B.Stuurder
Forumguru
Ja hè, morgen weer een stukje
dan van rechtsachter, wacht met spanning afJa hè, morgen weer een stukje
@Pieter_Ibiza Staat inderdaad op de 18inch Alaris velgen maar wel icm winterbanden. En het prijsje... ik zou gewoon een offerte bij @Antera aanvragen; je zult niet teleurgesteld zijn!@Bucket73 Hij ligt wel een stuk beter zeg!! Wat was je kwijt?
En hij staat op de 18 inch nu??
Ik woon in de drechtsteden.Goedemorgen,
Ik volg dit topic al enige tijd en nu ik zelf in het bezit ben van een octavia combi, overweeg ik ook om deze te verlagen. Ik zou alleen graag een keer een stukje (mee)rijden met iemand die z'n Octavia al heeft verlaagd, zodat ik kan voelen wat het met het comfort doet.
Is er iemand in de regio Rotterdam of Drechtsteden waarmee ik een keer een stukje mee kan rijden?
Omgeving Rotterdam, maar hij staat wel op 19" bij mij, met 235x35 bandenGoedemorgen,
Ik volg dit topic al enige tijd en nu ik zelf in het bezit ben van een octavia combi, overweeg ik ook om deze te verlagen. Ik zou alleen graag een keer een stukje (mee)rijden met iemand die z'n Octavia al heeft verlaagd, zodat ik kan voelen wat het met het comfort doet.
Is er iemand in de regio Rotterdam of Drechtsteden waarmee ik een keer een stukje mee kan rijden?
Dat hangt een beetje af van de breedte van de spoorverbreder. Als de wielen te ver naar buiten komen t.o.v. het lager, ga je de lager verkeerd belasten en dan slijt alles wel harder. Vooral op de aangedreven wielen. Beter is het om de wielen verder naar buiten te laten komen door een bredere velg te kiezen. Ik denk dat 9J maximaal is bij een Octavia als je ET max 45 is schat ik in. Maar dat kan berekend worden.Is zo een spoorverbreder niet slecht voor je wiellagers?
Met 30 mm verlaging en 19" heb je alleen last van hoge korte dwarsribbels. Maar dat is ook niet fijn in een standaard auto. Hobbels, klinkerwegen, beschadigingen in de weg, (normale) verkeersheuvels, allemaal geen probleem. Ik krijg ook geen klachten van mijn vrouw en die heeft helemaal niks met auto's, dus is ook niet bereid om compromissen te sluiten w.b.t. het comfort om de looks te rechtvaardigen.Ik heb hem maar gewoon weggebracht... Het ongewoon hoog op z'n poten staan irriteert mij sowieso, dus dan gaan we er gewoon voor! En trouwens...terug kan altijd nog! Maar succes met het rijden, ik lees het toch graag nog even hoe het beviel ondanks dat beleving bij ieder ander verschillend is. Daar zit hem de moeilijkheid. Voelen is weten in deze.
Goedemorgen,
Ja, klopt.Wat een verschil voor en na verlaging! Was al bang dat ik (als ik straks eventueel een 5E heb) aan een schroefset moest gaan denken.
Dit is prima te doen!
Mooie 18 of 19 duimers eronder en hij is al sportief genoeg!!