Eibach verlagingsveren Octavia (Combi) ?

Vandaag gebeld door dealer (Hegeman Nijmegen) dat mijn Skoda Combi 2.0 TDI over 1.5 week afgeleverd wordt. Auto was al voorzien van leer inbouw achteraf. Ik werd echter gebeld met het verhaal dat de bestelde eibach verlagingskit niet mogelijk was. Wellicht een tijdelijk iets, kon men nog niet zeggen. Zou voor alle auto's met xenon gelden. Die hebben namelijk in de bodemplaat sensoren om de hoogte instelling van de xenon lampen te corrigeren. Nu gebeurd het dus blijkbaar dat deze sensoren defect raken, wat veroorzaakt zou kunnen zijn door verlagingsveren. Correlatie was nog niet bewezen, maar in onderzoek. Dealer gaat LM nog contacteren hierover maar ik verwacht dus geen eibach kit geleverd te krijgen. Baal er wel van, vind de auto zonder veren optisch niet helemaal juist ogen. En hoe de auto eruit ziet vind ik wel belangrijk, had anders geen kit en 18 inch besteld. Bekend verhaal bij mensen hier? Valt er nog bezwaar aan te tekenen? LM contacteren dat dit op de offerte staat en dus een vereiste is?
 

boontjeRS

Forumguru
Is al een garagist waar ik niet zou gaan, verlaging gaat niet door xenon?! Sensoren in de bodemplaat???? Gelukkig zei die mens dat niet tegen mij, ging nogal gelachen hebben! Zou hij zijn verhaal zelf geloofd hebben? :tongue:
 

Ed13

Ex-lid
Heb mijn O3 na verlaging de lichtinstelling (xenon) laten controleren deze was correct was niet nodig bij te regelen heb ook niets gehoord dat problemen zou geven met Eibach verlagingskit.
 

CDK

Forumguru
In sommige lees uitzonderlijke gevallen moeten de xenons wél opnieuw afgesteld worden, er zit wel degelijk iets onder de auto wat daarmee verband houdt, maaaaaar dat je daarom niet zou kunnen verlagen is de grootste b#llsh!t die ik ooit gelezen heb :jaja:
 

Miez1

Forumguru
'Ouwehoerepraat' noemen ze dat in Amsterdam, wat een geklets! Die hadden aan mij een slechte gehad. Wat Corné stelt is juist, het kan zijn dat er een kleine afstelling noodzakelijk is van de unit, maar meer ook niet. Ik rij al meer dan 40k op een Schroefset met xenon kaarsen, geen centje pijn.

@s-line +1
 
@Miez1 @Corné de Kluijver Thnx voor de feedback, ik had ook al zo'n vermoeden. Verkoper erkende het ook, stelde dat het wellicht met elkaar van doen had (kapotte xenon-sensor icm verlagingsset), maar wellicht ook niet. Wellicht dat het in een later stadium alsnog uitgevoerd kon worden De vraag is even of dit vanuit PON komt of vanuit de dealer. 2e lijkt mij sterk omdat de verlagingset als achteraf optie is besteld en dus geld oplevert voor de dealer. Iig, omdat het een leaseauto betreft kan ik richting de dealer feitelijk niets. Ik zal daarom LM contacteren (die de verlagingset in eerste instantie goedgekeurd hebben en dit staat ook op de offerte) dat ik niet akkoord ben met een dergelijke wijziging (heeft toch impact op uiterlijk en rijeigenschappen, 2 nog triviale eigenschappen bij de keuze van een auto). LM mag het dan met PON/dealer gaan opnemen. Maar goed, of ik dan aan het langste eind ga trekken valt te bezien. Order annuleren zal wss niet meer gaan en weet ook niet of ik dat zou willen, al ben ik dus verre van tevreden.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Antera

Donateur
Veerpootlager kapot door verkeerde veren :deuk::deuk:. De dealer maakt het steeds mooier. Door een stugger schroefset te monteren gaan ze dan ook zeker in een keer kapot:maakmegek:


Omtrend de xenon is dit zeker wel af te stellen. Er zitten hoogteregeling sensoren op de linksvoorkant en linkerachterzijde. Deze bepalen de hoogte van de xenon. Sommige hebben idd wel eens last dat ze opnieuw afgesteld moeten worden maar meeste zijn gewoon goed.

Omtrend de hoogte regeling is er wel een opmerking vanuit pon gekomen dat de verlaging ervoor kan zorgen dat de hoogte regeling achter krom raakt. Enigste oorzaak daarvan is dat het asje de verkeerde kant op scharniert door foutief terug plaatsen. Dan komt het asje tegen een eind afslag en raakt hij krom. Dat is de enigste reden.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Ed13

Ex-lid
Ik begrijp even het antwoord niet helemaal wat het asje betreft , is dat door foutief terug plaatsen tijdens montage of onder het rijden met het eventueel doorveren van de wagen.
 

SNARFB

Senior Member
Beste mensen het volgende: Ik heb bij de aanschaf van m'n O3 erg getwijfeld over het laten verlagen met Eibach. Niet over de stabiliteiteigenschappen, het strakker sturen en de optische vooruitgang maar meer omdat ik bang ben om (veer)comfort te verliezen. Op dit forum zijn de meningen hierover ook erg verdeeld. Ik lees toch wel veel berichten van gebruikers die zeggen dat oneffenheden wel erg hard worden doorgegeven en er een soort van stuitergedrag ontstaat. Dit heeft me tot nu toe tegen gehouden. Nu ik binnenkort m'n tweede O3 'krijg', ben ik hier weer over aan het piekeren. Dit forum kan me er niet van overtuigen (meningen zijn te verdeeld) en de gok nemen is voor mij ook geen optie. Is er misschien iemand in de omgeving van Leeuwarden die zo'n verlaagde O3 met Eibach heeft en waarmee ik eens een proefritje kan maken om het te kunnen ervaren?
 
Laatst bewerkt:

deed2k2

Nieuw lid
Ik heb bijna de zelfde overweging als @SNARFB: Ik twijfel over het laten plaatsten van een Pro-Kit vanwege de verbeterde rijeigenschappen (looks spelen beperkt mee). De auto zweeft nu wel erg veel in ik kan hem met een vinger heen-en-weer wiegen.

Alleen rijd ik ook wel eens met mijn zoontje van 8 maanden op de achterbank en wil ik niet dat hij zijn Maxi Cosi uit stuitert.

Zijn er mensen die ervaringen hebben met een verlaagde Octavia Combi en (kleine) kinderen?
 

Renzo4000

Forumguru
Hier ook een eibach setje en een dochtertje van 7,5 maand. De auto zelf rijdt op normale wegen gewoon goed en comfortabel alleen met drempels moet je wel echt flink zachter rijden dan de standaard vering maar niet persé storend, je went eraan. M.i. krijg je meer voordelen terug dan nadelen, de auto rijdt vele malen strakker en stabieler en het staat hem nog eens veel beter ook.
 

Antera

Donateur
Ik zeg het ook wel eens zo als de auto nieuw was geleverd met de verlaging van eibach ( zonder dat je het wist) dan had je er niemand over gehoord omtrend de rijeigenschappen :D

en eruit stuiteren dat is erg overdreven hoor. Drempels op gepaste manier nemen niet mer 50 erover vliegen. Flink aangepaste snelheid valt ook erg mee
 
Bovenaan Onderaan