heel veel over de standaard sport onderstellen van de VAg groep.

Het is maar net wat je gewent bent en het klopt dat een Hybrid idd toch wel een stukje stugger blijkt te worden dan de andere modellen. Dit heb ik ook moeten ervaren bij een Hybrid die ik verlaagt had. Reden onbekend Daarin tegen op de GTE/Etron enz geen centje pijn heb er zelf ook nog de nodige kmters mee gereden op asfalt en op klinkers en het verbaasde me dat het op deze auto's met hun toch nodige zwaardere aslasten geen centje pijn hadden. Iets stugger zonder hard te zijn

CDK

Forumguru
@Antera, klopt wat je zegt, ik heb met een A6 S-line verlaagd proefgereden voordat ik m'n huidige S2 heb aangeschaft, maar daar knapte ik idd op af. Veel te hard en te stuiterig. :jaja:

XX_Alexander_XX

Actief lid
Over ca. 2 weken wordt mijn auto geleverd. Ik heb de LM gewezen op de aslasten en de vele fouten die ontstaan met verkeerd bestelde veren. De lm heeft contact opgenomen met de dealer en de lm gaf aan dat de dealer de goede set zou aanbrengen. Ben benieuwd.

Troebels

Actief lid
Grappig dat je gedaan hebt. Heb ik toevallig paar weken geleden ook gedaan. De dealer (Rijnwoud) beweerde zelfs info van dit forum te hebben gehaald om deze fout te voorkomen.
Ik ben dus ook heel benieuwd. Voor mij nog max 2weken wachten(hoop ik)

Bovenaan Onderaan