Eibach verlagingsveren Octavia (Combi) ?

Edwin1969

Actief lid
Afgelopen donderdag met de caravan naar Meppen (half uur...) gereden en met een volle kogeldruk van 75 kg en wat zware spullen in de kofferbak, zakte hij ongeveer in tot Eibach niveau.

Met iets minder zware spullen en ietsje lagere kogeldruk moet dat dus prima kunnen: afgelopen vrijdag dus de Eibachset bij Antera besteld.

@MaRco2 Ben erg benieuwd naar het inzakken met caravan. Nog toevallig fotootje gemaakt van jouw combinatie waarmee je dat inzakken kan laten zien ? Mijn huidige auto zakt ook aardig in, maar nergens echt een probleem gehad, dus twijfel nog steeds oveer veerassistentie (in welke vorm dan ook).
 

CoesDoes

Forumguru
Ben ik ook van plan @Corné de Kluijver, ben er nu al weer aan het wennen dat ik harder over drempels kan dan met de vorige auto, maar wen liever aan de snelheid die ik na de verlaging aan moet houden om soepel over de drempels te rijden ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Fean

Forumguru
Het kan aan mij liggen.. het ziet er naar uit dat de achterkant veel meer is verlaagd dan de voorkant.. of zit er nu helemaal naast?
 

CDK

Forumguru
de voorste wielkasten zijn verder uitgesneden als de achterste, wil je dat optisch gelijk hebben moet je aan een schroefset vrees ik
 

Antera

Donateur
Wat corne zegt is idd waar. Dit komt omdat je voor moet kunnen sturen en achter niet. Maar me een verlaging komt het redelijk gelijk te liggen. Diverse verlagingen volgens snel en zullen daarin meer duidelijkheid geven
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

rdrummen

Senior Member
Lijkt inderdaad of die Eibachs visueel de voorkant omhoog trekt. Laat staan als je 's-zomers op vakantie gaat :pieker:
Mijn speculatie: Volgens mij bestaan er voor de Octavia 2 verschillende Eibach-sets afhankelijk van de as-belasting:
- 1 voor de lichtere auto's, bijv. 1.2 en 1.4
- en 1 voor de zwaardere auto's, zoals 1.8 en 2.0
Stel dat op die blauwe (als die een "lichte" motor heeft) dan per ongeluk de Eibach-set voor een zwaardere auto gezet is, dan zou het inderdaad kunnen dat de voorkant wat hoger staat dan hoe God het bedoeld heeft...
Nogmaals: dit is even puur een theoretische speculatie, maar zou wel een verklaring kunnen zijn.
(ik vind zelf namelijk ook dat die blauwe aan de voorkant iets minder laag staat, kijk bijv. eens naar de lijn van de chromen raamlijsten bij beide auto's)
Misschien dat @Antera als specialist hierover nog meer kan verduidelijken?
 

Joske

Forumguru
Mijn inziens geven de Golus velgen de auto zobiezo een verhoogde indruk ivg met de Alaris velgen. De Golus zijn vrij "volle" velgen en dat geeft mij het optische bedrog.
 

Fean

Forumguru
de voorste wielkasten zijn verder uitgesneden als de achterste, wil je dat optisch gelijk hebben moet je aan een schroefset vrees ik

Dat denk ik nu dus ook, tenzij het verhaal van rdrummen de juiste waarheid bevat, wellicht dat iemand dat kan bevestigen(?)

Ik vind het een ietswat vreemde verhouding. Achter door z'n hoeven en voor lijkt het optisch hoger. De lijn van motorkap-deur-achterkant loopt niet meer omhoog maar horizontaal in een rechte lijn. Het lijkt alsof dat de verkoper de auto in de handrem iets naar voren heeft gereden..
 

CoesDoes

Forumguru
@Joske, die heeft al wat geroepen:
Wat corne zegt is idd waar. Dit komt omdat je voor moet kunnen sturen en achter niet. Maar me een verlaging komt het redelijk gelijk te liggen. Diverse verlagingen volgens snel en zullen daarin meer duidelijkheid geven
We zullen het snel zien!
 

Antera

Donateur
Mijn speculatie: Volgens mij bestaan er voor de Octavia 2 verschillende Eibach-sets afhankelijk van de as-belasting:
- 1 voor de lichtere auto's, bijv. 1.2 en 1.4
- en 1 voor de zwaardere auto's, zoals 1.8 en 2.0
Stel dat op die blauwe (als die een "lichte" motor heeft) dan per ongeluk de Eibach-set voor een zwaardere auto gezet is, dan zou het inderdaad kunnen dat de voorkant wat hoger staat dan hoe God het bedoeld heeft...
Nogmaals: dit is even puur een theoretische speculatie, maar zou wel een verklaring kunnen zijn.
(ik vind zelf namelijk ook dat die blauwe aan de voorkant iets minder laag staat, kijk bijv. eens naar de lijn van de chromen raamlijsten bij beide auto's)
Misschien dat @Antera als specialist hierover nog meer kan verduidelijken?


dit klopt idd helemaal
 
Wat corne zegt is idd waar. Dit komt omdat je voor moet kunnen sturen en achter niet. Maar me een verlaging komt het redelijk gelijk te liggen. Diverse verlagingen volgens snel en zullen daarin meer duidelijkheid geven


yes ! zaterdag de eerste HR verlaging van een 2.o tdi combi met golus 18" hoorde ik ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan