Eibach verlagingsveren Octavia (Combi) ?

Xavier

Actief lid
@Flem: de bonk herken ik, twijfel er sinds de montage over of dit goed is. Manifesteert zich met name bij een bepaalde rul in het wegdek bij Ridderkerk en bij drempels. Bij de ene drempel wel en bij de andere niet, maar is net of je op het eind van de demping komt. Echter gevoelsmatig ga je er niet als gek overheen. Het bonkt echter door de hele auto!

Pendragon

Donateur
@Flem_nl & @Xavier ik ben net als Corné ook wel benieuwd waar jullie je set hebben laten plaatsen Wat wel eens vergeten wordt is dat je met de set ook die gele doppen aan het eind moet vervangen omdat die bij de Eibach ook korter zijn dan bij het origineel. @Antera kan je daar meer over vertellen (lengte origineel en eibach versies). Misschien dat dat is vergeten. Mocht je deze nog hebben meet even de maat. Je ziet ze op deze foto ook. Die bij de veren is de versie van Eibach (korter). Die rechtsonder in het doosje is van de originele set veren.

@Antera: denk je dat dit een mogelijkheid is?

2015-07-18 08.29.47.jpg

Xavier

Actief lid
Bij mij is het geplaatst door Antera, dus ik ga er zomaar van uit dat dit goed gedaan is. Ik zal zekerheidshalve eens foto's maken van de nummers op de veren en van de aslaststicker zodat het alhier gecheckt kan worden. Vergissen is immers menselijk. Het is voor mij haast reden om terug te gaan naar de standaard veren, want het is vrijwel niet prktisch meer, moet echt stapvoets over drempels heen om het gebonk voor te zijn. Er zit denk ik verder niets los qua bouten, want dat zou je denk ik ook merken in onbalans tijdens het rijden.

CDK

Forumguru
@Xavier, vervelend! op deze manier krijg ik de indruk dat Eibach niet meer de Eibach is wat het geweest is, onder onze Fabia gaan de veren ook onder vandaan en daar komt een KW Streetcomfort schroefset onder.

CDK

Forumguru
@peterrapid, leuk idee, maar denk dat de gemiddelde Skodarijder geen 1000,- wil aftikken voor een verlaging, zeker de leaserijders niet, dus ik denk niet dat dit kans van slagen heeft....

Xavier

Actief lid
Even voor de duidelijkheid: zeker geen twijfel over de kunde van Antera en mijn insteek was ook om hem te benaderen met mijn bevindingen. Ik zag echter dit topic en reageerde gelijk. Het is mogelijk ook lastig voor Antera om te vergelijken met auto's die al gedaan zijn, ook geen idee of er bij hem in de buurt drempels zijn om te testen. Maar zal hem even appen, checken of hij niet op vakantie is en tijd heeft voor een nader onderzoekje!

Schroefset wordt een lastig verhaal richting LM denk ik.....

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan