Eibach verlagingsveren Octavia (Combi) ?

B@s0302

Senior Member
Is voor mij nieuw @micky maar zeker de moeite van het uitzoeken waard! Kan hier via het werk vrij makkelijk achterkomen dus zodra bekend meld ik dat zeker even

rbo

Senior Member
Hier iets beter te zien, mijn vorige auto was een Opel Zafira Tourer uit 2013 met ballon banden , dus het is nu iets minder comfortabel maar heb er geen moeite mee.

20151126_152833.jpg

dieselslurper

Senior Member
Ik ben benieuwd, vandaag gaat voor mij een bestelling naar Pon voor een O3C Style Business Line met o.a. Eibach als accessoire.

Wildor

Actief lid
Ook ik wou graag Eibachs eronder, maar de dealer meldt dat Eibach niet mogelijk is / niet mag i.c.m. Xenon.
Heb hem erop gewezen dat dit wellicht door PON wordt afgeraden, maar het gewoon in de prijslijst staat.
Hij zou alsnog uitzoeken of het echt niet kan, of dat er alleen een negatief advies van PON uitgaat.

Dezelfde middag krijg ik bericht of ik akkoord wil geven voor deze accessoire, en het blijkt nu dat de dealer MAD veren aanbiedt. Nu ben ik verdeeld omdat ik juist heel veel positieve geluiden hoor over de Eibach, en dus niet zit te wachten op een slecht alternatief.

Nu las ik in een ouder bericht ergens op dit forum dat MAD afspraken zou hebben met PON omtrent levering van dergelijke sets. Verklaart wellicht waarom ze allergisch reageren op Eibach. Nogmaals verzocht om Eibach aan te bieden.

Afwachten dus.

dieselslurper

Senior Member
Ik ben benieuwd, verwacht deze week nog een telefoontje van de dealer (Dago) en zal er even naar vragen als hij er niet over begint.

Net even op de MAD website gekeken en kan daar deze tekst tegen...
Voor iedereen die zich jong voelt en op zoek is naar een sportieve uitstraling maar toch ook comfort wil, ontwikkelde MAD een nieuwe generatieverlagingsveren. De auto verlagen, het comfort behouden en de “looks” verhogen met één set.
Dat kan!

Zou ze nu uit principe niet meer willen. Dat zet je toch niet op je website "Voor iedereen die zich jong voelt"... Alsof een verlaagde Octavia gelijk een petjesmobiel wordt....:mad:

Wildor

Actief lid
Ook ik wou graag Eibachs eronder, maar de dealer meldt dat Eibach niet mogelijk is / niet mag i.c.m. Xenon.
Heb hem erop gewezen dat dit wellicht door PON wordt afgeraden, maar het gewoon in de prijslijst staat.
Hij zou alsnog uitzoeken of het echt niet kan, of dat er alleen een negatief advies van PON uitgaat.

Dezelfde middag krijg ik bericht of ik akkoord wil geven voor deze accessoire, en het blijkt nu dat de dealer MAD veren aanbiedt. Nu ben ik verdeeld omdat ik juist heel veel positieve geluiden hoor over de Eibach, en dus niet zit te wachten op een slecht alternatief.

Nu las ik in een ouder bericht ergens op dit forum dat MAD afspraken zou hebben met PON omtrent levering van dergelijke sets. Verklaart wellicht waarom ze allergisch reageren op Eibach. Nogmaals verzocht om Eibach aan te bieden.

Afwachten dus.

Update: De dealer heeft alsnog een Eibach set aangeboden. Gaat helemaal goed komen!

oct@3C

Lid
@Wildor is jouw auto een leasert?

Ook ik heb, ondanks het niet meer ondersteunen van PON voor een verlagingsset bij een O3C icm Xenon, bij mijn dealert aangegeven dat ik gewoon wil/eis dat er alsnog Eibachs worden gemonteerd.
Zo is de auto namelijk ook besteld !!!:mad:

Alleen als ik een schriftelijke verklaring van de LM kan overleggen, waarin zij accoord gaan met de montage van een accesoire die niet door PON wordt geadviseerd of ondersteund, willen zij de set aanbrengen.....

Dat gaat de LM natuurlijk niet doen.......:banghead:

Hopelijk kan ik mijn dealert alsnog overtuigen met de verhalen op dit forum, waarbij er toch wel Eibachs icm Xenon wordt geleverd ......

Laatst bewerkt:

Wildor

Actief lid
@oct@3C
Mijn auto is inderdaad een leasebak.

De dealers hebben een portal van PON waarin zij alles opzoeken en bestellen. Op basis van die informatie menen zij aan te nemen dat dit een heilig schrift is waarvan zij niet mogen afwijken.

Zoals eerder door @Antera is genoemd blijkt er in het verleden een keer een probleem geweest te zij bij een of meerdere dealers(?) welke een bepaald onderdeel t.b.v. de hoogteregeling van de Xenon installatie niet correct hebben teruggeplaatst. Zolang je alles correct monteert is er niets aan de hand.

Mijn dealer heb ik uitgelegd dat de informatie van PON adviserend is. Bij Skoda staat Eibach 30/30mm gewoon in de lijst met accessoires, zonder kleine lettertjes/kanttekeningen die de combinatie met Xenon uitsluiten. Mijn dealer heeft in de eerste instantie een MAD verlagingsset aangeboden als alternatief. Deze staat wel in de lijst bij PON zonder opmerkingen over Xenon. Dit triggerde mij direct. Het materiaal, stijfheid etc kan verschillen, maar een veer is een veer. Daarom heb ik dit verworpen en alsnog om Eibach gevraagd, omdat ik hier nog weinig over MAD lees. (Hoorde van een collega dat deze ook wel in orde zijn). In het verleden is er een afspraak gemaakt tussen MAD en PON over de levering van dergelijke accessoires.

De dealer is vervolgens bij zijn eigen onderdelendienst/monteurs gaan navragen en deze geven aan dat Eibach inderdaad gewoon te monteren is en best prima veertjes zijn. Zijn insteek is de klant is koning, dus op vertrouwen van zijn vakmensen en mijn wens heeft hij dit alsnog toegevoegd als accessoire.

Je kan uiteraard even bellen met de LM om dit te bespreken, het staat op de accessoirelijst dus het is niet zo dat je iets exotisch toevoegt. Mocht je er nu echt niet uitkomen, een andere dealer opzoeken, of een MAD verlagingsveren laten aanbieden. Hopelijk kan iemand in dit forum zijn ervaringen met MAD hier delen t.o.v de Eibach

Success!

Groet,
Wildor

oct@3C

Lid
@Wildor,

Bedankt voor je duidelijke toelichting.
Ik ga volgende week toch eerst nog eens met de dealert op de mat.
Als hij MAD-veren wel als alternatief zou kunnen / willen aanbieden zonder restricties, dan heb ik idd een duidelijke troef in handen.:thumbsup:
Mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar Eibach, maar dan mag hij uitleggen waarom het één wel kan en het ander niet.

Het liefst wil ik de LM er nog even buiten laten en er eerst met de dealert uit komen....
Ik heb mij met het ondertekenen van het leasecontract accoord verklaard met de voorwaardes.
Door het eventueel (later) laten uitvoeren in 076, neem ik wel een risico....

Laatst bewerkt:

dieselslurper

Senior Member
Deze week is er voor mij ook een O3C besteld, incl xenon en eibach. Zowel voor de leasemij (ALD) als de dealer was het geen probleem. Nu nog even wachten tot week 8/9...

Bovenaan Onderaan