Eibach verlagingsveren Octavia (Combi) ?

Flem_nl

Forumguru
Dat wel maar ander nummer dan van de O3 die zijn namelijk:

E10-79-010-03-22 of E10-79-010-04-22.

Maar of dit kwaad kan geen idee. er zit wel verschil in zoals onderstaand.

Volgens Eibach:

Golf 7:
with roadworthy certificate, for vehicles without ride height control, Axle Rigid Axle, Axle Load FA to 985 kg, Axle Load RA to 990 kg

O3 Sedan:
with roadworthy certificate, for vehicles without ride height control, Axle Rigid Axle, Axle Load FA to 985 kg, Axle Load RA to 990 kg

Ik neem aan dat je een Sedan hebt? Deze set is namelijk voor een sedan en niet voor een Combi daarvoor heb je namelijk een andere set.

O3 Combi:
with roadworthy certificate, for vehicles without ride height control, Axle Rigid Axle, Axle Load FA to 985 kg, Axle Load RA to 1030 kg

Denk dat Eibach niet voor niets 1030KG op de achteras rekent

Sorry maar dit zou ik dus nooit aanrader cq adviseren. En dat is mijn bescheiden mening. Mooi he Dealers die doen het toch zo goed

Ehm ik heb een OC3!!!! Damn, t zou eens goed gaan...

Antera

Donateur
Ik heb je een PB gestuurd met de reden waarom ze dit gedaan hebben vermoed ik. Ik kan het wel oplossen maar vrees dat dit de taak van de dealer gaat worden.

MaRco2

Forumguru

O3 Combi:
with roadworthy certificate, for vehicles without ride height control, Axle Rigid Axle, Axle Load FA to 985 kg, Axle Load RA to 1030 kg

Denk dat Eibach niet voor niets 1030KG op de achteras rekent

@Antera: deze staat voor mij toch in bestelling (zwaardere achterveren is alleen maar goed i.v.m. caravan/aanhangers en lading)?

Antera

Donateur
Gewoon te snel alles willen doen zonder de juiste controle. Ipv de klant te bellen even alles netjes uit te leggen en daarmee een voorstel doen. De auto afleveren op bestaand onderstel en later terug komen als de veren binnen zijn of de auto laten staan tot dan of anders

MaRco2

Forumguru
Gewoon te snel alles willen doen zonder de juiste controle. Ipv de klant te bellen even alles netjes uit te leggen en daarmee een voorstel doen. De auto afleveren op bestaand onderstel en later terug komen als de veren binnen zijn of de auto laten staan tot dan of anders

Lijkt me een betere oplossing. Zelf ook ooit een aflevering gehad zonder de Postert (H&R) verlagingsset, LPG installatie en standaard(!) dakspoiler in kleur op mijn Starlet Si. Was wel jammer, maar kon toen mooi op benzine inrijden voordat de hogere MRB ging gelden (geen G3...).

ertromp

Forumguru
@Flem_nl : zie hier het voordeel van het forum. Goed dat je een foto post van het product wat gemonteerd is. Nu kun je nog de garage erop aanspreken en ben je gewaarschuwd om geen uitersten met je auto op te gaan zoeken.
Ook voor jou gaat het zeker goedkomen! Daar helpen we je bij in raad!

Flem_nl

Forumguru
@Flem_nl : zie hier het voordeel van het forum. Goed dat je een foto post van het product wat gemonteerd is. Nu kun je nog de garage erop aanspreken en ben je gewaarschuwd om geen uitersten met je auto op te gaan zoeken.
Ook voor jou gaat het zeker goedkomen! Daar helpen we je bij in raad!
Thnx, zeker met die nummers. Was dat fototje vd sticker toch ergens goed voor. Heb voor die persoon wel veren in de aanbieding voor een golf VII ;) Morgen gelijk de garage bellen!

Ridley

Forumguru
En op zoek naar een andere dealer? #wegvertrouwen

Heb in een ver verleden bij een Hyundai dealer gewerkt, daar was door de verkopers een 2e hands Nissan Sunny verkocht en die kwam 6 keer terug binnen een maand met diverse problemen. Kwamen we op een maandagochtend op het werk: Nissan Sunny door de pui gereden met een briefje onder de ruitenwisser: 'houden jullie hem maar, ik hoef hem niet meer terug'.

Ik wil je niets aanpraten :-)

Bovenaan Onderaan