Eibach verlagingsveren Octavia (Combi) ?

Zaterdag a.s. is mijn O3 1.8T aan de beurt bij @Antera. Ik heb er hoge verwachtingen van!
Mocht het bij mij gaan bonken, zou ik voor de optie van Bilsteins gaan. Maar ik ga er vanuit dat dat (nog) niet nodig is.
Ook ik zal hier de ervaringen posten.

Der Einser

Forumguru
Waarom dan niet meteen met Bilsteins?

Dan worden je (hoge) verwachtingen beter bekrachtigd dan met alleen de veertjes van Eibach!

Waarom dan niet meteen met Bilsteins?

Dan worden je (hoge) verwachtingen beter bekrachtigd dan met alleen de veertjes van Eibach!

Omdat ik veel goeie verhalen gelezen heb en met 17000 km op de teller verwacht dat de originele dempers nog in goede staat zijn. Maar... mocht het bonken....:jaja:

Afgelopen zaterdag is O3 Combi 1.8T voorzien van Eibach veren in combinatie van 20 mm spacers achter bij @Antera.
Heel netjes en vlot gewerkt en ook nog aanpassing aan stuurbekrachtiging m.b.v. VagCom.
Daarna laten uitlijnen bij de Baronie (via Mark). ook vlot en netjes geholpen met koffie tijdens het wachten.
En dan nu waar het om gaat: Hoe rijdt het nu?
Echt een wereld van verschil! Eindelijk een rustig sporende auto op de snelweg, ik hoef nu niet meer constant te "sturen", het zal mede met de aanpassing van de bekrachtiging te maken hebben. Feit is dat de Skoda nu een stuk rustiger op de weg ligt. En in de bochten...... heerlijk!! niet meer overhellen maar redelijk vlak door de bocht. Top.
In de bebouwde kom (klinkers) merk je dat ie iets stugger is, maar mijn vullingen rammelen er zeker niet uit.
Voor de puristen die van karts houden, de dempers zijn de zwakste schakels... maar dat wisten we al. Ik kan het er prima mee doen. Sterker, ik ben dik tevreden.
En de looks... hij staat lekker stoer op zijn pootjes i.c.m. die spacers.

Ik had het gewoon een jaar eerder moeten doen!:jaja:

Mark en heren van de uitlijning bedankt!

Xavier

Actief lid
@Eagle57: ik kan je ervaringen geheel beamen: looks+, wegligging+, hellen in bochten+, sporen+. Het zit vooral in de dempers, maar dat kleine stukje ongemak wat zich slechts sporadisch voordoet (combinatie verkeersdrempel met erachter een kuiltje is een mooi voorbeeld, daar kan de combinatie soms wat slecht mee omgaan) neem ik voor lief. Ik kan het een ieder aanbevelen.

BlackIII

Actief lid
Goedendag!

@Antera Heb je toevallig een voorbeeld van een zwarte Combi met 17" Teron velgen die verlagingsveren gemonteerd heeft??

Ben benieuwd! :)

XX_Alexander_XX

Actief lid
Als de LM akkoord gaat zal onder mijn nieuw te bestellen O3 1.4TSI HB ook Eibach 30/30 gezet worden. Helaas als accessoires via de dealer dan. Ik heb het eerder voorbij zien komen maar kan het niet meer terug vinden. Welke nummers qua veren horen hierbij zodat ik de dealer kan controleren of misschien alvast kan waarschuwen :).

seerd

Lid
Dealer waarschuwen is handig. Vandaag auto weer heen gehad. Na 60Dkm veerpoot lagers vervangen, 2Dkm later, weer. Na overleg met Eibach blijkt het toch verkeerde set te zijn. Volgende week komen nieuwe binnen. Ik hoop wel dat ie dan niet hoger op de wielen komt te staan. Huidige set is zwaarder belastbaar? Dus met nieuwe zal ie niet omhoog komen?

XX_Alexander_XX

Actief lid
Ja ik zie het probleem al aankomen inderdaad. Heb op de Eibach site naar de octavia hatchback 1.4tsi gekeken maar dan staan er twee kits die net iets verschillen tussen de achteraslast; 1030kg en 1075kg?

E10-79-010-03-22
Pro-Kit
Observe service information , Fitting Position Front Axle, Lowering ca. 30-40 mm
Fitting Position Rear Axle, Lowering ca. 30 mm
with General Certification (ABE), Axle Rigid Axle, Axle load front axle to 985 kg, Axle Load RA to 1030 kg

daaronder

E10-79-010-01-22
Pro-Kit
Observe service information , Fitting Position Front Axle, Lowering ca. 30-40 mm
Fitting Position Rear Axle, Lowering ca. 30 mm
with General Certification (ABE), Axle Independent wheel suspension, Axle load front axle to 985 kg, Axle Load RA to 1075 kg

Ik denk dat ik de E10-79-010-03-22 moet hebben maar kunnen de kenners dit bevestigen? De andere nummer dat er onder staat is E10-79-010-01-22 maar daar is de achter aslast 1075.

Als ik het niet via de lease kon doen zou ik het niet via de dealer laten uitvoeren dat is wel zeker.

CDK

Forumguru
wellicht is de laatstgenoemde voor de Combi, maar als je het bij de dealer laat doen is hij verantwoordelijk voor juiste montage. Denk niet dat je van @Antera kan en mag verwachten dat hij z'n boterham weg gaat geven aan jouw dealer @XX_Alexander_XX

Bovenaan Onderaan