Eibach verlagingsveren Octavia (Combi) ?

VWim

Forumguru
Zover ik weet zijn ze nu ook (tot gruwel van @Antera :-) ) ook bezig met de ontwikkeling van 1,5/2 cm verlagingsveren van Eibach. Dus zeker het navragen waard!

Wellicht is het een overweging om de veren van een Greenline te monteren? Die is volgens mij ook zoiets verlaagd.
 

Fean

Forumguru
Wellicht is het een overweging om de veren van een Greenline te monteren? Die is volgens mij ook zoiets verlaagd.

Ik had dit in eerste instantie bij de dealer gelegd.. dit omdat ik niet wist hoe Eibach 30mm eruit zou zien (bang voor een buikschuivert) en hoe het zou rijden. Achteraf een sportonderstel gaat niet omdat deze alleen op kentekenniveau te bestellen zijn. Ik vind het nog een vaag verhaal..

Dealer;
Het achteraf monteren van het sportonderstel zou dan een mooie middenweg zijn maar heeft een praktisch probleem. De veren zijn namelijk alleen als vervangend onderdeel op kentekenniveau te bestellen en zijn dan alleen geschikt voor die specifieke auto. Het karakter van de veer verschilt per motor en versnellingsbak en gekozen onderstel. Helaas rijden er nog geen auto's rond met deze combinatie om als referentie aan te houden. Conclusie is dat wij de juiste set pas kunnen aanbieden op het moment dat er reeds een auto met dezelfde motor/versnellingsbak en sportonderstel is afgeleverd. Helaas kunnen wij u daardoor op dit moment alleen de verenset van Eibach aanbieden.
 

CoesDoes

Forumguru
Ik heb zelf nadat bleek dat het sportonderstel standaard is op de Greenline is ook bij de dealer (en uiteindelijk bij Pon) geïnformeerd, het antwoord wat ik toen kreeg was dat nog niet bekend was of het bouwbaar zou worden op auto's met ander motorisering... Ik heb nog aangegeven dat het in omringende landen gewoon te bestellen is en het dus bouwbaar is (en voldoet aan de Europese typegoedkeuring), maar blijkbaar heeft Pon ervoor gekozen dit nog niet in NL mogelijk te maken...

Misschien zou je bij een Skoda dealer in een buurland kunnen informeren of zij ze wel kunnen leveren.
 

Antera

Donateur
Gewoon eibach monteren. Is 1cm lager en er is nog prima met de auto te rijden. De veren voor de greenline zijn inderdaad wat lastiger te krijgen omdat die inderdaad afhankelijk zijn van meerdere factoren. Daarom zijn er behoorlijk wat verschillende kleurcode's voor die veren
 

CoesDoes

Forumguru
Dat monteren van Eibach ga ik gewoon aan jou overlaten @Antera :D

Heb nog even met de (eerder gefotografeerde) verlaagde 1.4TSI van Nieuwkoop gereden en wat drempels opgezocht, ik moet zeggen dat er zeker goed mee te rijden is, reed nog steeds heel soepel over drempels (waar ik met de MiTo al gigantisch de grond geraakt zou hebben)
 

MaRco2

Forumguru
Klinkt veelbelovend.

Ik heb wel het idee dat de mijne minder hoog staat dan een aantal andere exemplaren (op AW review zag ik een grijze Octavia Combi wel heel hoog op de poten staan).

Zouden de eerste demo's al ietsje lager staan (de monteur had het over een sportonderstel.... of hij bedoelde dat hij wat stugger was dan eerdere modellen, kwam op mij wat vaag over, aangezien hij veel dingen pas voor het eerst deed aan de O3)?
 

Antera

Donateur
Zover ik weet zijn ze nu ook (tot gruwel van @Antera :-) ) ook bezig met de ontwikkeling van 1,5/2 cm verlagingsveren van Eibach. Dus zeker het navragen waard!

Ik heb even navraag gedaan bij Eibach maar die weten van niets


wel het volgende :

Een Skoda Octavia die a fabriek geleverd is met een sport /verlaagd onderstel

is de verlaging idd maar 1,5-2cm met Eibach veren .
 

