@oct@3C
Mijn auto is inderdaad een leasebak.
De dealers hebben een portal van PON waarin zij alles opzoeken en bestellen. Op basis van die informatie menen zij aan te nemen dat dit een heilig schrift is waarvan zij niet mogen afwijken.
Zoals eerder door
@Antera is genoemd blijkt er in het verleden een keer een probleem geweest te zij bij een of meerdere dealers(?) welke een bepaald onderdeel t.b.v. de hoogteregeling van de Xenon installatie niet correct hebben teruggeplaatst. Zolang je alles correct monteert is er niets aan de hand.
Mijn dealer heb ik uitgelegd dat de informatie van PON adviserend is. Bij Skoda staat Eibach 30/30mm gewoon in de lijst met accessoires, zonder kleine lettertjes/kanttekeningen die de combinatie met Xenon uitsluiten. Mijn dealer heeft in de eerste instantie een MAD verlagingsset aangeboden als alternatief. Deze staat wel in de lijst bij PON zonder opmerkingen over Xenon. Dit triggerde mij direct. Het materiaal, stijfheid etc kan verschillen, maar een veer is een veer. Daarom heb ik dit verworpen en alsnog om Eibach gevraagd, omdat ik hier nog weinig over MAD lees. (Hoorde van een collega dat deze ook wel in orde zijn). In het verleden is er een afspraak gemaakt tussen MAD en PON over de levering van dergelijke accessoires.
De dealer is vervolgens bij zijn eigen onderdelendienst/monteurs gaan navragen en deze geven aan dat Eibach inderdaad gewoon te monteren is en best prima veertjes zijn. Zijn insteek is de klant is koning, dus op vertrouwen van zijn vakmensen en mijn wens heeft hij dit alsnog toegevoegd als accessoire.
Je kan uiteraard even bellen met de LM om dit te bespreken, het staat op de accessoirelijst dus het is niet zo dat je iets exotisch toevoegt. Mocht je er nu echt niet uitkomen, een andere dealer opzoeken, of een MAD verlagingsveren laten aanbieden. Hopelijk kan iemand in dit forum zijn ervaringen met MAD hier delen t.o.v de Eibach
Success!
Groet,
Wildor