Tegenwoordig leven we helaas in een wegwerp cultuur. Ik heb al O3’s gezien met lekkende dempers die bij lage km stand verlaagd werden. De kwaliteit (levensduur + comfort) van de OEM dempers is gewoon RUK op een Octavia. Laatst een ritje gedaan met een Octavia met Bilstein dempers en Eibach veren en dat leek een bijna perfect huwelijk te zijn
staan in de rechterdeuropening op het typeplaatje
Stugger als voorheen of juist comfortabeler?Ook mijn dempers waren lek en Eibach verlaagd vanaf nieuw. Bildstein laten monteren en inderdaad een perfecte combi!
Ik heb dus aslasten 1. 990 en 2. 970
Is dan de E10/79-010-03-22 de juiste verenset?
Weet jij dit @Antera?
Stugger als voorheen of juist comfortabeler?
Ongeacht of ik de gok wil nemen voor die 5 kilo verschil: zou een veer, die bedoeld is voor hogere aslasten, de auto minder diep laten zakken?de 03-22 is voor een maximale vooraslast van 985 KG dus niet voor jouw auto. jouw auto zit daar net boven en monteren van deze set kan ervoor zorgen dat hij te ver doorzakt en doorslaat. je hebt de 01-22 nodig
Let wel dat we uitgegaan zijn van ene model met torsie as
Ongeacht of ik de gok wil nemen voor die 5 kilo verschil: zou een veer, die bedoeld is voor hogere aslasten, de auto minder diep laten zakken?
Ik twijfel erg tussen de pro-kit en de sportline. Ik ben lage auto's gewend en ben van de generatie: how low can they go.. een schroefset vind ik niet passen bij een octavia en loopt me teveel in de kosten.
Als de dempers straks lek zijn, zet ik er idd bilsteins onder. Hier heb ik van mijn andere auto's een goede ervaring mee.
Moraal: maakt die 5kg verschil veel uit in de verlaging?
Ook mijn dempers waren lek en Eibach verlaagd vanaf nieuw. Bildstein laten monteren en inderdaad een perfecte combi!
Zet hem maar eens op de weegbrug of speciale brug voor meten aslasten.Wordt de maximale aslast in de praktijk ook daadwerkelijk gehaald, oftewel is er ooit sprake van volle belasting?
Misschien dat ik toch voor de sportline ga. Deze heeft aslasten 1070 voor en 1000 achter met een verlaging van 40 tot 50mm.