Antera

Donateur
Hoger staan lijkt me niet Marco. Over het algemeen staan ze allemaal even hoog. Misschien een ander type wiel waardoor het anders gaat ogen?
 

MaRco2

Forumguru
Het waren dezelfde, maar kan ook door andere kleur/lichtinval en mogelijk nog niet mee gereden (leek in een werkplaats te staan) zijn met belading (iets inzakken na 10.000 km).
 

Antera

Donateur
Hallo,

Wil je me even mailen aub met de gegevens van de auto en de aslasten. Dan kan ik kijken om welke veren het gaat en aan de hand daarvan aan eibach vragen of daar een goedkeuring op zit

mailen op info@lowering.nl
 

Flem_nl

Forumguru
@Antera : Weet jij of de eibachs al zijn goedgekeurd voor de Golf 7 in Belgie?
/Sorry voor de offtopic
Denk het wel! Zie tekst op stickers foto's!
8e7etuva.jpg
uduzuze5.jpg
 

Antera

Donateur
Ah ok. Ben er niet in thuis! Al heb ik die oude originele nu wel thuis liggen, kado vd dealer hahaha.... ;)


Daarom verkoop ik het ook en weet ik wel de regels :D

Ik zie nu dat de dealer andere veren heeft gemonteerd dan die specifiek voor de O3. Het paste wel maar of dit zo kan is dan weer de vraag. Omdat ze de veren niet konden krijgen hebben ze er maar Golf 7 veren onder gepropt :pieker:
 

ertromp

Forumguru
Zo zie je maar; er wordt in dit topic vaak aangegeven dat ivm garantie de rijders het door de dealer laten doen maar wat over veiligheid? Veren zijn afgestemd op asconstructie / aslast. Dat Eibach zoveel typenummers levert is niet voor niets.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

MaRco2

Forumguru
Daarom verkoop ik het ook en weet ik wel de regels :D

Ik zie nu dat de dealer andere veren heeft gemonteerd dan die specifiek voor de O3. Het paste wel maar of dit zo kan is dan weer de vraag. Omdat ze de veren niet konden krijgen hebben ze er maar Golf 7 veren onder gepropt :pieker:

Dat bedacht ik me ook net, omdat er specifiek om aslasten gevraagd is.
 

Flem_nl

Forumguru
Daarom verkoop ik het ook en weet ik wel de regels :D

Ik zie nu dat de dealer andere veren heeft gemonteerd dan die specifiek voor de O3. Het paste wel maar of dit zo kan is dan weer de vraag. Omdat ze de veren niet konden krijgen hebben ze er maar Golf 7 veren onder gepropt :pieker:
Hmn, dus dit zijn de verkeerde?!!! Op de sticker staat wel 1.2 / 1.4 T(SI) @Antera kan dit kwaad? Anders ga ik weer terug!!!
u7uhe2a5.jpg
 
Laatst bewerkt:

Antera

Donateur
Dat wel maar ander nummer dan van de O3 die zijn namelijk:

E10-79-010-03-22 of E10-79-010-04-22.

Maar of dit kwaad kan geen idee. er zit wel verschil in zoals onderstaand.

Volgens Eibach:

Golf 7:
with roadworthy certificate, for vehicles without ride height control, Axle Rigid Axle, Axle Load FA to 985 kg, Axle Load RA to 990 kg

O3 Sedan:
with roadworthy certificate, for vehicles without ride height control, Axle Rigid Axle, Axle Load FA to 985 kg, Axle Load RA to 990 kg

Ik neem aan dat je een Sedan hebt? Deze set is namelijk voor een sedan en niet voor een Combi daarvoor heb je namelijk een andere set.

O3 Combi:
with roadworthy certificate, for vehicles without ride height control, Axle Rigid Axle, Axle Load FA to 985 kg, Axle Load RA to 1030 kg

Denk dat Eibach niet voor niets 1030KG op de achteras rekent


Sorry maar dit zou ik dus nooit aanrader cq adviseren laat staan monteren. En dat is mijn bescheiden mening. Mooi he Dealers die doen het toch zo goed
 
Bovenaan Onderaan