Eibach verlagingsveren Octavia (Combi) ?

MaRco2

Forumguru
Uitlijnen: ik las iets over een vaste as en een paar maanden geleden brabbelde een uitlijnboer of mijn S2000 alleen aan de voorkant uitgelijnd moest worden... achterkant is notabene het belangrijkste, want dat was bij VW altijd het geval.
Nu begrijp je dat ik snel verder gekeken heb, wist niet eens wat voor auto het was...

Met die conclusie: moet een Octavia III met non RS specificaties :D ook vierkant uitgelijnd worden of alleen aan de voorzijde?

Dat is wel handig met afspreken (scheelt ook in de kosten, vierkant is 9 tientjes, wat al stevig is), want het zal ongetwijfeld de eerste zijn, waar ik ook kom.:banghead:
 

MaRco2

Forumguru
Dat lijkt me inderdaad logischer, maar klinkt minder leuk ;)

Ik verwacht toch zeker al een half uur weg te zijn (lees: rond die tijd in Zevenbergschenhoek bij een Corvette te staan), moet daarna ook nog langs Bosschenhoofd, Oud Beijerland en mogelijk nog Delft (en daarna weer 200 km naar huis toe) en voor Antera nog over Breda heen (flink gewicht, ter plaatse de dozen maar even uitladen voor de foto's en bereikbaarheid), ben dus al ruim voor 7 uur onderweg.:)
 

Herman Janssens

Senior Member
En wat zijn nu buiten ethetiek, (hardere?) vering en aerodynamica de voordelen van zo een verlaging in een notendop? En wat zijn eventuele nadelen? Want een beroemde Nederlander zei ooit:" Ieder voordeel heb sijn nadeel " en wie ben ik om Nederlanders en dan nog wel een beroemd exemplaar ervan tegen te spreken?
 

CoesDoes

Forumguru
Ik vind het persoonlijk vooral een stuk mooier staan!
Er zou inderdaad ook een aerodynamisch voordeel moeten zijn en de wegligging zou wat beter moeten zijn (met name bij bochten), maar dat was niet mijn voornaamste beweegreden.
Nadelen, het is wat stugger en je zult dus wat sneller oneffenheden voelen, maar ik ervaar dat niet als storend.
Drempels kun je misschien iets minder snel dan standaard nemen (nog steeds boven toegestane snelheid gok ik), maar gaan nog steeds prima (zelfs beter dan met mijn standaard Alfa MiTo) maar je voelt ze wel wat meer.
 

Thorgal

Forumguru
Echt, optisch, een hele verbetering. Ziet er top uit, mooie velg ook :D
Uiteraard is dit heel persoonlijk maar ook ik zal de weg naar @Antera opzoeken als ik hem binnen heb
 

Antera

Donateur
En wat zijn nu buiten ethetiek, (hardere?) vering en aerodynamica de voordelen van zo een verlaging in een notendop? En wat zijn eventuele nadelen? Want een beroemde Nederlander zei ooit:" Ieder voordeel heb sijn nadeel " en wie ben ik om Nederlanders en dan nog wel een beroemd exemplaar ervan tegen te spreken?

@Herman Janssens
Bochten gedrag en met uitwijken merk je het echte verschil met Eibach en OEM. Daarnaast is misschien en klein nadeel dat de auto iets stugger word maar na een paar ritjes te hebben gemaakt merk je daar al helemaal niks meer van.

@Thorgal

U bent van harte welkom in de werkplaatst voor plaatsen setje veren
 

MaRco2

Forumguru
Sinds zaterdagmorgen ook een buikschuivert.:)

Foto's volgen nog. Heb nu ook een laptimer in mijn maxidot staan.:)

Uiterlijk is top! Met flinke belading nauwelijks inveren (dus ook met caravan o.k. verwacht ik), comfortabeler en niet meer doorknikken achter met wat zwaar spul achterin. Nog niet solo gereden.:)

In het begin leek het ietsje hobbeliger, maar dat is nu te verwaarlozen. Van zichzelf was hij best stug, maar sloeg achter soms wel wat door na drempels met wat zware dozen achterin, dat is nu ook weg.

Drempels gaan prima, als ze normaal zijn hoef je niet eens aan te passen (niet als een dwaas er over heen natuurlijk, maar net als anders even wat snelheid minderen).

Uitlijnen hadden ze geen tijd meer voor in Barendrecht (ging op aankomstvolgorde), komt dan van de week wel een keer. Heb nog geen rit gepland staan.

Het is nu echt een dikke auto!!
 

Majefloti

Forumguru
@CoesDoes, ziet er erg fraai uit! Staat bij mij ook op de verlanglijst maar eerst het blok kietelen.
(Blijft overigens verdacht stil bij TVS ondanks een conversatie met @MexxT). Geduld is een.......
 

CoesDoes

Forumguru
@Majefloti Aangezien nog niet bekend is wanneer ze het blok kunnen tunen zou ik als ik jou was eerst naar @Antera gaan, hij heeft nu de veren liggen ;)

Ik ben over anderhalve week even bij TVS, zal meteen ff informeren of ze al meer weten, maar ze zijn voor het kraken van de ECU ook afhankelijk van derden, vandaar dat ze er zelf waarschijnlijk ook weinig over kunnen zeggen.
 
Bovenaan Onderaan