Eibach verlagingsveren Octavia (Combi) ?

SNARFB

Senior Member
Dit is toch een forum waar iedereen vragen kan/mag stellen? Of mogen het alleen vragen zijn waar iemand een boterham mee kan verdienen?
 

EdK

Forumguru
Dit is toch een forum waar iedereen vragen kan/mag stellen? Of mogen het alleen vragen zijn waar iemand een boterham mee kan verdienen?
Denk dat @Corné de Kluijver bedoeld dat @Antera niet het achterste van zijn tong zal laten zien..
Door zijn broodwinning hierin zal hij nooit in detail gaan vertellen wat te doen in deze...
Voor hem heeft het ook jaren geduurd voor hij de expertise heeft opgebouwd die hij nu heeft..

Zelfde als met VCDS, hij laat ons precies weten wat er allemaal mogelijk is met bepaalde type wagens.
Alleen zal hij nooit ( helaas ) hiervan per instelling manuals hier gaan plaatsen...
Dat is aan ons als amateurs om dat op het forum te delen en hier zal hij dan minder blij mee zijn waarschijnlijk...
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

XX_Alexander_XX

Actief lid
Ik nam aan dat informatie (in welke vorm dan ook) gewoon gedeeld werd op dit forum maar na bovenstaande te lezen moet ik constateren dat het anders is dan ik in eerste instantie dacht. Jammer maar helaas, dan zoek ik ergens anders wel verder.:arghh:
 

Spoetnik

Forumguru
Is het handig om Eibach verlagingsveren te plaatsen zonder overleg LM. Wat niet weet wat niet deert. Of kunnen er naderhand problemen over komen?
 

CDK

Forumguru
@Spoetnik, de meeste leaserijders die weten dat de LM niet akkoord gaat of die daardoor boven budget gaan, laten buiten medeweten van de LM de verlagingsveren plaatsen. De 1 laat ze zitten na afloop van de lease termijn, de ander wisselt ze weer om voor de originele veren. Kosten zijn bij @Antera om en nabij 300,- als je het besluit om achteraf te laten doen. Via de LM en dealer ga je al snel richting het dubbele bedrag.
 

Spoetnik

Forumguru
Die 300 euri afschrijven op 4 jaar is niet zo spannend. Maar de LM via werkgever gaan vragen of het mag zie ik niet zitten. Maar wat als je een hoek achter uit de auto rijdt en er moeten de nodige onderdelen vervangen worden. Dan is het verzekeringswerk?? Of is het zo dat als de Eibach veren bij een aanrijding afgeschreven zijn ook de auto kort is.

Overigens is dit ook van toepassing op die VAGCOM aanpassingen. Ik zie inmiddels wel wat interessante zaken voorbij komen. Als je die aanpassingen door gaat voeren kan er dan achteraf shit van komen via een LM?
 

XX_Alexander_XX

Actief lid
Klopt bij de LM is het 600 euro maar dat is als accessoires dus geen bijtelling omdat het achteraf geplaatst wordt. Ik had nog wat marge over dus vandaar de keuze om het via accessoires te doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Michelv.

Forumguru
XX_Alexander_XX als je dit hele topic door zou lezen zou je er zelf achter kunnen komen welke de goede Eibach veren zijn voor jouw auto, is al meerdere malen genoemd namelijk, een en ander hangt af van de aslasten van jouw auto die op een plaatje op de B-stijl staan van je auto.
 

XX_Alexander_XX

Actief lid
Dankje, ik heb het topic al doorgelezen, ik heb de auto nog niet die is net besteld zie bericht hierboven.
Komende week ga ik wel een keer langs bij een dealer om de aslasten te bekijken.
 

Antera

Donateur
Ja ik zie het probleem al aankomen inderdaad. Heb op de Eibach site naar de octavia hatchback 1.4tsi gekeken maar dan staan er twee kits die net iets verschillen tussen de a


Omtrend de duidelijkheid voor de te monteren sets kan ik je wel het een en ander vertellen en is heel simpel.

....01-22 en ....02-22 zijn modellen met een multilink achteras zoals te vinden op oa de RS
....03-22 en ....04-22 zijn modellen met een torsie as

Daarom ook de achteras gewichten. een multilink as is zwaarder

Als jouw auto een torsieas heeft wat ik wel verwacht aangezien je en 1.4TSI hebt heb je afhankelijk van de aslasten 03-22 ( tot 985KG vooraslast) of 04-22 ( tot 1030 vooraslast) nodig.

Dit alles is te vinden op het typeplaatje op de B-style.
 

XX_Alexander_XX

Actief lid
Bedankt!

Toch even gegaan en de 1.4tsi hatchback (ambition ipv Style) heeft op het plaatje:

1. 910
2. 940

Dan zou de set van Eibach met 03-22 vooraslast van 985 en achteraslast 1030 dus goed moeten zijn.

Nu komt het......als ik naar de oude skoda sedan kijk dan zie ik ook veren 30-30 met achteraslasten van 1000kg. Zijn de veerlengtes 30-30 van de verschillende modellen even lang? Zou je veren die bij verschillende modellen staan kunnen combineren om zo dichtbij mogelijk bij de aslasten te komen of wil je dat juist niet en moet er wel een bepaalde marge tussen zitten?

ps:
of ben ik nou het wiel opnieuw aan het uitvinden (zeiken) en moet ik gewoon het setje eibach met 03-22 hebben? :)
 
Laatst bewerkt:

XX_Alexander_XX

Actief lid
Na wat zoekwerk kan ik alleen maar concluderen dat het een zooitje is met nummering op verschillende websites.

Bij Eibach kom ik uit bij E10-79-010-03-22 met veren met aslasten 985 en 1030

http://web2.carparts-cat.com/defaul...7E2C0B12D73849D88723F748AA2744BC279004&12=130

Bij deze website idem op E-10-79-010-03-22 als ik op octavia en 1.4 zoek http://www.lowering.nl/Shop/index.php/skoda/e10-79-010-03-22.html

Als ik op een andere website zoek http://www.promaxx.nl/contents/nl/d258_Skoda_Octavia_vanaf_bj.11.html op skoda sedan 1.4 dan staat er dat ik Eibach E10-15-021-03-22 moet hebben dus een ander nummer maar wel 03-22 erin?! en staat E10-79-010-03-22 (het nummer dat bij Eibach staat bij octavia sedan 1.4) als octavia combi aangegeven?! Bij nader onderzoek staat E10-15-021-03-22 ook bij Volkswagen Golf VII vanaf Bj.11/2012

Hier http://eibachloweringsprings.pumasp...-Pro-Kit-E10-15-021-03-22_15929_2_130_558.jsp is het nummer op bovenstaande website E10-15-021-03-22 voor een audi en heeft het opeens andere aswaarden

Om gek van te worden, geen wonder dat de dealer er niets meer van snapt en er veel verkeerd gaat.:banghead:


ps:
Altera en de website van eibach zullen correct zijn :)
 
Laatst bewerkt:

seerd

Lid
Vandaag zijn de goede veren geplaatst. Blijkbaar hebben de verkeerde invloed op de veerpoot lagers.
Dealer gaat nog wel met Eibach testen doen waarom de lagers stuk gaan bij verkeerde veren.

Ik ga het zien hoe het komt
 
Bovenaan Onderaan