Ik denk dat je wel eens gelijk kunt hebben
@Brains75. Ze moeten een bepaald aantal auto's "in de markt zetten" en verdienen alleen aan de bonus, gekoppeld aan het target van aantallen. Het is niet eens interessant als je een duurdere uitvoering neemt, als je maar een auto koopt, snel en zonder al te veel gezeik. Dealers waar je niks meer van hoort, hebben de afweging gemaakt dat ze in de tijd dat ze jouw wensen in moeten vullen voor die ene luizige auto, aan vijf anderen een auto kunnen verkopen.
Naast het feit dat dit helemaal niks meer met affiniteit met je product te maken heeft, wat in mijn optiek wel erg de diepte uit het werk haalt en de verkoper maakt tot een dozenschuiver die vandaag auto's verkoopt en morgen even goed potloden of condooms, gaan mijn haren overeind staan van dit soort zaken. Met name omdat ik zelf altijd verkocht heb en mijzelf altijd verdiept heb in de producten die ik verkocht. En ook altijd geselecteerd heb op type producten wanneer ik besloten had dat ik weer een stapje verder wilde. Verkoop vanuit advies om klantgericht te zijn, geboren uit passie voor de materie.
Maar dat is persoonlijk.
De marge wordt vernield door de immer toenemende belastingdruk en de markt wordt bepaald door de importeurs. Op diverse manieren.