Eibach verlagingsveren Octavia (Combi) ?

Antera

Donateur
Drempels genoeg hier. De Bumpstops worden altijd vervangen. Ja ik kan ook fouten maken maar dat kun je dan snel zien door de bumpstops in de doos met oude veren eruit te halen. IK herken zoals gezegd ook deze klacht niet en er rijden al zoveel mensen mee rond en toevallig zijn er 2 die de klachten hebben.

Nader onderzoek geen probleem om te kijken of we het kunnen localiseren waar de klacht zich bevind. langs komen of meer info aan de hand van foto's van de nummers en de aslasten enz kunnen we eens kijken of het ergens anders mis is gegaan.

ps groepsaankopen voor een schroefset is niet te doe idd. Te weinig interesse van mede de hoge prijs. Zeker als we KW gaan pakken. Dan moeten we naar een goedkoper alternatief zoals AP vanaf zon 500 euro.

Iedereen is vrij om zelf een groepsaankoop op te zetten en er tijd in te steken en ik zal mijn bijdrage best willen doen
 

Flem_nl

Forumguru
Bij mij zijn de veren in meerdere fases door de dealer geplaatst. @Antera, weet exact welke! ZIe ergens van mij eerdere posts waarin ik vertelde dat ik de 1e keer de verkeerde veren kreeg. Bij het wegrijden bleek dat de monteur de naafmoer niet goed had aangedraaid waardoor ik de snelweg opreed met een "los" wiel. Gelukkig door het metaal op metaal geluid had ik het snel door en ben ik direct omgedraaid. Maar de lagers waren toen al kapot. Dat is hersteld. Toen later weer terug voor de juste Eibach set... Zal zo eens naar die bumpstops kijken...
 

Flem_nl

Forumguru
Dit zijn de 2 bumpstops die in de dos met oude veren zitten....
 

Bijlagen

  • image1.JPG
    image1.JPG
    75,2 KB · Weergaven: 41
  • image2.JPG
    image2.JPG
    82,4 KB · Weergaven: 41

Xavier

Actief lid
Vanmorgen even bij Mark langsgeweest ter controle 'of alles goed zit' qua Eibach. Rondje gereden en het was al snel duidelijk: alles zit goed, de bonken die ik af en toe ervaar is een logisch gevolg van de combi Eibach en standaard schokbreker. Het kan verholpen worden middels schroefveren. Of ik dat wil: nee. Zo storend is het niet en ik heb er geen berg(je) geld voor over (los van het feit of de LM dit wil financieren).

Kortom: mijn onduidelijkheid is weggenomen (nogmaals bedankt Mark, superservice!) en ik rijd vrolijk verder met het torretje. Of misschien toch nog chiptunen......:shutup:
 

Xavier

Actief lid
Geen idee, ze zijn tot nu toe redelijk makkelijk. Mocht het na wat inlezen van mijn kant de moeite waard zijn om te tunen dan kan ik het altijd vragen aan de LM. En mochten ze geen toestemming geven: het schijnt niet na te gaan te zijn voor een garage of een auto gechiptuned is of niet.
 

Antera

Donateur
het gevoel en gehoor wat @Xavier bemerkte met rijden was met korte hobbels of korte kuilen. Normale oneffenheden word geen probleem bemerkt en doet alles precies zoals het hoort. het korte klappen doet hij alleen op hele korte hobbels of putdeksels die bv te laag liggen. Dat zijn zaken die door een onderstel met OEM dempers niet helemaal vloeiend kunnen worden weg gewerkt. Deze vangen de klappen wat anders op dan een sportonderstel met dempers. Dit is wat deze klacht doet doen voorkomen.
 

Pendragon

Donateur
Toch apart dat wij dat helemaal niet ervaren. Ik ben inmiddels al weer over heel wat verschrikkelijke wegen gekomen inclusief stenen met putten en hobbels en toen we weer thuis waren vroeg ik nog: vonden jullie het anders rijden. Alle 3 zeiden ze: nee. Zelf heb ik juist de afgelopen dagen gelet op het 'bonken' bij kleine gaten etc. en herken dat bonken totaal niet.
 

Pendragon

Donateur
F3 heeft een ander onderstel Corné. Niet helemaal vergelijkbaar. En ik hoor er buiten die 2 ook niemand anders over. En je weet van mij dat ik een pietje precies ben, dus als het bij mij niet goed zou zijn....
 

Xavier

Actief lid
Tja mannen, waar het in zit weet ik niet. Weet alleen dat ik een redelijk pietje precies ben en alles hoor (nog wel gelukkig) Kan ook zijn dat ik zaken merk omdat ik geen verlaging gewend ben, of vanwege verschil in onderstel, of andere velgen/banden, noem maar op. Feit is dat het nu afgestemd is met degene die er verstand van heeft en dat het niet abnormaal bevonden is. Voor mij case closed, ik geniet vrolijk verder van deze auto. Oh ja, bij mij zijn de Eibachs binnen de 5000 km gemonteerd, dit ter info.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Pendragon

Donateur
Ok buiten het merk hetzelfde als ik. Ook de spanning van de banden. Ik geef het op.... Als we elkaar nog eens zien maar eens vergelijken ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan