Eibach verlagingsveren Octavia (Combi) ?

SkodaFrank

Nieuw lid
Goedemorgen,
Ik volg dit topic al enige tijd en nu ik zelf in het bezit ben van een octavia combi, overweeg ik ook om deze te verlagen. Ik zou alleen graag een keer een stukje (mee)rijden met iemand die z'n Octavia al heeft verlaagd, zodat ik kan voelen wat het met het comfort doet.
Is er iemand in de regio Rotterdam of Drechtsteden waarmee ik een keer een stukje mee kan rijden?
 

thekawa

Forumguru
Goedemorgen,
Ik volg dit topic al enige tijd en nu ik zelf in het bezit ben van een octavia combi, overweeg ik ook om deze te verlagen. Ik zou alleen graag een keer een stukje (mee)rijden met iemand die z'n Octavia al heeft verlaagd, zodat ik kan voelen wat het met het comfort doet.
Is er iemand in de regio Rotterdam of Drechtsteden waarmee ik een keer een stukje mee kan rijden?
Ik woon in de drechtsteden.
 

JvE67

Lid
Ik heb hem maar gewoon weggebracht... Het ongewoon hoog op z'n poten staan irriteert mij sowieso, dus dan gaan we er gewoon voor! En trouwens...terug kan altijd nog! Maar succes met het rijden, ik lees het toch graag nog even hoe het beviel ondanks dat beleving bij ieder ander verschillend is. Daar zit hem de moeilijkheid. Voelen is weten in deze.
 

B.Stuurder

Forumguru
Goedemorgen,
Ik volg dit topic al enige tijd en nu ik zelf in het bezit ben van een octavia combi, overweeg ik ook om deze te verlagen. Ik zou alleen graag een keer een stukje (mee)rijden met iemand die z'n Octavia al heeft verlaagd, zodat ik kan voelen wat het met het comfort doet.
Is er iemand in de regio Rotterdam of Drechtsteden waarmee ik een keer een stukje mee kan rijden?
Omgeving Rotterdam, maar hij staat wel op 19" bij mij, met 235x35 banden
 
Laatst bewerkt:

B.Stuurder

Forumguru
Is zo een spoorverbreder niet slecht voor je wiellagers?
Dat hangt een beetje af van de breedte van de spoorverbreder. Als de wielen te ver naar buiten komen t.o.v. het lager, ga je de lager verkeerd belasten en dan slijt alles wel harder. Vooral op de aangedreven wielen. Beter is het om de wielen verder naar buiten te laten komen door een bredere velg te kiezen. Ik denk dat 9J maximaal is bij een Octavia als je ET max 45 is schat ik in. Maar dat kan berekend worden.
 

B.Stuurder

Forumguru
Ik heb hem maar gewoon weggebracht... Het ongewoon hoog op z'n poten staan irriteert mij sowieso, dus dan gaan we er gewoon voor! En trouwens...terug kan altijd nog! Maar succes met het rijden, ik lees het toch graag nog even hoe het beviel ondanks dat beleving bij ieder ander verschillend is. Daar zit hem de moeilijkheid. Voelen is weten in deze.
Met 30 mm verlaging en 19" heb je alleen last van hoge korte dwarsribbels. Maar dat is ook niet fijn in een standaard auto. Hobbels, klinkerwegen, beschadigingen in de weg, (normale) verkeersheuvels, allemaal geen probleem. Ik krijg ook geen klachten van mijn vrouw en die heeft helemaal niks met auto's, dus is ook niet bereid om compromissen te sluiten w.b.t. het comfort om de looks te rechtvaardigen.
 

Antera

Donateur
Goedemorgen,
Ik volg dit topic al enige tijd en nu ik zelf in het bezit ben van een octavia combi, overweeg ik ook om deze te verlagen. Ik zou alleen graag een keer een stukje (mee)rijden met iemand die z'n Octavia al heeft verlaagd, zodat ik kan voelen wat het met het comfort doet.
Is er iemand in de regio Rotterdam of Drechtsteden waarmee ik een keer een stukje mee kan rijden?

Anders zaterdag even bij me langs komen in de ochtend ik moet er dan een verlagen en kan je misschien ff meerijden
 

B.Stuurder

Forumguru
Ik heb toch wel de ervaring dat de vering tot aan de aanslag doorzakt als je (langzaam) over een scherpe hobbel rijdt. Hier vlakbij is een stuk weg, waar een pijpleiding onder ligt, de weg verzakt enorm en ter plaatse heeft men het asfalt onderbroken met een stukje klinkerweg, waar inmiddels weer de contouren van de leiding duidelijk te zien zijn. Er ligt als het ware een halve leiding op de weg, daar moet ik echt stapvoets overheen. Niet als enige trouwens, de meesten remmen daar wel af, maar daar gaat de vering desondanks tot aan de aanslag.
 

Antera

Donateur
En scherpe hobbel zal zelfs het oem onderstel het niet prettig vinden. Je raakt daarom idd je bumpstop die daar speciaal voor gemaakt is. Je hebt nu eenmaal ook wat minder veerweg en ondanks de Eibach veren of welke veer je ook pakt met welke demper ook de korte hobbels kunnen niet vloeiende worden weg genomen.

Bij een OEM onderstel is dus ook maar omdat deze veel anders geveert zijn merk je het hier een stuk minder mee maar zijn de hobbels net zo erg
 

Rofffel

Forumguru
Wat een verschil voor en na verlaging! Was al bang dat ik (als ik straks eventueel een 5E heb) aan een schroefset moest gaan denken.
Dit is prima te doen!
Mooie 18 of 19 duimers eronder en hij is al sportief genoeg!!
 
Bovenaan Onderaan