Eibach verlagingsveren Octavia (Combi) ?

Antera

Donateur
Het lijkt idd wel als je het echt wilt fine tunen dat je dan zeer zeker naar een EIbach/KW schroefset moet gaan om het helemaal top te hebben. Wil je het top maar met alleen Por kit of sporline kit dan zou je een B12 kit moeten nemen met bilstein dempers ( nog wat sportiever) . Dan word je weg gedrag nog veel beter en vergelijkbaar met de schroefsets. Voordeel van de schroefset is dat je dan nog precies de hoogte kan bepalen.

Hier moet ik me helemaal mee aansluiten. Het is maar net wat je wensen zijn.
 

Gizzmo

Forumguru
ik rij nog steeds met de standaard vering, mede omdat ik denk dat alleen de eibachs niet gaan brengen wat ik echt wil, inderdaad eibachs met stuggere schokdempers zal de juiste oplossing zijn. Vond mijn vorige auto, astra sport die af fabriek verlaagd was altijd al beter rijden, had ook onafhankelijke achterwiel ophanging, vraag mij nog af wat dat voor verschil brengt, en dacht wellicht ook dat mijn herinnering een beetje gekleurd was, maar toevallig laatst nog eens in zijn uitvoering gereden, miste spontaan mijn astra wel. :( Rijgedrag is echt veel beter). Maar ben ook wel blij met me O3 hoor, maar het is wel jammer.

Probleem is een beetje dat mijn zoontje (en ik) nogal een dure hobby (motocross) hebben, anders had ik het wel aangepast, keuze's he ;)
 

andrehj

Forumguru
Ondanks dat de onbelaste foto schuin van boven is genomen zie ik daar nog meer van de band dan van de foto's met caravan die recht van de zijkant zijn genomen. Zo is het lastig vergelijken, maar ik schat dat de auto met caravan ca 3 a 4 cm lager ligt dan de onbelaste variant. Weet je toevallig hoe hoog de kogeldruk van de caravan was?
Eigenlijk vind ik de auto nu al veel te laag, en dan te bedenken dat je, wanneer je echt op vakantie gaat, ook nog een volle achterbank en kofferbak hebt....
Zo zou ik niet willen rijden, maar ieder zijn eigen keus.
 
@andrehj. Ik begrijp je reactie, dat was namelijk ook de mijne toen ik de auto ophaalde bij de dealer.
Echter met caravan (tussen de 75 en 80 kg kogeldruk) en twee grote zonen achterin bleek hij niets aan comfort in te leveren, geloof het of niet.
 

andrehj

Forumguru
Ik heb het niet over comfort. Zolang je niet op het einde van de veerweg komt, zal dat best wel meevallen, het gaat mij erom dat de auto veel te laag hangt, en o.a. verkeersdrempels een aardige uitdaging gaan worden. Want hoeveel heb je nog nog over op de laagste punten (onderzijde trekhaak, neuswiel of andere lage punten van de dissel)?
 

Der Einser

Forumguru
Volgens mij zakt de auto met standaardveren, net zo ver door als met de verlagingsveren. Veren zijn immers slapper en veren dus meer in @andrehj
Hang maar eens een caravan achter een auto met bepakking en 4 personen.
Net zo laag denk ik hoor!
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Tuur71

Senior Member
En omdat hij vlakker blijft dan een niet verlaagde auto zou je met name bij het neuswiel meer ruimte over moeten houden.....
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

derf

Senior Member
Ik raak met het neuswiel anders wel een drempel.(soms,hangt ook af van snelheid e.d.)
Met de standaard veren moet je hulpveren erbij zetten.
Het nadeel is dan wel dat je combinatie minder strak rijdt
Hier is al een hoop over geschreven overigens.
 
Ik weet niet hoeveel cm ik heb van dissel tot wegdek (moet ik eens meten als ik hem erachter hang morgen).
Wat ik wel weet is dat bij vorige drie Lexussen (is dat een woord?) ik wel de grond raakte bij een drempel en nu niet.
Ik had een GS300 die meer op luxe was gericht en een IS200 en IS300 die beide behoorlijk sportief geveerd waren.
Hij zakt met de eibach's minder ver door omdat deze progressief zijn.
nog een paar foto's van de oude combi (deze raakte dus alle de grond bij volle bezetting en nemen van een drempel):
DSC05133.JPG les Moulettes JPG (694).jpg DSCF1297.JPG
 
@internetboarder: mocht vanwege een andere functie een auto leasen. Wij hebben twee grote zonen en een hond.
Prio was dus beenruimte en een station, laat lexus die nou net niet hebben en de NX300 was er nog niet.
zijn idd leuk en oersterk, ik heb met geen van drieen iets gehad, zijn toch echt wel wel betrouwbaar die Japaners. Ik hoop dat ik net zo probleemloos met Octavia kan rijden.
 

Flem_nl

Forumguru
Weet niet of het bij mij ligt aan de Eibach set, maar wordt wel gek ondertussen van het "piepen" achter in de auto. Net of ik een nest muizen heb zitten. :tegek::banghead::fool:

Tevens een echte bonk telkens als ik een drempel pak. Ook als ik 'm rustig, onder 20 km., neem.
 
Bovenaan Onderaan