Eibach verlagingsveren Octavia (Combi) ?

MaRco2

Forumguru
En op zoek naar een andere dealer? #wegvertrouwen

Heb in een ver verleden bij een Hyundai dealer gewerkt, daar was door de verkopers een 2e hands Nissan Sunny verkocht en die kwam 6 keer terug binnen een maand met diverse problemen. Kwamen we op een maandagochtend op het werk: Nissan Sunny door de pui gereden met een briefje onder de ruitenwisser: 'houden jullie hem maar, ik hoef hem niet meer terug'.

Ik wil je niets aanpraten :-)

Ha! Dus het gebeurt soms gewoon echt!:) Toevallig nog foto's?

VWim

Forumguru
Thnx, zeker met die nummers. Was dat fototje vd sticker toch ergens goed voor. Heb voor die persoon wel veren in de aanbieding voor een golf VII ;) Morgen gelijk de garage bellen!

Ik heb al een idee wat de reactie is:
Dealer: nee hoor meneertje, dat is een doos van een andere auto.....
Flem: wat moet ik met die doos dan?
Dealer: ohh, toevallig door elkaar gehaald...
Flem: zijn dan wel de juiste veren gemonteerd?
Dealer: natuurlijk meneertje, wij zijn dealer en weten waarover we praten
Flem: en die veren die in de doos zitten, zijn die dan van mij of van die andere auto?
Dealer: nee hoor, alleen de doos is omgewisseld... Ja, nee, inderdaad de monteur had er vanmorgen nog over
Flem: Vind u het bezwaarlijk als ik even langs kom zodat we nog even onder de auto kijken of de juiste code op de veer staat
Dealer: ja hoor, dat kan we rekenen 85 euro ex btw per uur. Minimale afname 30 minuten. U bent welkom...
owwww, dat vind u wat veel... Begrijpelijk, het is ook zonde van het geld. Prima, ik heb u graag geholpen.
Tot de volgende keer....

Flem_nl

Forumguru
Net nog even naar de typenummers goed gekeken op de site van Eibach. de veren die ik nu heb zijn van een Golf VII hatchack en passen idd op een Skoda O3. Een O3 HB en niet een combi!!! :banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead:

rdrummen

Senior Member
Net nog even naar de typenummers goed gekeken op de site van Eibach. de veren die ik nu heb zijn van een Golf VII hatchack en passen idd op een Skoda O3. Een O3 HB en niet een combi!!! :banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead:
Jeetje, het zit niet echt mee he.
Kun je me die link eens doorsturen, ik wil het voor die van mij nu ook goed in de gaten gaan houden. Alvast bedankt en succes...

Ridley

Forumguru
Meen me te herinneren dat iemand hier aangaf volledig te vertrouwen op de dealer/PON, omdat die het verlagen toch regelmatig voor hun rekening namen...

Nogmaals: ik kies dan liever voor iemand die het wekelijks doet...

Dit gaat een mooi gesprek opleveren vandaag :( Sterkte!

Flem_nl

Forumguru
Jeetje, het zit niet echt mee he.
Kun je me die link eens doorsturen, ik wil het voor die van mij nu ook goed in de gaten gaan houden. Alvast bedankt en succes...
Voor jouw OC3 (gelijk aan die van mij) zouden het deze moeten zijn: http://web2.carparts-cat.com/defaul...BD73E5A7D64D4BD2AB832D4C25D7FC0B279001&12=140
Ik heb nu deze gekregen: http://web2.carparts-cat.com/defaul...B7258B71AD574A599B8A1576C0A5721C279004&12=140

Op de site is het makkelijk zoeken....

Ook net mijn middelbareschool Duits even snel kunnen praktiseren door Eibach in De zelf te bellen. Die bevestigen het verhaal!!!

Laatst bewerkt:

rdrummen

Senior Member

MaRco2

Forumguru

Vandaar dat de aslasten in het bericht van Antera exact gelijk zijn.

Flem_nl

Forumguru
@Antera : Weet jij of de eibachs al zijn goedgekeurd voor de Golf 7 in Belgie?
/Sorry voor de offtopic
De beste man van Eibach wist me te vertellen dat zei nog geen TÜV goedgekeurde veren voor de Golf VII variant hebben. Wanneer wel was nog onbekend. Weet niet of dit jouw vraag beantwoord.

Wesly

Senior Member
Meen me te herinneren dat iemand hier aangaf volledig te vertrouwen op de dealer/PON, omdat die het verlagen toch regelmatig voor hun rekening namen...

Nogmaals: ik kies dan liever voor iemand die het wekelijks doet...

Dit gaat een mooi gesprek opleveren vandaag :( Sterkte!

Dat was ik denk ik. Ik zal eens een foto posten van de doos die achterin de kofferbak lag

Wesly

Senior Member
vyvuju6u.jpg

ugeza5y5.jpg

Gewoon de juiste dus....

Bovenaan Onderaan